poes is weg:(

Discussion in 'De lounge' started by mamabeer, May 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Al 2 dagen is onze poes weg. Normaal komt ze zowat 25 keer op en neer naar huis maar nu is ze al 2 dagen weg:( De kat van de overburen is ook al niet thuis gekomen. Heeft iemand ervaring van katten of poezen die lang van huis wegblijven maar toch nog terug komen? mis haar best:(

2. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij hadden vroeger een kat die begon eerst met 1 dag wel 2 dagen thuis, toen 2 dagen weg 2 dagen thuis. Uiteindelijk was hij 2 week weg en kwam hij even weer thuis om een muisje te brengen. Hij ving liever zelf zijn eten, buren met de vijver waren er ook blij mee.

Maar probeer amivedi en dierenbescherming, hang briefjes op in supermarkten en dergelijke.
    Kan zijn dat het gewoon "de periode" is en de kat gewoon aan het "slettenbakken" is, maar kan ook zijn dat die toch verdwaald is ofzo.

Suc6 ermee.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik had de dierenambulance al een foto gestuurd via mail en de site van het asiel word iedere dag met foto's bijgehouden daar kijk ik de hele dag op. Gisteren is er ook een kat dood gevonden hier.Gelukkig was het niet die van ons. Het enige verschil is dit keer dat ze normaal via de achterdeur naar buiten gaat maar dit keer was ze via de voordeur naar buiten geglipt. mss weet ze de weg niet via de voorkant ofzo. Hopenlijk is ze idd aan het "slettenbakken"

4. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    apart dat er 2 katten tegelijk niet thuis komen...

Misschien te voorbarig maar eerste wat ik denk is kattenhater in de buurt?
    of ze zijn samen op stap maar dat lijkt me sterk.

Heb je amivedi al op de hoogte gesteld.
    En misschien plaatselijke politie?

Mijn kat is eens 9 dagen weg geweest, maar kwam zelf terug.
    Kat van een vriendinnetje van mij, schrik niet 3 maanden! Maar kwam terug.. Dus hoop is er wel..

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik denk niet meteen aan een kattehater hor dan zouden er wel meer dan 2 weg zijn.. ik denk dat het gewoon toeval is en dat je kat de vogeltjes heeft horen fluiten en nu idd lekker aan het slettebakken is..
    ik hoop voor je dat ze snel terugkomt.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    wat is amivedie eigenlijk? nog nooit van gehoord...
    een kattenhater hoop ik niet..

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze poes is een keer 8 weken weggeweest en opeens stond ze weer op de stoep.
    Een andere poes van ons blijft soms ook een paar dagen weg, maar die moet ik altijd goed zoeken, want ze glipt ook weleens een schuurtje binnen en dan moet ik haar bevrijden.
    Amivedi is een goede hulp voor zoekgeraakte poezen. Ik zou gewoon even contact opnemen met ze.
    Succes en hopelijk is ze snel weer terug!

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Onze poes is sinds 12 April weg.. ze is uit het raam gesprongen/gevallen , heel onverwachts. Het is een vrij schuw en gereserveerd poesje dus ik ben heel bang dat ze niet meer terug komt.. maar blijven zoeken.
    Ook aangemeld bij Amivedi e.d...

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    de kat van een vriendin is ook eens een weekend weggeweest. Bleek in de schuur van de buren te hebben gezeten die een weekendje weg zijn geweest.! Hopelijk komt ze gauw weer terug!

10. 4days

4days Niet meer actief

Wat rot zeg, hopelijk is jullie poes snel terug! :(

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Amivedi | Stichting voor vermiste en gevonden dieren Daar kan je de kat op aanmelden ;)

Hebben wij ook een keer moeten doen. De kat kwam altijd terug, stipt om half 5 voor te eten, en ineens was hij 4 dagen weg... meteen na de eerste dag al 'alarm' geslagen door dierenambulance te bellen, dierenasiel gebeld, aangemeld bij amivedi... Pff wat was ik toen in paniek. En ineens na 4 dagen stond meneer weer op de stoep.

Maar het is ook de tijd om te paren, dus kan best dat ze daarmee bezig is ;) En met voor of achterdeur, maakt volgens mij niks uit...

Hopelijk is Peewee snel terug ;)

12. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hopelijk komt ze snel terug!

Mijn poes is ook al een paar keer langere tijd weg gebleven!
    De eerste keer bleek ze ineens bij de onderburen in huis te zitten en niet te snappen hoe ze terug moest komen.. *zucht*
    De tweede keer was ze bij een kattenluikje van andere buren naar binnen gegaan en kon het kattenluikje niet meer terug vinden.. 5 dagen later zag ik haar ineens voor dat raam zitten!
    Toen hebben we half moeten inbreken, omdat de bewoners op vakantie waren :eek:

Ik heb een hele domme poes, die de weg niet terug kan vinden en snel verdwaald.. maar ik vind haar altijd wel weet terug, gelukkig!

Heb je je poes ook gechipt of heeft ze een bandje om?

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    normaal heeft ze een bandje om maar we doen die eens in de zoveel tijd ff af voor dr nekje wat rust te geven. Was op dat moment niet echt de bedoeling dat ze naar buiten ging. Gechipt is ze helaas niet. Ik heb het formulier bij amivedi ingevult. Misschien staat ze morgen weer op de stoep wie weet. mss is ze wel op stap met de kat van de buurvrouw:)

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    hihi vind dat wel grappig:D mss is een katkat wat voor jou poes(tomtom)

Share This Page