Ik zou even bellen met ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument Daar kunnen weten ze of dit mag, en krijg je meteen de wetsartikelen waar in staat hoe het zit. Ik zou er ook niet terug komen. Vind het erg onklantvriendelijk!
ik zou het echt belachelijk vinden als ze jou daarvoor laten betalen. Het kan wel in de voorwaarden staan, maar dat wil nog niks zeggen. Bedrijven maken hun eigen voorwaarden en het is helemaal niet gezegd dat die ook rechtsgeldig zijn. Even een ander voorbeeld: bij apparaten kun je ook altijd een extra verzekering voor 2 jaar ofzo afsluiten. Dat is onzin. Als je bv. een koelkast koopt en die gaat na 3 jaar stuk krijg je zo een nieuwe of het geld terug. Het bedrijf zal daar in eerste instantie uiteraard niet zo makkelijk in zijn, maar als je er verder meegaat krijg je zeker gelijk. In de wet staat nl. dat producten/apparaten een verwachtte levensduur hebben. Van een koelkast bv mag jij ervan uitgaan dat bij normaal gebruik die een langere levensduur heeft dan 3 jaar. Wij hebben het al vaker meegemaakt met apparaten en altijd gelijk gehad. Ik weet niet hoe het precies hiermee zit, maar om even aan te geven dat die voorwaarden niet altijd iets zeggen.
Erg klantvriendelijk is het niet, maar ik denk dat het wel mag als ze het in hun voorwaarden opgenomen hebben. Ze lopen wel inkomsten mis doordat ze ws. niemand anders meer op jouw tijd kunnen plannen.
Ik ook, ga even goed bedenken hoe ik het netjes kan verwoorden.. en dan bel ik ze of vanmiddag of morgenochtend, ga nu eerst mn bed in ben veelsteberoerd, en mijn babytjes hoesten ook en zijn ook snotterig, dus ik doe lekker mee met hun slaapjes en ben dan hopelijk snel weer wat opgeknapt!
NIET betalen je bent dit absoluut niet verplicht! En zou ze dit ook heel duidelijk maken als je ze zometeen belt om de rest v je afspraken af te zeggen!
Ik zou zeker niet betalen, dat hun het in de voorwaarden zetten is leuk maar dat betekend nog niet dat dat rechtsgeldig is, ik snap wel dat het voor hun vervelend is maar ja risico van het vak denk ik dan.
Is het niet rechtsgeldig dat je 24 uur van te voren moet afbellen zodat er geen kosten in rek. worden gebracht? Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie daarbij komen, ik weet namelijk niet beter dan dat ze wel in hun recht staan namelijk.
Jammer dat ze zo reageren, op deze manier raken ze een vaste klant kwijt! Ik weet niet of het mag. Tandartsen en fysiotherapheuten moet je ook 24 uur van te voren afbellen, anders worden er ook kosten in rekening gebracht. Dus waarom zouden zij dit niet mogen vragen?
Niet betalen hoor! Afspraken afzeggen en dan loopt het meestal met een sisser af! Rekening niet betalen,gaan ze echt niet achteraan hoor! Ik belde laatst de tandarts 2 uur van te voren af,ook zij hebben in hun voorwaarden staan dat je moet betalen bij afzegging binnen 24 u. Ik heb niets hoeven te betalen, gewoon vaste klant! Ze vroeg de keer erna zelfs hoe het met me was!
Oja,en niet alles wat je in de voorwaarden leest is rechtsgeldig! Sommige winkels zeggen dat ze geen geld teruggeven bij aankoop. Iedereen heeft een week bedenktijd en heeft binnen 8 dagen recht op teruggave van geld! Hou maar een voet bij stuk! Succes!!
@roos76: dat laatste klopt niet. Die week bedenktijd (afkoelingsperiode) geldt wel bij internetaankopen, maar een winkelier is niet verplicht de koop te ontbinden als jij iets in de winkel hebt gekocht waar je je later over hebt bedacht.
hier ook een schoonheidsspecialiste! zelf heb ik ook deze regeling want jullie kunnen je eigen niet voorstellen hoeveel mensen er afbellen of gewoon niet op komen dagen dat kost ons klauwen met geld! maar ik moet wel zeggen als er iemand te laat belt en die persoon is ziek breng ik het nooit in rekening ziek zijn is iets anders en soms weet je dat niet 24uur van tevoren! dus ik zou zeggen bel gewoon nog een keer op leg je verhaal uit en als ze het niet begrijpen niet meer terugkomen bij die salon. gr jaja
Nou ik vind als je daar al zo lang komt en ook goed betaalt ze ook wel een keer het door de vingers kunnen zien, dit is ook onmacht en als service had ik echt niet gezegt 50% betalen. Als het nou 1 van je eerste keren was oke maar als vaste klant...nee geen service.
Staat er in de voorwaarden ook dat je dan 50% moet betalen? Of enkel dat je 24 uur van te voren moet afzeggen?
Hier ook een schoonheidsspecialiste. Ik weet niet of je toen je bij hun begon met de behandelingen een overeenkomst hebt getekend? Waarin duidelijk staat dat je moet betalen als je niet 24 uur van tevoren afzegt? Als je niets hebt getekend hoef je niet te betalen. Ookal staat het in hun voorwaarden of op de folder. Je kan dan namelijk altijd gewoon zeggen dat je dit niet gezien hebt. Dus tenzij je iets getekend hebt kunnen ze je niet dwingen te betalen. Veel schoonheidsspecialistes doen het wel en groot gelijk hebben ze ivm het grote aantal niet op komen dagende klanten maar officieel dus echt volgends de wet mogen ze hier alleen gebruik van maken als er getekende documenten zijn. (wat vaak het geval is bij rijles/fysio etc) Maar acht ze proberen het gewoon er zijn genoeg mensen die het gewoon betalen dus waarom niet. Het is voor hun ook niet fijn als er mensen afbellen want dat kost gewoon een hoop geld. Zo proberen ze vaak nog wel andere dingen ook...Zoals een einddatum op een cadeaubon zetten en weigeren als ze over datum zijn....wettelijk gezien mag dit dus niet.. Succes ermee, ik zou zeggen niet betalen en zeker niet meer heengaan als jij altijd zoon goede klant geweest bent horen ze niet zo met je om te gaan
Nou ik heb een email gestuurd, die leest meestal de manager dus hoop dat daar iets uitkomt. Wilde niet weer het risico lopen om een medewerker aan de telefoon te krijgen, en nu kon ik het ook goed uitleggen, en hebben zij de tijd om er op terug te reageren. Heb in iedergeval nu ergens anders een afspraak gemaakt, want het kost me daar veel geld voor de behandelingen (250 voor 3x) en de producten koop ik daar ook elke 2 maanden (96 euro) dus vind het wel belachelijk eigenlijk!