Er is me verteld door de VK dat we een grote jongen krijgen. Nu moeten we om die reden in het ziekenhuis bevallen omdat zijn bloedsuikerspiegel getest moet worden (terwijl ik en mijn man beide kerngezond zijn. Ik heb ook geen zwangerschapsdiabetes). Er wordt dan 1u, 5u (en ik dacht ook 12u) na de geboorte middels een hielprikje bloed afgenomen van de baby. Hiermee wordt de bloedsuikerspiegel getest. Aangezien de baby zo goed gevoed wordt in de baarmoeder is het mogelijk dat de suikerspiegel snel daalt op het moment dat de navelstreng wordt doorgeknipt. Daarom worden deze tests gedaan. Nu ben ik eens aan het googlen om te kijken wat het precies allemaal inhoud (bovenstaande info is me namelijk verteld door de VK, maar ik wil me er meer over inlezen), maar dit is nergens te vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
het laatste prikje is zelf 24 uur na de geboorte! ze controleren 5x in 24 uur. Bij onze 2e in 2009 was het alleen nog maar direct na de geboorte en een paar uur er na. Nu in juni van dit jaar dus 5x geprikt. De eerste waarde was idd laag en de daarop volgende prikjes allemaal goed. het laatste prikje is bij ons zo'n 4 uur vroeger geprikt, dus na 20 uur, want ik wilde graag naar huis
Bij mij was het een uur na de geboorte een prikje.. Vervolgens weer 5 uur na de geboorte een prikje.. Die waren beide goed en daarom na 7 uur nog één keer voor de zekerheid een prikje... Ze hebben liever wel dat je met suiker even in het ziekenhuis blijft een nachtje of dagje.. ook om jouw waardes in de gaten te houden. Bij mij waren die waardes trouwens gelijk weer normaal. Heel apart haha.
Mijn zoon wasook erg groot. En hij kon inderdaad zn eigen suikerwaardes niet goed op pijl houden de eerste uren. Helaas duurde het bij ons wat langer als normaal want wij hebben 2 dagen/nachten in het zh moeten blijven omdat hij zo bleef fladderen. Heeft verder niks met suiker te maken hoor, maar als de suiker te ver daalt en je kind het zelf niet kan op krikken moet er worden bij gevoed. Ze hebben mij toen verteld dat je kindje als je er niks mee doet in coma kan raken. Dus alleen maar fijn als het in de gaten wordt gehouden...
hier ook groot kindje en moesten ook n nachtje blijven.. suiker werd volgens mij 4 keer geprikt als ik t me nog goed herinner! ik had zelf ook geen zw.diabetes en waardes van zoontje waren allemaal goed en mochten dag later naar huis!
Hier ook een groot kind voor het termijn en we moesten 24 uur blijven vanwege het glucoseprikken. Ik meen me te herinneren dat het vier keer was, maar het is eigenlijk nogal langs me heengegaan. Het stelde in mijn ogen niet zoveel voor. Ik had overigens ook geen zwangerschapsdiabetes. Uiteindelijk zijn we veel langer in het ziekenhuis gebleven, maar dat had hele andere redenen.
Bij ons was het idd ook 3 keer binnen 7 uur ofzo... dat was in 2009!!!! Het is best rot en zielig vond ik voor de baby... maar wat moet dat moet!!!!
Hier ook 2 grote baby's van de 3, bij allebei hebben ze 5 keer geprikt, 1u na de gboorte en daarna nog 4 keer om de 4u. Dit was in 2006 en 2009
Nina woog bij de geboorte 3825 (38 weken en 1 dag) en die kreeg ook een 24uurs bloedsuikercurve. Stelde niks voor 5 keer in de 24 uur doen ze met een hielprikje de bloedsuiker nakijken (waren allemaal oke) Wij ''moesten'' wel 2 nachtjes blijven omdat Nina om 23.22 geboren is en ze ons toen niet weg wilden sturen
@diaan, ben je bij de vk bevallen of de gyn? Ik weet niet precies waar de grens ligt,maar mijn zoon was 4250 gr en ik ben tijdens de bevalling overgedragen aan de gyn, de vk zei dat ik als ik bij hun was bevallen gewoon naar huis had gemogen maar bij de gyn hanteren ze een ander gewicht om te prikken en mss dat het er ook nog aan ligt welk zh je bevalt..
bij welke termijn ben je bevallen? Ze hanteren nl een schema met wat een pasgeboren baby mag wegen bij elke termijn. Wij zaten daar met 4670 gram bij 39.6 ruim boven
de dag na de uitgerekende datum begon de bevalling,de dag erop gehaald met spoedkeizersnede in het ziekenhuis. zal idd mis wel verschillen per ziekenhuis,maar kreeg wel vaak de opmerking van het personeel dat het zo,n groot kindje was (ik vond het nog meevallen)