Mag dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door trotsemama, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraag wou eigenlijk me gynecoloog bellen, maar denk vraag het eerst wel even hier.
    Ik heb al dagen z'n trek in energie drank (redbull) maar dan die goedkope de Golden Power.
    Voor me zwangerschap was ik daar al behoorlijk gek van!
    Maar krijg er nu steeds meer trek in.
    Nu is mijn vraag mag je dat drinken als je zwanger bent?
    Ik heb nog geen slok genomen sinds ik zwanger ben, ben bang dat het kwaad kan.

Bedankt!

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn gyn vind dit het slechtste drankje dat er is ! dus ik zou het niet drinken n

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik heb ooit gelezen dat als je geen koffie drinkt je er 1 glas per dag van mag hebben als je zwanger bent

4. Alita

Alita Niet meer actief

nee niet doen hoor....het is al slecht voor je als je niet zwanger bent dus als je zwanger bent niet drinken...

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik las een half blikje... Heel goed is het niet, maargoed als jou het rust geeft... Paar slokjes doen voor de smaak anders? Of een beetje verdunnen met water?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Tja, ik heb 1x een blikje gedronken town ik zwager was. Ik had 2 uur geslapen, hele dag gewerkt en moest met de auto mijn oudste ophalen dus ik had iets nodig om helder te blijven.

Maar gezond is het niet, voor de lekker zou ik het absoluut niet doen!

7. Alita

Alita Niet meer actief

nee precies niet voor de lekker;)
    het is eigenlijk hetzelfde als een kop koffie dus het is nisk ernstigs hahaha:D...maar om nu ook nog zoiets te drinken gewoon tussendoor...zou ik niet doen;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

:D volgens mij is zo'n blikje juist NIET bedoeld om rust te geven, haha.

Maar goed, het kan geen kwaad als het een enkel keertje is denk ik, maar als het enigzins zou kunnen zou ik het laten staan, 1 zo'n blikje staat toch gelijk aan 4 koppen koffie alleen al qua cafeine? (teveel) cafeine is niet goed tijdens je zwangerschap.

9. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    ik zou het zeker niet doen, ze zeggen dat je niet veel koffie mag en in 1blikje zitten volgens mij de hoeveelheid cafaine van 5koppen koffie.

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden het laatst op de sportdag van het werk en het stond er zelfs op dat zwangere vrouwen dit niet mogen drinken. En heb het ook vaker gelezen.

11. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hahaha! sorry maar daar heb ik dus echt al MAANDEN zoveel zin in!!:D dus ik kan het me goed voorstellen!

Na de bevalling ga ik echt meteen aan de sushi met carpaccio en redbull!! (mijn man weet al wat ie moet halen :p)

maar beter niet doen hoor.. het is gewoon echt veel te veel caffeine.. even volhouden.. het kost wat moeite maar een kindje is het wel waard!:D

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ghehe. Ik dacht meer van, als zij nou heel gestresst zich zit in te houden omdat het zo slecht zou zijn (hoewel ik me niet kan voorstellen dat je om red bull gestresst zou raken), dan kun je beter maar een slok nemen toch?

Je hoort toch ook wel dat VK's soms aanraden toch een sigaret te pakken omdat de stress van het niet roken anders te hoog wordt en dat ook niet goed is?

Weet wel dat het een totaal andere situatie is hoor ;) maar weet niet hoe erg TS naar red bull snakt haha

13. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Bedankt meiden voor jullie reactie's
    Ik doe het maar niet heb het nu al 6 weken neit gedronken en ook niet meer gerookt en dat kan ik ook goed vol houden.
    Dus ik wacht wel tot ik bevallen ben.. nog een heel eind te gaan hahaha.
    Maar dit kindje is me meer waard dan zn blikje!

14. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij helpt de redbull tegen de hoofdpijn en mijn vk heeft gezegd dat als ik het nodig heb ik best eens een blikje mag nemen.
    Ze weten niet zo goed wat voor effect het heeft.
    Maar het is niet zo dat je er elke week wat van moet nemen.
    Ik probeer het altijd eerst met een half blikje, voordat ik echt het hele blikje leeg maak.
    Er zijn toch ook genoeg mensen die gewoon blijven roken, teveel koffie drinken, ach dan mag ik best dat blikje als ik het echt nodig heb.:)

15. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik snap best dat je advies wil, maar om nou om een energie drankje een gyn..lastig te vallen......hij ziet je aankomen.....
    Sorry, maar t is voor een 'normaal' mens al slecht, laatstaan als je zwanger bent....

16. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0

Zucht...gelukkig, er bestaan ook nog domme mensen.....

17. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    Deze snap ik niet helemaal.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn vk zei dat het echt geen kwaad kon een blikje te nemen. Maar dat zei ze omdat ik verder vrijwel geen cafeïne binnen krijg (drink geen koffie etc.).

19. Reza83

Reza83 Bekend lid

23 apr 2011
    599
    0
    16
    Och ik heb dit zo erg met drop! Ik weet dat een dropje ook wel mag maar dan wil ik altijd meer.. haha
    Vooral die zoute ovaaltjes.

20. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb het laatst aan de vk gevraagd en die zei dat 1 blokje af en toe geen kwaad kan. Heb er dus wel soms eentje staan maar als ik er dan een drink dan daarna een hele tijd niet meer.

Deel Deze Pagina