Mag dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door trotsemama, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vind het ook heerlijk en heb er ook af en toe eentje gedronken hoor! Wel in een wat verder stadium, voorbij de 27 weken ofzo...
    Heb gister een half blikje op, maar kreeg er zoveel last van (maagzuur) dat ik de rest maar heb laten staan ;)

2. happymama

happymama Niet meer actief

ik doe t es e heel af en toe maar goed zal t niet zijn want de cafeiene is heel hoog en das al niet goed . en veel suiker ook dus ook niet bevordelijk voor je gewicht

3. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink het bijna nooit, maar sinds m'n zwangerschap heb ik er ook steeds zo'n zin in! Geen idee waarom. Heb me tot nu toe in kunnen houden :)

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    oh ik heb er ook zo'n zin in.. maar ik doe het niet. Heel af en toe (lees 1 x in de zoveel weken) druk ik mn moeder of broertje zo'n blikje in de hand (broertje is er aardig verslaafd aan dus dat wil wel) en dan neem ik 1 klein slokje. Maar om nou een heel blikje nu te drinken. nee dat lijkt me toch niet gezond.

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat zelfs op het blikje: Niet geschikt voor kinderen en zwangere vrouwen.

6. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    nee mag niet, staat op sommige blikjes dat het schadelijk is voor zwangere vrouwen.. dus NIET doen!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Staat lang niet op alle blikjes.. En de samenstelling van de diverse blikjes wil ook nog wel verschillen. Niet dat het daarmee plots een gezond fruitsapje wordt, maar MAG NIET.. Tja.. Is wat overdreven ;)

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

In sommige landen is red bull zelfs verboden! Super slecht is het!
    Dus nee ik zou het niet doen!

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit komt idd niet heel snugger over..;)

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Verse sushi mag je gewoon eten tijdens je zwangerschap;)

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Op een blikje van red bull heb ik dit onlangs nog gezien, dat zegt gewoon genoeg voor me. Ik raak het spul echt niet meer aan sinds ik zwanger ben, maar mijn vriend drinkt het nog graag.

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik snap al niet dat iemand dat zo al drinkt, wat vind ik dat smerig! Zie je altijd van die jonge kinderen (onder de 10) die van mama zo'n blikje krijgen

Sorry ben echt geen piet lut hoor maar met zoiets denk ik waarom drink je dat? Waarom vraag je dit? Er zit zoveel cafeïne in en cafeïne is slecht! Zeker in deze termijn!

Dus zou het nu écht niet doen! En als je te verslaafd bent dan echt na de 20 weken.. Maar wie weet hoef je dan niet meer ;)

Ff een toevoeging: je gaat er echt niet dood aan, je kindje ook niet maar je weet natuurlijk zelf ook dat het niet goed is voor jou en je kindje

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Even een vraagje tussendoor:
    Wat voor schade kan het dan aanbrengen aan de baby?
    Teveel cafeiene snap ik, maar als je af en toe een blikje drinkt en verder geen koffie, cola etc wat zou er dan schadelijk kunnen zijn?

Ik heb dit namelijk geprobeerd op te zoeken maar vind daar geen duidelijk antwoord op. Op de site van het voedingscentrum staat bijv dat je het wel mag drinken.

14. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee het staat inderdaad niet op alle blikjes maar naar mijn mening zit in al die blikjes evenveel troep ongeacht het merk.

Moet zeggen dat ik zelf in mijn hele zwangerschap ook 1 blikje heb gedronken ervan. Waren even bij iemand langs gegaan en die had dus echt alleen maar goldenpower in huis:( Het was daar zo ranzig dat ik nog geen water uit een glas wilde drinken daar dus toen toch maar voor dat blikje gegaan. Moet zeggen dat ik wel een erg drukke beeb in mijn buik had.

Denk ook niet dat een paar slokjes heel veel kwaad kan hoor. Maar het staat wel op het blikje, en dat wilde ik even kwijt:p

15. Alita

Alita Niet meer actief

Snap nooit wat dat hele gedoe altijd is om zo`n dingen!! :x

Het is gewoon niet al te best voor jezelf en je kind dan doe je het toch gewoon niet?!;)

Bedoel het niet zo bot...maar als er een kansje bestaat dat het misschien niet goed is voor je baby in je buik....dan laat je het toch staan gewoon...zo moeilijk is dat toch niet:(

Deel Deze Pagina