Met die bon kan je bij de kassa je geld terugkrijgen Dus gewoon even naar de kassa gaan mocht je niets anders nodig hebben daar.
Sorry lees nu de reacties, typ via mn telefoon dus gaat niet al te snel. Meningen verschillen dus Ik zou in dat geval dus een bijdehante klant zijn die je dag verpest(sorry) en voet bij stuk houden dat ik mn geld terug wil. Maar enkel in geval van dat het niet aan de verwachtingen voldoet of ondeugdelijk is. Ik denk goed na voor ik iets koop dus "het past niet bij mij" zal niet de reden zijn...
Mediamarkt is.uiteindelijk.een vaste klant armer, en ik een laptop die niet voldoet aan de eisen die ik stelde en de verkoper bevestigde, en die ik niet vertrouw om foto's ed op te bewaren omdat ie regelmatig blijft crashen. Maar tevens ook wijze les rijker, lage prijs is vaak ook een lage service...
Ik vraag me sterk af of het klopt dat een winkel niet verplicht is om geld terug te geven. Er is nl ooit een rechtzaak geweest van iemand die een tas met goederen heeft gestolen, het slachtoffer had de bon bij de goederen zitten. De dief is naar de winkel gegaan en kreeg geen geld. Deze heeft de winkel aangeklaagd en werd in zijn gelijk gesteld, de winkel moest de dief het geld geven omdat hij zowel de goedere had in de orriginele verpakking en met kaartjes eraan en hij had de juiste kassa bon. En de rechter had er de melding bij: moeten mensen maar niet zo onzorgvuldig zijn en de bon apart bewaren. Wij geven bij ons in de winkel om die reden altijd de bon los in de hand mee en niet in de tas. Ik meen me ook een onderwerp bij ik meen kassa (anders radar) gezien te hebben waarbij vermeld werd dat een winkel verplicht is om binnen 7 dagen de (ongebruikte en in orriginele onbeschadigde verpakking/kaartjes aan kleiding ed) artikelen terug te nemen en geld terug te geven. als de klant daarbij de juiste bon heeft. Dit is wel al een aantal jaar geleden (ca 4 a 5) dus wellicht is er iets in de wet veranderd, maar dit is zoals het bij mij bekend is.
Serieus? haha oke, lekker simpel weer! Het gaat bij mij gelukkig ook niet om een groot bedrag hoor, maar het is ook gewoon zo'n bon waar binnen no time de tekst van weg is haha nouja volgende week maar even kijken of ze wat hebben (kom normaal nooit bij praxis maar bij gamma, hetzelfde is daar meestal net ietsjes goedkoper haha)
Dat ligt er in mijn ogen aan hoe duidelijk het aangegeven staat in de winkel en op de bon. Ik heb ooit iets bij de action gekocht wat mij niet beviel en ik terug wilde brengen. Zou ook een tegoed bon krijgen terwijl dat hier in de winkel nergens duidelijk staat aangegeven en ook op de bon niet. Er hing een bordje met regeltjes onder aan een alarm paal die je dus als bezoeker niet eerst aandachtig staat te lezen aangezien het op knie hoogte hangt. Heb tegen die jongen gezegt dat ik het er niet mee eens was en dat hij de bedrijfsleider er maar bij moest halen. Kreeg netjes mijn geld terug. Ze mogen het vast doen want het is hier in veel winkels het geval volgens mij maar ik vind wel dat ze het duidelijk aan moeten geven