Hallo, Onze dochter van vandaag 17 maanden wil al een aantal weken geen fruit eten s'middags uit bed. Als we haar dan uit haar stoel haalden, kreeg ze weleens spelenderwijs fruit, dan at ze het wel. Maar dat zijn we nu zat, want we willen dat ze in haar stoel eet. Dus als ze niet wil, dan maar niet. Nu ga ik het morgen maar eens s'morgens proberen, want op het kinderdagverblijf krijgt ze het ook s'morgens. Is dit een fase die hopelijk weer over gaat? Verder eet ze wel prima. Groetjes, Marloes
Mijn zoon eet thuis ook geen fruit, behalve op de PSZ. Thuis eet hij het niet / nauwelijks, ook al eet ik het zelf wel. Wél vindt hij tomaten en komkommer erg lekker, dus die krijgt hij vaak en af en toe een knijpfruitje. Hier zou het een lange fase zijn. Het is al wel ruim een jaar zo.
hier helemaal drama, mijn zoontje nu 2,5 wil geen fruit absoluut niet heeft hij nooit gemoeten. hij heeft een tijdje terug 1 weekje kinder appeltjes gegeten 3 stukjes ofzo dus ik weet dat hij het gewoon lust,, maar krijg er helemaal niks in en nu sind 2 weken op de psz krijgen ze in de ochtend fruit maar hij wil het gewoon niet.!! hij gaat ook gewoon kokhalzen zit met me handen in het haar heb alle sgeprobeert tot fijn maken in een danoontje , smoothie noem het maar op nee hij proeft het meteen.!!! oh wat hoop ik dat dit een fase is en dat hij het gaan aanleren doe zo me best om de 2 dagen om er een appeltje in te krijgen ofiets..
Ik zou er niet zo'n drama van maken.. Mijn zoon en ik eten allebei nooit fruit. Ik vind het gewoon niet lekker en hij heeft het als baby wel gegeten maar nu weigert hij. Jammer dan! Ik geef hem wel extra vitaminen, zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Er zijn genoeg mensen die een leven lang zonder fruit doen..
Er zijn wel 25 fruitsoorten te krijgen in de supermarkt alleen al.. ik kan me niet voorstellen dat een kind helemaal geen enkel stuk meer zou willen (en een volwassene al helemaal niet). Fruit bevat naast vitamines ook andere goede stoffen zoals vezels en dus geen fruit eten is wel iets waar je je druk om zou moeten maken. En het goeie voorbeeld geven geeft een goeie basis voor latere eetpatronen.
Je kan op zich best zonder fruit, als je maar wel genoeg groenten eet dan en het zo een beetje compenseert. Kinderen hebben wel vaker fases dat ze weinig eten of vanalles niet lusten (behalve mijn dochter dan ). Pushen werkt iig vaak averechts. Zelf het goed voorbeeld geven en wel blijven aanbieden is het beste wat je kan doen. Ik zou ook niet 'opvullen' met andere dingen die ze wel lusten. 1x tussendoor fruit, zo niet, dan ook niets anders. Maarja, das makkelijk gezegd van mij, mijn dochter eet zowat alles.
mijn zoontje eet ontbijt lunch en diner in zn stoel,.. maar fruit mag hij gewn aan zn eigen tafeltje eten of op de bank...en mag hij zelf bepalen f hij dat in 1 x op eet. Vind het totaal geen probleem als hij een uur over zn druifjes doet, of een banaan in 2x eet onder het spelen. Vaak eet hij bijv een bakje met fruit tijdens iets leuks op tv, tis dan ook binnen no time op. Meestal eet hij het tussen ontbijt en lunch, maar soms ook een gedeelte na het eten als toetje. of in de wagen een appel oid Ik zie fruit als tussendoortje, hoezo Moet jouw kindje in de stoel?
Hier de tussendoortjes trouwens ook niet perse aan tafel hoor. Soms wel handig, dat doe ik tegelijkertijd dr haren (zit ze wat hoger). Met knoeispul en/of mooie kleren vind ik t wel prettiger als ze aan tafel eet, met een schort om
ik maak er wel eens ijsjes van, mmm! of afleiden aan tafel dus tijdens het zitten een boekje voorlezen of samen een puzzeltje maken. Af en toe een stukje eten... Zien eten, doet eten. Eeet zelf ook vaak fruit. Sinaasappels persen?