kinderopvangtoeslag en verlof

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door letloa, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Hoi dames,

ik heb nog een paar vragen.

Ik heb al 2 kinderen die gebruikt maken van het kinderdagverblijf.
    ALs ik verlof opneem, krijg ik nog kinderopvangtoeslag? Als ja, welke verlof?
    - Zwangerschap- en bevallingsverlof
    - Onbetaald verlof ná bevallignsverlof
    - ouderschapverlof

Natuurlijk als ik onbetaald verlof én ouderschapverlof opneem, wil ik thuis blijven emt mijn kinderen, maar ik wil het weten om goed voorbereiden te zijn. Mijn jongen, die 3 jaar is, is super blij om naar de kinderdagverblijf te gaan. Volgens mijn zou hij super lastig vinden om niet meer te gaan want mama wil de hele week thuis blijven. Dus, als ik nog kinderopvangtoeslag kan krijgen, gaat hij liever 1 of 2 dagjes naar de kinderdagverblijf.

Bedankt!!!

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    bij zw. verlof krijg je toeslag.

bij ouderschapsverlof word je contract (tijdelijk) kleiner en krijg je over minder uren de 140% (dacht ik)
    maar waarom ouderschapsverlof als je hem naar het kinderdagverblijf blijft sturen? dan is toch het idee van ouderschapsverlof weg?

bij onbetaald verlof geen idee.

bel anders eens de toeslagen telefoon die kunnen je dat vast allemaal uitleggen.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen idee of je daar dan nog recht op hebt.
    Maar ik snap wel dat je voor je zoon dat wil.
    Zeker omdat hij het gewend is en het is een mooie overgang naar school.

4. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    bedankt voor jullie reacties.
    Als ik iets weet, zal ik het hier opschrijven.

@moradora: Ik wil mijn ouderschapverlof meteen ná mijn beval;lingsverlof opnemen, en die mag ik voltijd nemen. Als ik 6 maanden thuisblijf, een mijn mannetje 6 maanden thuis met mijn moet blijven, zal het erg lastig zijn voor hem om terug naar kinderdagverblijf/school te gaan.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Tijdens de zwangerschaps en bevallingsverlof heb je zowiezo nog recht op kot.
    Verder zou ik even de belastingtelefoon bellen. Weet wel dat als je je baan verliest je ook nog 3 maanden recht hebt en evt de uren die je nog niet verbruikt hebt. Lijkt me dat dat hier ook zeker voor geld.
    Je heb nl nog steeds een contract met je werkgever.

Deel Deze Pagina