Mag dit??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lelie12, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hallo,

Mijn huidige - en derde- contract bij mijn werkgever loopt tot feb 2014. (Daarna zou het moeten worden omgezet in voor onbepaalde tijd) Ik zou 1nov weer moeten gaan werken. Heb bevallingsverlof en grote vakantie gehad dan) Nu heb ik gevraagd wat ze met mijn contract van plan zijn, omdat ik ouderschapsverlof op wil nemen, en de manier waarop, dus ook van hun af hing) Dus minder uren werken als mn contract zou worden verlengd, of volledig wanneer het niet zou worden verlengd. Nu hebben ze dus gekozen voor het laatste. Maar nu willen ze dat ik studiekosten terug betaal voor een opleiding die ik in jan 2013 heb afgerond. (in contract staat dat je terug moet betalen als je binnen 2 jaar zelf ontslag neemt of wordt ontslagen aan door mij te wijten feiten)
    Nu geven ze dus als reden voor ontslag aan dat ze mijn functioneren niet meer hebben kunnen beoordelen omdat ik ouderschapsverlof op neem. :(

Mag dit zomaar? Ik heb al een bezwaarschrift gestuurd en naar een advocaat geweest en die gaf mij gelijk. Maar ze blijven bij hen standpunt en ze gaan de kosten dus verrekenen met mijn eindejaarsuitkering. Ze geven min of meer mij de schuld, dat het mijn eigen keuze is om verlof op te nemen en dat ik daardoor die kosten terug moet betalen.

Ben benieuwd naar uw reactie!

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ik werk er trouwens sinds aug 2011

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lelie12,

Je wilt weten of jouw werkgever de studiekosten op jou mag verhalen.

UWV Webcare kan jou hierover niet informeren. Ouderschapsverlof bespreek je met je werkgever. Heb je vragen over arbeidsjuridische zaken of een conflict met je werkgever? Ik adviseer je contact op te nemen met je advocaat of kijk hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina