Mijn zoontje van 13 maanden liep al kleine stukjes los. En al erg goed achter de loopwagen. Nu ineens durft/wil hij niet meer. Gaat zitten en kruipt verder. Er is verder niks gebeurd, volgens ons, waardoor hij zich pijn heeft gedaan oid. Maar wat kan het dan zijn? Fase..? Was zo blij dat hij kon "lopen".
Ik heb hier precies hetzelfde. Hij zette steeds twee losse stapjes en een enkele keer een aantal achter elkaar en opeens is het over met de pret. Hij loopt nog wel achter de loopwagen en aan de hand.
Mijn dochter had ook zoiets. Ze begon pas echt te lopen vanaf 16 maanden. Wanneer ze het echt zelf willen. Krijg je ook de indruk dat hij pijn heeft wanneer hij loopt?
Het gaat nu weer ietsje beter, maar nog niet zoals eerst. Ik krijg niet de indruk dat hij pijn heeft, hij lacht altijd als hij loopt/liep..
Ik denk met mijn moederverstand (en dus geen medisch verstand), dat sommige kindjes liever lopen en vallen als ze het nog niet goed kunnen. En sommige kindjes vinden het wat griezeliger en wachten tot ze voelen dat hun spieren er aan toe zijn.
Had mijn zoontje ook. Het leek wel hoe vaker wij met hem oefenden hoe slechter het ging. Toen lieten we het helemaal los en dachten ach, ze leren het vanzelf wel. Als we hem ergens neerzetten bleef hij wel staan, maar als hij verder wilde... Kruipen Tot een middag dat vriendlief met hem thuiskwam uit de crèche, hem neerzette op de mat om zijn jas uit te doen, en hij zo naar mij toewandelde in de keuken... Is een stuk van zeg maar 4 meter, haha Toen was hij 16 maanden. 2 dagen later rende hij ook de kamer door. Ik zou je er gewoon niet druk om maken, hij doet het wel als hij er aan toe is.
Mijn dochter heeft precies hetzelfde! Aan de hand of ergens achter geen probleem, maar zelf lopen wil ze niet meer!