mag dit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lovewinnie, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als ik smorgens kolf en savonds nog is mag ik dit dan bijelkaar gooien in een bekertje als het bijde is afgekoelt in de koelkast of houden jullie dit gescheide. ik vraag dit omdat ik smorgens vaak 70cc afkolf en savonds vanwegen een pijnlijke borst een borst volledig leegkolf naar een voeding en er komt dan nog z'n 30 cc uit. dit is bij elkaar precies een voeding. mag dit dus bij elkaar of moet ik de flesjes gescheide opwarmen en geven

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je mag het niet direct bij elkaar gooien, want de eerder gekolfde melk is al koud en de nieuwe is warm.

Maar als je die late kolfbeurt in de koelkast zet en wanneer die dezelfde temperatuur heeft bij elkaar gooit is het geen probleem! ik doe niet anders als bij elkaar gooien, want Dano drinkt 190-200CC en dat kolf ik echt niet altijd in een keer.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    oke bedankt, ik laat het inderdaad bijde afkoelen eerst en ga het strakjes bij elkaar gooien als dit gewoon kan. mijn vriend heeft avond dienst en hierdoor blijft hij tot laat wakker. kan hij vanavond gaan voeden en ik misschien voor het eerst langer dan 2 uurtjes achter elkaar slapen. :)

4. Angel Eyes

geniet ervan he! dat deden wij in het begin ook vaak.
    :D

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb vanacht geslapen van 11 tot 5 en toen werd ikwakker van de pijn in me borsten en heb ik de een leeg laten drinken en de ander afgekolft. o wat deed dat pijn maar had wel 100 cc in het flesje zitten uit een borst. alicia had goed bij papa uit het flesje gedronken maar merk nu dat snachts een voedign overslaan nog geen optie is met die stuwingen. dan maar een x overdag een extra dutje want raak echt uitgeput

6. Angel Eyes

ja ik ken het ik kolf s 'avonds soms ook niet uit luiheid, en dan wordt ik om 8u echt wakker van de pijn.
    Wat wij weleens deden was dat ik ging kolven in bed, en dan deed mijn vriend die kleine een flesje geven en bracht de melk naar de koelkast. kolven gaat vaak sneller als voeden en je hoeft niet te verschonen e.d. dus je pakt toch meer rust. misschien is dat een idee.

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vergeet niet dat ze op een gegeven moment gaan doorslapen en dan blijf je ook niet afkolven midden in de nacht.
    Hoe vaker jij je borst leegkolft hoe meer je gaat produceren. Vraag en aanbod principe. Dus soms moet je even door de pijn heengaan...

8. Angel Eyes

Dat ben ik niet met je eens....
    Ja ze gaan doorslapen maar dan moet je alsnog je voeding afbouwen. als je niet kolft of voed dan loop je kans op borstontstekingen.

Bij ons is het heel geleidelijk gegaan, hij ging steeds minder drinken waardoor ik er weinig last van heb gehad. maar door de pijn heen moeten is onzin!

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Tuurlijk moet ja afbouwen.
    Ik heb het over leegkolven. Ik zeg niet dat je helemaal niet moet afkolven. ;)

Dus soms wel even rekken met helemaal leeg maken en dan kan het zijn dat het bij sommigen wat pijn doet.

Gewoon vol laten zitten en niet afbouwen is natuurlijk geen optie. Ik wil geen borstontsteking op mijn geweten hebben.

Maar ik heb dus in het begin op raad hier op forum mijn borsten 's nachts steeds leeggekolft. En dat heeft voor veel problemen gezorgd. Overproductie is echt niet grappig. Het lijkt een luxe probleem, maar zorgt dus voor een te stevig tsr en verhoogde kans op borstontstekingen.
    En daardoor moest ik even door de pijn, niet gelijk afkolven maar even doorbijten om de tijd tussen de voedingen (of afkolven) steeds wat langer te maken zodat je aanbod iets omlaag gaat.

Zo duidelijker?

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Overigens, als je borst 's avonds pijn doet, probeer hem anders eens te masseren en niet gelijk leeg te kolven. Want met masseren kan je dus de 'verstopte' of 'minder toegankelijke' melkkanaaltjes meer open krijgen waardoor de pijn weggaat. Maar daardoor verhoog je de productie niet.

Succes ermee!

11. Angel Eyes

haha ja hoor een stuk duidelijker. ;)

Ik wordt namelijk een beetje moe van mensen die zeggen ja borstvoeding doet gewoon zeer. dus ik ben een fervente bestrijder van die opmerking ;)

Maarre inderdaad leegkolven is niet handig snachts. maar ik houdt de late avondvoeding wel actief om zo mijn voorraad voldoende te maken voor het KDV. Ik kolf nooit een hele voeding dus op die manier red ik alles. daarbij mocht dano nog eens komen voor een avond of nachtvoeding dan heb ik dat.
    Dano is echt extreem snel lang gaan doorslapen. gewoon 12-13 uur per nacht haalt ie door. je kunt je voorstellen dat mijn borsten dus ik dat wel gevoeld hebben. in het begin zette ik zelfs mijn wekker om de druk van mijn borsten af te kolven.

12. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Borstvoeding mag geen pijn doen. Hooguit dat je tsr een ietsje prikkend kan zijn. Maar ook dat mag niet te lang duren, dat kan duiden op andere problemen. Dus dat ben ik met je eens.

En idd. beetjes afkolven is altijd goed!

De wekker zetten heb ik nooit gedaan. Ik heb gewoon een verwoest matras omdat ik altijd lekte 's nachts. Gek werd ik ervan.
    Dan schopte mijn man me wakker met de vraag of ik alsjeblieft wilde kolven omdat hij geen 'melkbed' wilde ;)

13. Angel Eyes

haha ja ons matras is ook verwoest. lekken deed ik sowieso wel werd er doodmoe van. is niet alleen doodzonde maar ook ijskoud als je Shirt helemaal nat is. maar dat is gelukkig verleden tijd.

14. Sijke

Sijke Bekend lid

ja, hier ook gelek 's nachts. Als A. wat langer doorslaapt dan is zo'n zoogcompres helemaal doorweekt of het verschuift waardoor het niet helpt....(ik plak die dingen 's nachts in een gewoon hempje).

Deel Deze Pagina