nachtvoedingen lopen uit de hand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kleine Jantje, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    ik ben er mee aan hoor...
    (Ik geef volledig borstvoeding)
    het ging weken goed. Om 22.30 maakten we Michelle wakker en kreeg ze de borst. Vervolgens kwam ze standaard rond de klok van 3 uur en dan week rond half zeven of zeven uur. Dat geeft niet want dan moet ik er toch uit als ik aan het werk moet. Die voeding van 3 uur middenin de nacht vond ik ook wel wat hebben.

Maar nu..sinds een paar dagen is het als volgt;
    tussen 17.00 en 18.00 uur fles van ca. 120 cc
    tussen 21.00 en 22.00 aan de borst
    dan gaat ze naar haar bedje in de slaapkamer en daar slaapt ze zo.
    rond 01.00 uur wil ze dan borst
    rond 04.00 uur opnieuw
    en dan kwam ze weer om 06.00 uur of 06.30.

inmiddels ben ik echt een zombie aan het worden en liggen mijn oogleden op mijn enkels...ja je ziet het niet want er is nog niemand die er iets van gezegd heeft.
    Ik ben ook weer 4 dagen aan het werk (ja ik weet het, het is veel) weinig reistijd en voldoende tijd om te kolven.

Een paar weken terug trok ik het wel een keer snachts voeden maar nu werken en de hele nacht wakker wordt me echt teveel.
    ook ik ben tegen kunstvoeding maar begin er toch echt bijna aan te denken om dat savonds te gaan proberen...ik weet niet hoe lang ik dit nog ga volhouden...ik dacht juist dat het alleen minder voedingen zouden worden..maar tot op heden drinkt ze dus echt bijna altijd 8x op een dag..das toch niet leuk meer....
    wie heeft raad of een goede tip..

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, ik denk dat Michelle n sprongetje doormaakt. Ze willen dan vaak aangelegd worden, zodat jouw productie weer omhoog gaat! Ik zou zeggen, kijk t nog n weekje aan en vraag dit anders aan de lactatiedeskundige hier op de site?

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja ik denk ook sprongetje, of regeldagen die kunnen ze namelijk rond de 3 maanden ook hebben.

indd even aankijken, misschien een dagje goed rust nemen en vaak aanleggen dan zou het vanzelf weer beter moeten gaan.

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Zelf als het lukt echt rust nemen (zet je man of anderen aan het werk)!

En ik denk ook aan een sprong (een grote sprong ;) ), herken het zat zelf rond die tijd ook plotseling weer midden in de nacht op de bank voeding te geven en dat is nu weer voorbij gelukkig.

Sterkte!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is een illusie om te denken dat ze met KV door slapen. Dit hoeft namelijk helemaal niet zo te zijn.
    's Nachts aanleggen is heel goed voor je productie.

Heel begrijpelijk dat je moe bent. Maar als je weer aan het werk gaat en je zit ook rond de 3 maanden sprong, dan is de kans groter dat je kindje vaker komt. De kindjes zijn zo gewend om de mama om hem/haar heen te hebben, en opeens is dit er niet. Dit vraagt om aanpassing van je kleintje.
    Ik hoor en lees heel vaak dan ouders toch maar overschakelen op KV voor de rust.
    Als je kindje gewoon goed bij je drinkt, jullie beiden ervan genieten, en je kindje goede plasluiers heeft, zou het zonde zijn om er nu mee te stoppen.

Je moet ook een beetje geluk hebben met het doorslapen. De meeste kindjes slapen helemaal niet zo snel door,pas tegen een jaar.

Nou meid, heel veel succes.
    Laat je even weten hoe het gaat?

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn gaat het al zo vanaf de geboorte van alcia en moet zeggen voel me echt een zombie worden. gister wilde ik om 9 uur naar bed naar haar voeding maar mijn meisje had z'n last van haar darmpjes dat ze tot half 1 heeft lopen huilen en toen was het al tijd voor haar volgende voeding. uiteindelijk sliep ze dan en om 3.15 weer wakker om te eten en om 6 uur weer. hierna zijn we weer gaan slapen maar na de voeding van 9 uur weer last van haar darmpjes en zijn we er maar uitgegaan. zo verloopt eigenlijk elke nacht weer en het gaat echt zijn tol eisen. als het zo nog lang doorgaat stap ik misschien gewoon over op de fles hierdoor voelen ze zich vaker langer vol en kan ook me vriend een x een nachtvoeding geven zodat ik lkkr kan slapen. nu is dat slapen niet meer dan een droom want langer dan 2 uurtjes achtereen me ogen dicht zit er verlopig niet in. ik val vaak gewoon bijna zittend in slaap tijdens het voeden en dit is natuurlijk levensgevaarlijk. liggend eten geven durf ik al helemaal niet uit angst dat ik smorgens op haar wakker wordt

7. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    okey...de 3 maanden sprong blijkbaar...
    daar had ik nog niet van gehoord

Ik denk dat ik na jullie oppeppers wel weer even voort kan, af en toe heb je dat nodig denk ik hoor.
    snachts aanleggen is goed voor de productie dat had ik idd al eens gelezen..en eehh jingels ik stap niet zomaar over op kunstvoeding hoor..ik vind dit eigelijk zo leuk die borstvoeding...dat je kindje daarvan groeit blijf ik ongelofelijk vinden

Op het kinderdagverblijf krijgt ze flinke flessen van 130 cc en bij mij krijgt ze denk ik dan wat minder (maar ze is wel voldaan) misschien dat ze daarom ook wat sneller komt dan dacht ik. Ik zit ook te overwegen om vanavond afgekolfde melk te geven en dan gewoon 140 cc ofzo...kijken of ze dan weer een wat langere ruk maakt. denken jullie dat dat zin heeft?

Ster..angel eyes leuk jou herken ik nog uit het juni forum...grappig dat we nu weer in hetzelfde zitten

8. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He kom op hoor niet opgeven ;) Klinkt inderdaad als de 3 maanden sprong. Ze maken dan weer een flinke sprong in de ontwikkeling en hebben weer extra drang om bij mama te zijn en daarbij kunnen ook (weer) nachtvoedingen horen. Hoop voor je kindje snel weer een lekker ritme te pakken heeft.

Drinkt ze eigenlijk alle flessen afgekolfde melk altijd leeg? Want anders zou ik ze gewoon wat ophogen aan je borst kan ze nl ook zoveel drinken al ze zelf wil. En kan zijn dat ze aan je borst toch ook echt wel 130 cc drinkt hoor want meestal drinken ze toch aan de borst meer melk in een kortere tijd. (eigelijkwel logisch denk ik want er komen meerdere stralen tegelijk uit en uit een speentje maar 1)

En je bent niet de enige die veel werkt hoor, (ik werk ook de ene week 3 dagen en de andere week 4) maar ik krijg ook altijd die opmerkin goh zoveel :rolleyes: .... ja zoveel ja 8) ! Maar als je na dat kloven op je werk nog puf (en melk) overhebt zou ik af en toe je man eens een keer een avondvoeding laten geven en er dan zelf lekker vroeg induiken. Dan heb je toch wat uurtjes gemaakt voor dat ze weer voor de nachtvoeding komt.

Ik heb dat ook een tijdje gedaan en of het geholpen heeft weet ik niet maar ze sliep toen binnen 2 weken door. Maar goed dat kan dus zonder afgekolfde melk ook wel het geval zijn geweest. Voordeel was wel vond ik dat ze bij de fles afgekolfde melk beter wakker bleef met drinken dan wanneer ik haar de borst gaf rond een uur of 11 want dan lag ze lekker warm tegen me aan en viel ze na een paar slokken al weer in slaap.

Succes er dus mee!

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi kleinjantje,

Zo bedoelde ik het ook niet hoor,misschien verkeerde interpretatie. Volgens mij ben jij echt een bv-mama.
    Weet je wat het is al die gebroken nachten, dan heb je het idee dat je alleen maar met die voeding bezig bent, met 8 weken had ik precies hetzelfde.
    Opeens sliep mijn kereltje door, en toen kwam ikzelf ook een beetje bij.
    's Avonds afgekolfde melk geven( dan wel door iemand anders dan jijzelf) lijkt me een prima idee, Jelte dronk toen rond de 180 ml bv per fles ongeveer, maar dat is even uitproberen.

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Lovewinnie je kleintje is nog zo jong dan zijn die nachtvoedingen echt een must hoor en ook bij KV heb je die daar zul je echt niet aan ontkomen. maar misschien kun je eens een kolf lenen of huren en na iedere voeding proberen wat te kolven. ALs je dan een voeding bij elkaar hebt kun je die je vriend een keer laten geven en kun jij een paar uurtjes doorslapen. En verder lekker overdag veel op de bank gaan liggen en probeer ieder uurtje wat je te hebt gewoon je ogen dicht te doen. De rest komt later wel weer ;) En ik voedde ook altijd snachts zittend in bed maar de ochtendvoeding altijd liggend kon ik zelf tenminste nog een beetje dommelen ;) Als je ze even in jouw bed wil laten slapen kun je dat bijv op het aankleedkussen doen en dan naast jouw kussen leggen of evt een wiegje/kinderwagenbak op je kamer zodat je ze snachts zo kunt pakken.

Succes ermee en denk bij de nachtvoedingen ook eens hoe bijzonder het eigenlijk is je kindje zo snachts te ten mogen geven en dat er naast jou waarschijnlijknog veel meer mama's zijn. ;) Hielp bij mij wel tenminste ;)

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als ik gewerkt hebt komt mijn kindje ook tig keer op een nacht (ik tel het maar niet meer). Wat ik dan doe is mijn kindje bij mij in bed houden, zo wordt ik niet helemaal wakker steeds.
    Maar dat moet je willen.

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Lovewinnie, kan je overdag niet een paar uurtjes slaap inhalen? Dan wordt het misschien wat minder zwaar.

13. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    bij ons in bed slapen gaat niet want we hebben een waterbed ;)
    vind het wel een goed idee om aan al die andere moeders te denjken als je kleintje je snachts weer zo vaak wekt

het wiegje staat wel naast ons bed hoor...haar eigen kamertje is erg koud.

het ging vannacht gelukkig wel beter het was 23 uur, 02.30 en 6.00 !
    eerder naar bed gaan neem ik me iedere dag voor..maar het wil maar niet lukken :( dat licht aan mezelf

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik denk snachts vaak aan mn andere dochter... achteraf ging die periode met nachtvoedingen zo snel en nu is ze alweer ruim 2, kan zich van die periode niks herrineren en ontdekt nu vollop de wereld en voelt zich al heel groot (maa ze is nog zo klein)... nu met een 2de kan ik er wel van genieten snachts ff samen onder een dekentje bij het licht van de straatlantaarn en dan denken dan over 2 jaar hij ook zo ong is...

Verder gaan de nachtvoedingen steeds sneller... was ik de eerste weken bijna een uur bezig, nu ben ik in 10 min klaar en gaat iedereen weer slapen.

15. Sijke

Sijke Bekend lid

wat bij mij wel goed werkt is om na de voeding iets te eten, vooral 's nachts. Of bijv. een glas melk of karnemelk te nemen. Klinkt misschien raar, maar daardoor hou ik het beter vol. Moet er soms ook wel 3x uit voor een voeding, wisselt nogal.

Misschien moet je kindje er ook erg aan wennen dat je nu weer werkt en is dit de reactie daarop?

in ieder geval sterkte ermee!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als regeldagen.
    Haar manier om te verwerken dat je weer aan het werk gegaan bent. Komt weer goed hoor!

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    een paar weken geleden had ik precies het zelfde... weer 2 nachtvoedingen en dan tel ik de voeding van 6:30 niet als nachtvoeding.....
    maar na 1,5 week zijnw e weer terug naar 0 nachtvoedignen! :)

het is slopend meid, blijf volhouden en misschien je avond voeding verlaten? en dan zelf direct daarna je bedje in duiken.... en eventueel voor de laatste voeding alvast gaan slapen en je man je laten wekken... dat heb ik toen ook gedaan. Tis ff doorbijten, maar t komt echt goed!

knuffel

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oké ik ben nu al weer 5 a 6 weken met nachtvoedingen bezig, 1 a 2 keer per nacht, soms zelfs 3 keer. Ik ben gesloopt, want ze komt dan vaak om 5.30 uur en om 6 uur gaat de wekker. Gaat ze ooit weer doorslapen?

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Komt echt wel een periode dat ze niet wakker te krijgen is maar dat kan nog wel 15 jaar duren...

Zonder gekheid, kan goed dat het een fase is. Ik hoop het voor je. Gewoon afentoe hier klagen... ik ben bijna elke nacht om 4u op om te voeden. Hij wordt vaak nog wel een keer wakker maar dan gaat mn man eruit, legt hem weer goed en zorgt dat ie weer in slaap valt.

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, hier ook alweer een aantal weken 1 of meerder nachtvoedingen. Gelukkig hoef ik niet zo vroeg op als jij, maar het is idd slopend. Vooral omdat ik zo verwent was met doorslapen, al vanaf dat Dylan 10 weken was.

Deel Deze Pagina