donkergroene ontlasting??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foefoes, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik maak me een beetjr zorgen. Dacht dat ik vanochtend nog half lag te slapen maar net weer naar de wc en ontlasting was donkergroen. Ik maak me wel een beetje zprgen want mijn darmen doen ook pijn. Is dit een zwangerschapskwaaltje? Herkent iemand dit? Ben nu 11 weken zwanger.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat heb je gisteren/eergisteren gegeten?

3. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks groens in ieder geval haha. Ontbijt pistolet gezond met ei, lunch boterham kaas en een appel avondeten kipspiesjes met salade en olijven. Ook wat snoepjes maar nooit gekleirde ontlasting van gehad.

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf wel wat dunnere ontlasting van de zwangerschap...

Ik doe onderzoek naar ziekteverwekkers in ontlasting. Ik zie deze kleur dus wel een voorbij komen.
    De kleur wordt vooral bepaald door eten maar onder invloed van medicatie, bacteriële of virale infectie kan dit ook afwijken.
    Maar zolang je ontlasting normale consistentie heeft en je verder geen ernstige blijvende pijnen hebt is er niks aan de hand.
    De bruine kleur onstaat normaliter door afbraak van voedingsstoffen, maar met name door bilirubine.
    Het groene kan ook komen door overmatige galproductie.
    Eventueel kan het duiden op lever/galproblemen.

Maar in jou geval ga ik hier niet van uit en zou ik me geen zorgen maken.

Overigens zeg je last te hebben van je darmen.. Dan denk ik dat je iets hebt gegeten wat je darmen heeft geprikkeld. Hierdoor doen ze misschien minder goed hun werk.. En is ontlasting nu groenig ipv bruin.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Lijkt mij ook niet kwaad te kunnen. In je zwangerschap kun je veel last hebben van je datmen. Door hormonen maar ook je groeiende baarmoeder. Ik kijk eigenlijk niet eens zo vaak naar de kleur ;) wel merk je natuurlijk de consistentie.
    Kijk het eventjes aan en als het na een paar dagen nog steeds is kun je voor de zekerheid naar de huisarts.

Deel Deze Pagina