mag dit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door emmm, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmm

emmm Lid

23 dec 2007
    89
    0
    0
    Hoi meiden een aantal vraagjes

mag je:

schouderham?
    boterhamworst?
    snijworst?
    Salami
    palingworst?
    droge worst?

En mag je die ook invriezen en vervolgens ondooien en opeten?

alvast bedankt

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Waarom zou je die soorten beleg niet mogen? Is toch geen rauw vlees...
    Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat je beter geen dingen kunt eten die ingevroren zijn geweest. Maar ik weet niet of dat waar is.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Mag allemaal! Invriezen en ontdooien komt de kwaliteit van producten vaak niet ten goede en je moet het niet langer bewaren dan de houdbaarheidsdatum. Dus stel je koopt het en vriest het gelijk in (de houdbaarheid is één week) dan kun je het na ontdooien één week maximaal bewaren. (Dat kan je alleen niet meer aflezen aan het stickertje en daarom is het niet handig). Gooi je het na een paar dagen in de vriezer dan kun je het na ontdooien nog maar een paar dagen bewaren.
    Ook het ontdooien vraagt wat kennis. Al met al... ik raad het af. Maar al die vleeswaren mag je gewoon hebben hoor.

Kijk eens op 'voedingscentrum.nl'

Elle

4. emmm

emmm Lid

23 dec 2007
    89
    0
    0
    Hmm het is zo dat we vaak boodschappen doen voor langere tijd.
    vlees laten we invriezen voor net langer dan 3 maanden.
    (worst,Cordeblue,Snitzels,Groenten.) maar als je het dan goed verwarmt maakt het niks uit toch?
    We eten het dan wel de zelfde dag op of de voglende dag nooit langer dan 3 dagen

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik doe ook vlees invriezer maar geen vleeswaren
    wel vlees en dat is volgens mij echt geen probleem

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vleeswaren voor op brood kun je niet invriezen. Wel kun je van die lang houdbare verpakkingen kopen, ipv bij de versafdeling.

Verder, waarom zou je al die dingen niet mogen? Kijk eens op de site van het voedingscentrum, je zult zien dat je bijna alles gewoon kunt eten.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

vlees waren kun je goed in vriezen hoor bij de keurslagen doen ze het ook.

en het in allemaal gaar dus mag je hebben

8. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De keurslager heeft bijna altijd betere vriesapparatuur, en betere ontdooi-opties. Maar... laat je door mij niet tegenhouden om je vleeswaren zelf in te vriezen, als je dat lekker vind. ;)

9. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik vries mn vleeswaren ook wel in als ik in 1x groot inkoop.. volgens mij is daar niet veel mis mee hoor.

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    nee, is ook niets mis mee zolang je er na het ontdooien maar zorgvuldig mee omgaat.

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik mocht van mijn vk geen droge worst. Kennelijk zijn de meningen daarover verdeeld. :(

12. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik eet wel gewoon droge worst. is voor zover ik weet gerookt en dus niet rauw

13. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja eet ik ook gewoon, volgens de VK was het geen probleem, en vlees invriezen en daarna opeten kan ook gewoon , mits het heel goed verwarmd is

14. music4life

music4life Niet meer actief

jah mag allemaal ,,lekker eten hoor

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    droge worst.. is dat metworst? :$

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ergens gelezen dat salami niet mocht :(
    Ik heb het wel gewoon gegeten en nu weer :oops:
    Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:( zal wel weer niet goed hebben gelezen :)

Eten tijdens zwangerschap
    Tijdens jouw zwangerschap kan je in principe alles eten wat je lekker vindt. Zorg er wel voor dat je voldoende evenwichtige voeding binnenkrijgt. Vitamine C bijvoorbeeld vergemakkelijkt de opname van ijzer in jouw lichaam. Een glas vruchtensap of een stuk fruit nuttigen bij iedere maaltijd, is een goed idee.
    Hoewel het wel kan, wordt om het risico op gezondheidsklachten van jouw ongeboren kind zo klein mogelijk te houden, aangeraden sommige etenswaren tijdens deze periode van de zwangerschap te laten staan of minder van te nemen.

De volgende dingen kan je gewoon eten, maar wel met mate:

Drop. Een dropje op zijn tijd kan best, maar eet geen zak in één keer leeg. In drop zit namelijk glycerinezuur waardoor jouw bloeddruk kan gaan stijgen.
    Leverproducten zoals paté; leverpastei; leverworst. Niet meer dan 15 à 20 gram er dag. In lever zit veel vitamine A. Teveel vitamine A is schadelijk voor het ongeboren kind.
    Zout. Te veel zout kan de bloeddruk verhogen.
    Kant-en-klare sausen
    Kant-en-klare soepen en soeparoma
    Bouillonblokjes
    Kant-en-klare vleesproducten en vleeswaren als rookworst; rauwe ham en rookvlees
    In de producten genoemd in de laatste vier punten zit namelijk erg veel zout. Let er verder op wanneer je vlees, vis of kip wilt eten, dat deze altijd door-en-door verhit worden en dat rauwkost zorgvuldig is gewassen.

De onderstaande rauwe vleeswaren mag je eten, omdat ze een speciale behandeling hebben ondergaan:

Rauwe ham
    Bacon
    Salami
    Rookvlees
    Wees tijdens de zwangerschapsperiode ook extra voorzichtig met de houdbaarheid van producten. Let hierbij op de volgende punten:

- Bewaar aangebroken producten niet te lang
    - Zet bederfelijke producten direct in de koelkast (+- 4 graden)
    - Zet aangebroken producten in de ijskast

Zorg voor een evenwichtige voeding en vermijd bepaalde producten, vermijd veel alcohol en pittige kruiden en rook niet.

De volgende producten worden tijdens jouw zwangerschap afgeraden:

Rauwe melk
    Rauw vlees zoals tartaar; halfdoorbakken biefstuk
    Rauw vleeswaar zoals filet american; ossenworst; rosbief; fricandeau
    Rauwe kip(pevlees)
    Rauwe vis
    Rauwe schaal- of schelpdieren
    Kaas van rauwe melk zoals brie; camembert; roquefort
    Onverpakte kaas waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt
    Lever (veel vitamine A, welke schadelijk is voor het ongeboren kind)

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik vries m'n vleeswaren ook regelmatig in en eet het na ontdooien binnen 2 dagen op, moet kunnen!

Deel Deze Pagina