Mag dochter van 6 al op zitverrhoger?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door bunchy, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb er maar 2, maar hier kunnen gewoon 3 stoelen/maxi cosi op de achterbank.
    Ik lever niet in op veiligheid.
     
    GossipGirlxoxo en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik maak nu ook veel zelf, heerlijke hobby om m’n hoofd even leeg te maken. Gemiddeld zit ze in breedte maat 92/98 en lengte 116.
     
    GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Daar ben ik motorisch niet geschikt voor:roflmao:
    Hier zitten we op een breedte maat 116/122 en lengte 146/152
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Ik heb ford fiësta. Er staat 1 autostoel groep 2/3 voorin (voor de jongste met 5 punts gordel, zij is al 15 kilo). En er staan 2 autostoelen groep 2/3 achterin, degene die daarin zitten zet ik met de gewone gordel vast. En dan zit er nog 1 kind tussen die niet op een stoel zit, omdat dat niet past. Daar mogen alleen de oudste 2 van mij zitten. De jongste uiteraard al helemaal niet, maar ook dochter van bijna 4 nog niet.

    Mijn oudste 2 zijn 118 en 117 cm, wegen ongeveer 21 en 19 kilo.
    De 3e is 107 cm en weegt ongeveer 18 kilo.
    De 4e is rond de 90 cm en weegt iets meer dan 15 kilo.

    Mijn man zijn auto is groter en die gebruiken we als gezinsauto.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Onze zoon gaat nu richting de 1.30 en zit sinds een paar maanden op een zitverhoger zonder rugleuning. Stoel met rugleuning zat bij zn schouders niet prettig meer zei hij. Sindsdien zit de jongste op zijn stoel met rugleuning en zij is pad 1.05m dus zal er voorlopig nog wel even in zitten.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Het was hier een verborgen talent lol. Met m’n oma als klein kind veel gedaan en moest ook altijd m’n broeken korter maken. En met die mondkapjes dacht ik kan ze ook zelf maken. En hmmmm misschien ook kleding en al zeg ik het zelf het ziet er goed uit hehe. Zo goed dat een vriendin gevraagd heeft of ik voor hun dochter niet een kadootje wil kopen maar een jurk wil maken;)).
    Wat zo fijn voor mij is doordat je met je handen bezig bent kunnen je hersenen even uit die je op werk de hele tijd moet gebruiken. Nu heeft ze we eindelijk passende jurkjes haha.
     
    toch3, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier kan dat dus niet en niet voor iedereen is het mogelijk om weer een andere auto aan te schaffen. Ze hebben ons toen verteld dat als ze strak tussen 2 auto stoelen zitten (en dat zit ze, een volwassene past daar niet tussen) dat dat voldoende veiligheid bied. Ik ben dus verbaasd dat dat in zoveel auto's wel past terwijl wij ook een grotere auto hebben, een Audi station.
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb ook een redelijk grote auto (Mercedes C-klasse) maar op mijn achterbank zou dat ook niet passen. Mijn vader (en man zijn vorige bus ook) hebben echt achterin 3 losse stoelen, en daar past het met gemak.
     
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    het ligt ook aan je achterbank.
    Als die helemaal plat is past het vaak wel.
    Maar bij veel auto’s lopen de zijkanten omhoog waardoor het niet past.
    Ik was van de week behoorlijk verbaasd dat in mijn moeders Kia Picanto (!) een groep 1 stoel, zitverhoger en een groep 2 stoel op de achterbank paste o_O
    Wij hadden hier voor een Seat ibiza st en dat paste met geen mogelijkheid.
    C zat zelfs zonder zitverhoger klem tussen 2 stoelen.
     
    femkes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    maar als je een Audi rijdt kan je ook kijken of je bijv een wat goedkoper merk kan rijden waarbij je wel 3 zitjes kwijt kan.
    Hier zou het ook niet kunnen terwijl we als eerste auto een megane station hebben alleen die is nauwelijks breder dan mijn Clio station. Maar idd wat al eerder gezegd is dan ga je met stoeltjes naar de dealer en dan ga je passen. Hebben wij toen voor m’n vriend gedaan toen we zwanger waren van de tweede. We hadden een Audi A3 maar hij is zo lang hij kon daarin niet zitten met een kind achter zich. En A4 vonden we gewoon te duur op dat moment dus heel saai een Renault megane geworden waarbij hij zelf veilig kan zitten met een kind achter zich.
    Hier ook team veiligheid voor alles.
     
    suus1983, GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Als je een Audi kunt rijden, dan kun je toch ook een goedkopere rijden;)
    Wij hebben een 307 station.
    Maar goed, ik zeg wat wij doen, met de keuze voor meerdere kinderen kijken wij dus naar zulke aspecten. En waren we eerst naar een andere auto op zoek gegaan.
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik ben dan weer verbaasd dat er zo weinig ruimte achterin zit bij jullie. Maar misschien ligt het inderdaad aan de vorm van de bank? Ik had trouwens zelf ook bubbelbum-zitjes (dus vanaf 22kg/125), die zijn heel makkelijk mee te geven aan een kind ook als ze ergens naar toegaan. Misschien nog een optie als de riem nu toch nog wat hoog zit..
     
  13. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Als het niet past en je kunt geen andere auto kopen, kun je ook nog kijken naar een multimac. Is niet goedkoop, maar wel weer goed door te verkopen als je hem zelf niet meer gebruikt.
     
  14. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Als een kind strak tussen 2 stoeltjes zit is dat toch juist niet veilig?
    Bij een botsing wordt diegene dan toch ge-sandwicht? (Is dat een woord?)
     
    femkes, Paardenbloem, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Onze dochter baalt zo. Zij is 9 en 1.32-1.33 (zelf gemeten). Ook pas 22-23 kilo. Zij ziet al haar klasgenoten niet meer op stoelen zitten (die enkele die dat nog wel moet, die doen het gewoon niet). Zij zit op een zitverhoger met rugleuning. Ik vind het gewoon veel veiliger. En op langere ritjes wil ze nog wel eens even in slaap vallen, ook dan zit ze in die stoel veel lekkerder als zonder natuurlijk. Maar man man, dat gezeur.....
     
    Mamavandrie34 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Haha hier andersom. Hier zit docher het liefst in een stoel met rugleuning, voor haar gevoel zit ze dan echt "vast" en met een gordel alleen niet.
    Maar iedereen vindt dat vreemd natuurlijk op haar leeftijd. Dus zij vindt dat weer lastig.
     
    Mamavandrie34 en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  17. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 7 jaar is 1.47m en 27 kilo. Ze mag dus qua lengte al lang zonder stoel, maar ik vind met toch een veiliger idee. Ze begint nu wel te vragen om zonder stoel te mogen. Korte stukjes doe ik dat soms wel, maar langere stukken sowieso niet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier is dochter 8 Jaar en 32 kg. Ze past nog prima in de rodifix. Ik laat het nog even zo. V8nd het veiliger met die zijbescherming + als ze in slaap valt tijdens lange rit dan klapt haar hoofd niet naar de zijkant

    Mn oudste paste met 7 jaar al qua gewicht en breedte niet meer in die stoel.
    Maar goed, die is altijd al lang en stevig geweest. Ze was net 10 jaar, 1.60cm lang en 50 kg...:|
     
  19. Baukje1985

    Baukje1985 Fanatiek lid

    26 jul 2010
    2.731
    44
    48
    Hier net zo hoor. Zoon van 10, denk 1.50 m ongeveer en 42 kilo, wil nog gewoon in zijn stoel met rugleuning zitten. Krijg van kindjes van de jongste z'n leeftijd (7 jaar) zelfs al reactie waarom ze nog in een 'babystoel' zitten. Maar goed, hier zie ik te vaak kinderen los of met z'n tweeën op de voorste stoel zitten :|
     
    GossipGirlxoxo, Mamavandrie34 en tuc vinden dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik zie ook kinderen veel te snel in een stoel waar ze nog niet inhoren, of zelfs zonder.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina