Mag dochter van 6 al op zitverrhoger?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door bunchy, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Mijn dochter van 10 jaar, 145cm, zit ook gewoon nog in een stoel met rugleuning (en zijsteunen). Zit niet te krap, ze vraagt er nooit naar om zonder te mogen en ik vind het toch gewoon veiliger. Klasgenootje van haar is nog geen 135cm, die moet dus nog op een zitverhoger, maar elke keer als hij bij mij in de auto mee gaat begint hij erover dat hij dat in de auto van z'n ouders niet hoeft. Kan wezen, maar bij mij liggen er standaard twee extra zitverhogers in de kofferbak (omdat ik vaak meerijd als hulpouder naar schooluitjes) en dus moet hij er bij mij in de auto gewoon op.
     
    femkes vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Idd, bij mij ook. Had vorige week nog 2 klasgenootjes van zoon (klasgrnootjes zitten in groep 3) in de auto met een uitje. Eentje weigerde op een zitverhoger. " Tja, je kunt nu hier bij school blijven staan of op de zitverhoger".
     
    femkes en chantal1985 vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb op een ding nooit bespaard, autoostoelen en de veiligheid onderweg.
    mijn zoon zit echt wel eens alleen op de verhoger, maar vrijwel altijd gewoon in deze autostoel. Nu heb ik maar 1 kind achterin zitten en is ruimtegebrek geen reden om de stoel te versmallen.

    We hebben de optie hier in NL om je kind op de meest veilige manier te vervoeren die mogelijk is, ik raad eigenlijk iedereen aan dat ook te doen.

    CB8EDC54-2B5B-452F-BA10-3E2C949102D2.png
     

Deel Deze Pagina