Mag een autostoel (groep 2) voorin in auto met airbag?

Discussie in 'Verzorging' gestart door MamaNoor, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat een Maxi-Cosi niet voorin mag als je een auto met airbag hebt bij de passagiersstoel, maar mag een autostoel (dus groep 2) dat wel?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Voor zover ik weet wel. Er staat bij ons (op dat zonneklepje) dat je geen achterwaarts geplaatste autostoel op de voorstoel mag zetten als je airbag aan staat.
    Wij doen 't heel af en toe wel eens. Maar volgens mij is achterin nog altijd 't veiligst.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    #3 limmeke, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    volgens mij mag geen enkele kinderstoel op de voorstoel met een ingeschakelde airbag.. hoewel, als je stoeltjes hebt die met rijrichting mee geplaatst kunnen worden, dan mag stoeltje wel voorin, maar dan moet stoel wel volledig naar achter geschoven worden

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
  5. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    IK had daar toevallig voor gegoogled pas geleden, of een kindje voorin mag, nu hebben wij geen airbag maar wat ik gelezen heb is dat het kinderzitje gewoon voorin mag maar dan moet de Airbag UITGESCHAKELD zijn. Voorkeur hebben ze liever dat ze achterin zitten

Alleen mijn zoontje zit nu echt in zo'n fase dat ie alles wilt zien enof dat ie niet meer achterin wilt zitten in zijn stoel

Weet helaas de site niet meer

6. Bri

Bri Niet meer actief

Wat sandraske zegt klopt. Een vooruit geplaatst stoeltje mag voorin. Voorstoel dan zo ver mogelijk naar achteren plaatsen.
    Airbag liever uitschakelen, maar als dat niet kan mag je kindje daar nog steeds wel zitten.

Maxicosi mag best voorin, maar dan MOET de airbag uitgeschakeld zijn.

Deel Deze Pagina