Ik weet dat een Maxi-Cosi niet voorin mag als je een auto met airbag hebt bij de passagiersstoel, maar mag een autostoel (dus groep 2) dat wel?
Voor zover ik weet wel. Er staat bij ons (op dat zonneklepje) dat je geen achterwaarts geplaatste autostoel op de voorstoel mag zetten als je airbag aan staat. Wij doen 't heel af en toe wel eens. Maar volgens mij is achterin nog altijd 't veiligst.
volgens mij mag geen enkele kinderstoel op de voorstoel met een ingeschakelde airbag.. hoewel, als je stoeltjes hebt die met rijrichting mee geplaatst kunnen worden, dan mag stoeltje wel voorin, maar dan moet stoel wel volledig naar achter geschoven worden
ja dat mag, als de airbag is uitgeschakeld en als dat niet kan de stoel zo ver mogelijk naar achteren.. Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Rijksoverheid.nl
IK had daar toevallig voor gegoogled pas geleden, of een kindje voorin mag, nu hebben wij geen airbag maar wat ik gelezen heb is dat het kinderzitje gewoon voorin mag maar dan moet de Airbag UITGESCHAKELD zijn. Voorkeur hebben ze liever dat ze achterin zitten Alleen mijn zoontje zit nu echt in zo'n fase dat ie alles wilt zien enof dat ie niet meer achterin wilt zitten in zijn stoel Weet helaas de site niet meer
Wat sandraske zegt klopt. Een vooruit geplaatst stoeltje mag voorin. Voorstoel dan zo ver mogelijk naar achteren plaatsen. Airbag liever uitschakelen, maar als dat niet kan mag je kindje daar nog steeds wel zitten. Maxicosi mag best voorin, maar dan MOET de airbag uitgeschakeld zijn.