Luieruitslag tot bloedens toe

Discussie in 'Verzorging' gestart door Fransa, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn zoontje van ruim 13 maanden zit volgens mij weer eens in een tandjes-/kiezenfase.
    Alleen gaat het deze keer gepaard met minimaal 4x poepen per dag wat sinds gisteren dan weer heeft geleid tot een nare luieruitslag.

Maar vanochtend was het zo erg dat hij gewoon echt bloedende plekjes had. Je kunt je voorstellen hoeveel pijn dat doet en hij begint momenteel dan ook al te schreeuwen als ik hem op het verschoningskussen leg.

Dus mijn vraag is eigenlijk of jullie nog goede tips hebben wat te doen met en tegen zo'n nare luieruitslag. Het is echt zooooo hartverscheurend om dat kereltje te verschonen en sta dat momenteel dan ook bijna huilend te doen (hormen denken we dan maar....)

Mijn mannetje zal jullie erg dankbaar zijn voor goede tips, dus ik hoor het heel erg graag!

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Eiwit er op en even droogblazen!

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    In zijn blote billetjes rond laten lopen, even lekker luchten die boel. Verwarming lekker aan. Het geeft wat troep als hij plast, dus met de dweil erachter aan zou ik zeggen. HEt is namelijk wel echt even fijn voor hem. Wij laten ons dochtertje ook regelmatig even "luchten" ;)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zinkzalf er op smeren. Dochter heeft het 1 keer ook zo erg gehad met de zinkzalf en het was heel snel over. Het brandt ook niet zoals andere cremes wel doen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

oja pas ook op met doekjes die bijten ook! Zou het zelf schoonmaken met watten ipv die doekjes.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft het ook laatst gehad toen hij 3 kiesjes kreeg en 6 a 7 poepluiers per dag had :s). Na een poepluier liet ik hem even 10 minuutjes in zijn blote kont. En als hij weer een luier omkreeg deed ik talkpoeder op de uitslag en in de luier. Dit voorkomt dat de urine de huid verder gaat irriteren.
    Voor het slapen gaan deed ik een dikke laag zinkzalf op zijn billen en flink wat talkpoeder in zijn luier.
    Na een paar dagen had hij iig geen last meer van de uitslag!

Succes en sterkte. Het is echt heel sneu he?

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier laatst ook, zo zielig... :( Haar voorkantje was helemaal stuk van die bijtende troep. Mijn dochter is een echte bikkel maar ze moest zooo zielig huilen bij het verschonen...

Ik heb Sensitive doekjes gekocht (zonder parfum enzo) en we wasten haar ook regelmatig gewoon met haar bips onder de kraan met niet te warm water. Verder veel smeren met zinkzalf, dat voorkomt dat de poep (of plas soms) nog meer gaat bijten in de huid, legt er een soort beschermend laagje omheen.

Boefjesmama: ik heb eigenlijk altijd begrepen dat als je talkpoeder en zinkzalf tegelijk gebruikt het effect verdwijnt...

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Maizena.
    Echt!

En geen eiwit erop, ik las dat hier ergens, maar dat is niet goed. Zeker niet op open wonden (denk aan salmonella).

Het beste zachtjes schoondeppen met een vochtig washandje. Even geen doekjes gebruiken, daar zit allemaal parfum in enzo...

Dan een flinke laag maizena erop strooien. Dat neemt heel veel vocht op. Even een paar dagen goed volhouden!

Dat werkt bij mijn meisje toch altijd het beste.
    Sterkte!

9. Euntje

Euntje Lid

15 jun 2009
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha,

Herken het (helaas) helemaal. Bij Levi hielp zinkzalf niet genoeg. Geadviseerd werd om Zinkolie te halen van DR Swaab(apotheek). Niet te dik opbrengen. Maar het hielp als een tierelier!

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ons dochtertje heeft er nu ook weer last van omdat er weer
    een tandje zit te wringen.
    Wat bij ons helpt is geen doekjes maar met een nat washandje
    schoondeppen en afdrogen met een hydrofiel luier.
    En maizena erop strooien,heb hiervoor een xxl peperstrooier
    gekocht wat het strooien makkelijker maakt.
    S avonds erop en s ochtends is het dan al redelijk bijgetrokken.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat hier enorm goed hielp was een zitbadje nemen in lauwwarm water met groene Badedas. Deze Badedas wordt verkocht in een doos en er zit kastanje extract in (gewoon te koop bij de drogist). Dit werkt ontsmettend en helend. Na dit zitbadje de bips droogdeppen en even aan de lucht laten drogen en daarna dun insmeren met Bepanthen zalf. Ik merkte meteen de volgende dag al verschil. Heb ook maizena geprobeerd, maar vond de Badedas 10x beter werken...

LET OP: Gebruik gèèn sudo, dat prikt enorm op open wondjes!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier toevallig ook hele erge luieruitslag door hele erge diarree.

Ik kreeg gister de tip om billen spray van zarqa te halen en dat heb ik gedaan.
    Ze heeft nu al minder last! Het is wel erg duur hoor €12,50 voor 50ml maar na 2keer gebruiken werden haar billen al veel minder vurig.
    Van morgen zoveel diarree dat ik wel een billen doekje moest gebruiken en ze ging niet eens huilen :)

Verder met het schoonmaken zo veel mogelijk watjes met baby olie gebruiken.

@loetje: Ja hier zeggen de artsen allemaal Sudo erop! pffff gekken ;)

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    maizena helpt idd echt!! ook de zarqa spray vind ik heel fijn, vooral dat je het kan sprayen en dus erg hygienisch is!

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ten eerst geen sudocreme prikt en het verstikt te de huid en die moet juist helen.

wat wel fijne zalven zijn bepantene en bepenate.

en als het net begind dus nog geen wondjes calendula van vsm

en het beste is eigelijk in blote kont aan de lucht laten drogen. want in een luier blijft het vochtig

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier nog nooit problemen gehad met sudocrem.

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Voor de aardigheid moet je het eens op een wondje bij jezelf smeren;)

18. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    maizena! t werkt echt

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zal het eens doen, ben benieuwd. Overigens prikt alcohol ook en dat is juist een teken van ontsmetting he? Maar goed, om dat op open billetjes te smeren is weer een ander uiterste ;)
    Maar echt, ik heb bij Mini nog nooit een andere reactie gemerkt als ik het opsmeer dan wanneer ik bijvoorbeeld zwitsal zinkzalf smeer. En bovendien helen haar wondjes dan ook prima dus mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Wat hier het beste hielp als het open was, was schoonmaken met een vochtig washandje of even in een laagje water in bad. Daarna droog deppen en een dikke laag maizena erop.

Deel Deze Pagina