De een gelooft er niet in, de ander wel. Maar we zijn hier weer in een sprong beland. Deze keer die van de 8,5 maand. Niks is goed, hij wil niet op schoot, wil niet alleen spelen, eet slecht (als we aanbieden, wil hij niet, zet ik het weg, wil hij wel *zucht*), en vooral slaapt slecht. Vaak na 30 min overdag al weer wakker en 's nachts is hij ieder uur wel even wakker. Uiteindelijk vannacht zelfs weer een fles moeten geven, waar we net 4 weken vanaf waren Lees hier en daar dat dit een heftige sprong kan zijn. Iemand ervaringen? Of mama's die er nu ook mee te maken hebben?? Hij kruipt overigens al en kan bijna vanuit liggen in de zit-stand komen maar dat lukt nog niet helemaal. Het is dus vooral ook veel frustratie denk ik. We waren net zo blij dat hij sinds 3 weken voor het eerst eigenlijk echt goed doorsliep! Morgen moet ik voor het eerst weer beginnen met werken, 3 dagen in de week, en juist nu begint het weer hihi. Hij kan er verder ook niks aan doen hoor, dat weten we ook, alleen ik baal er wel een beetje van dat het nét nu is
Hier was dat ook een extreme sprong, leerde toen rond 8,5mnd tijgeren...sprong duurde veel langer als t boekje, begon veel eerder, net na de sprong ervoor (welke we niet gemerkt hebben) en duurde tot einde vd 8,5 mnd sprong.. Ook frustratie omdat hij niet kon tijgeren. Slecht slapen overdag. Verlatingsangst, slecht eten allemaal gehad tijdens die sprong. Zelfs bij de HA geweest! Het was toen zo heftig, steeds krijsen als ik weg liep maar ook bij mij op schoot... Kende hem zo totaal niet, en hij heeft altijd al een sterke wil. Hier duurde t 2 mnd... Pfffffff. Maar daarna was alles weer normaal en sliep hij eindelijk volgens een beetje een vaster ritme. Nu is t weer raak, maar niet zo heftig als toen! Ook weer niet volgens t boekje, van de 11mnd sprong geen last gehad, maar dat is nu, met een beetje pech loopt deze ook weer door tot de volgende sprong... Succes en komt goed!
Ja, ik vind m ook erg heftig! Het begint nu weer een beetje "normaal" te worden. Hij werd 's nachts wel 3x wakker! Inmiddels heb ik weer even de avond fles ca. 23.00 ingevoerd, omdat hij altijd nog voor een voeding kwam, nu gaat t gelukkig goed en slaapt hij van 18.30 tot 06.00 met een fles rond 23u Sinds een weekje tijgert hij. Kruipen kan die, maar tijgert liever! Hij kan ook vanuit de buikligging zitten. Klapt in zn handjes, zwaait en roept de heledag mama als ik ook maar even wegloop! Heftige periode.... Heeft hier vanaf 7 a 7,5mnd tot 8 mnd geduurd.
Ben vandaag bij het CB geweest, heb maar niet gezegd dat ik in dit soort periodes ook vaak een nachtfles geef. Zij willen het liefste dat je je kind een knuffel of aai geeft en dan weer weg loopt. Nou dat werkt hier niet. In periodes van sprongetjes werkt alleen een fles midden in de nacht. Na de sprong vraagt hij er ook niet meer om, dus ik geef deze gewoon. Hij krijgt overdag 3 flessen dus een keer een fles meer is niet erg lijkt me (ik verdun hem dan naar 150/4) Overigens heeft hij nu al 2 dagen dat als hij rond 19.30u naar bed gaat, hij tot half 9 ligt te jammeren, wat dan over gaat in huilen. Als ik dan even naar hem toe ga, hem er even uithaal, een paar slokjes water geef, zie ik hem een soort van gerustgestelde blik geven en gaat hij daarna slapen. Vannacht was hij om 2u wakker, maar viel weer in slaap en om half 5 vannacht moest ik er wel uit voor een fles. En om 6.30 was hij wakker voor het begin van de dag. Hopelijk gaat dit geen 6 weken duren!!
Hier ook de sprong nu!! De 8,5 maanden echt vreselijk!! Mylène slaapt ook erg slecht nu!! Alleen bij mama slapen, hangerig, éénkennig. Vooral ook slecht eten... ik geef nu 's ochtends 190+6 's middags 130+4/160+5 en 's avonds 190+6 (ivm kramp 10cc meer). Ze krijgt nestlé voeding en krijgt een pyjama papje mee op bed. Ze valt alleen zuigend in slaap maar weigert speen naja dan maar zo. Mylène wil zoals ik zei slecht eten, het liefst helemaal geen hapjes momenteel!! Niet op schoot, niet op de grond spelen. Altijd tegen de keer in. Ze gaat al een hele tijd zelf zitten en kruipt ook al lang. Sinds een tijdje stapt ze nu ook begint nu ook achter looptrainer te wandelen haha heerlijk!! Ze begint nu te babbelen haha heerlijk en gezellig!!
@Heppie. En als je Lucas rond 23u een fles geeft? Misschien slaapt hij dan wel door. Levi heeft eigenlijk nog nooit echt door geslapen. Tijdens deze sprong kwam hij steeds vaker. Uit eindelijk door wanhoop en 8 mnd slaapgebrek de fles van 22.30/23u in t leven geroepen. Sinds dien slaapt hij door tot 7u (soms 6u) Rond 7u krijgt hij dan de 1e fles en slaapt dan nog tot een uur of 8.00 a 8.30
Normaal slaapt hij wel door tot de ochtend, dit heeft hij vaker gehad, dus ik heb zoiets van: ik volg hem. Zijn dietiste raadde ons ook aan om hem om 23u wakker te maken, maar dan wordt hij ook nog rond half 5 wakker. Hem wakker maken, maakt hem dus de rest van de nacht onrustiger hebben we gemerkt. Vandaag op het kdv was hij ook boos. Fruit sloeg hij steeds uit de handen van de leidster. Dus die heeft hem zonder pardon op bed gelegd en toen heeft hij anderhalf uur geslapen. Daarna wel fruit gegeten en de rest van de dag gewoon vrolijk. het inslapen ging vandaag ook al weer beter, dus ben benieuwd vannacht!
Ik geloof niet in de sprongentheorie, er is ook geen wetenschappelijke onderbouwing voor. Maarrrrrr, ook hier is het sinds 10 dagen 'feest'. Een behoorlijk hangerig meisje dat veel moeilijker inslaapt. Snel gefrustreerd, moeilijk te troosten. Normaal is ze een smulpaap, nu zit ze elke avond te brullen aan tafel, terwijl ze huilend haar hap eet. Zo sneu voor haar! Mijn hart breekt als ik het zie, maar ze wil zich dan ook niet laten troosten. Hier wordt nog niet getijgerd, met alle bijbehorende frustratie.