Hoi meiden Even een vraag over inbakeren De kraamzorg die ik had was vandaag laatste dag deed mijn dochtertje inbakeren de hele week. Nou vroeg ik me af is dit wel nodig ??
Ik zelf vind het wel prettig om te doen en ik merk (ook bij mijn oudste als baby) dat hij het wel erg prettig vind en beter slaapt. Ik doe het bijna standaard maar ben er niet meer even strikt in als bij de eerste. Want op een gegeven moment moet je het ook weer afleren en dat lijkt me makkelijker als ze er niet zo erg gehecht aan zijn. Maar als jij merkt dat jouw kindje heerlijk slaapt zonder is het niet nodig toch? Doe waar jij je prettig bij voelt
Ligt enorm aan je kindje. Onze oudste hebben we ingebakerd, hij pakte zijn wangen en kneep/krabte hier tot bloedens aan toe in. Hij had het echt nodig. De jongste wou mijn man ook mee beginnen, maar ik heb dat afgehouden. Hij had het namelijk niet nodig en was van zichzelf al heel ontspannen en sliep heerlijk. Als je gaat inbakeren moet je er ook rekening mee houden dat je dit over een maand of 3 tot 6 weer moet afbouwen. En dat blijkt soms echt lastiger te zijn dan je denkt. Daarom; als het nodig is vooral doen, maar is het niet nodig dan vooral niet doen.