Wanneer 2 flessen ipv 3?

Discussie in 'Voeding' gestart door Carino, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoi,

Wanneer ging bij jullie de 3e fles eraf? Ik zit zo te twijfelen.

Schema nu met 10,5 maand:

7:00 180/6 pap
    9:00 2x fruit
    11:30 1,5 boterham
    12:30 flesje 120/4 of 90/3 ( ligt aan de hoeveelheid brood)
    15:30 tussendoortje (fruit/ rijstewafel/ soepstengels/ rauwkost)
    17:30 warm eten ( ze eet goed)
    18:30 180/6

Ze eet goed, daarom lijkt mij de fles 's middags overbodig maar ze drinkt die wel heel graag. Zal ik die afbouwen of geeft ze dat zelf aan?

Ze drinkt trouwens gedurende de dag water, de tuitbeker kan ze zelf pakken en ze drinkt meer dan genoeg.

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

2. adi

adi Niet meer actief

We hebben die fles laten vallen na 1 jaar. Tot 1 jaar wordt geadviseerd om 500cc melk te geven. Dat ze de bijvoeding goed eet maakt op zich niet uit, tot 1 jaar blijft melk de hoofdvoeding.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik voel me ook prettiger bij 3 flessen, zeker omdat ze laat merken er behoefte aan te hebben.

Het CB raadde aan met 7,5 maand toch echt te gaan stoppen met de 3e fles. Uiteraard heb ik daar niet naar geluisterd maar het blijft frappant.

Bedankt voor je reactie.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier zit ze overdag op 2 flessen sinds 10 maanden geloof ik. Maar ze drinkt bijna elke nacht nog een fles. De middag fles overdag dronk ze zelf niet meer. Maar als jouw kleine hem nog wel drinkt zou ik gewoon geven hoor.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien s'middags een beetje halfvolle melk gaan geven? vanaf 11 maanden?

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier was advies van cb juist tot een jaar 3 flessen blijven geven..... wat weer een verschil! gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha zo gek he dat dat zo verscheeld! Ik wilde paar weken geleden ook de derde fles er af hebben, en dan vanaf 1 jaar op gewone melk over te gaan, maar de 3e fles(middagfles rond 12 uur) ging er gewoon zo ineens vanaf, ze wilde t niet meer.. telkens de fles weg duwen :) En ik ging ook naar 150/5, 120/4 en ben geëindigd op 90/3. Zo zie je maar dat je kindje t zelf wel aan geeft.

Je schema ziet er goed uit zo hoor, en die middag fles 120/4 90/3 is al een goed teken toch :) Gewoon ineens overgaan op thee/water of sap werkte hier wel, al wil ze nog niet graag water en thee, maar elke dag wel weer iets meer!

Deel Deze Pagina