Hier krijgt ze normaal een scheut olijfolie door haar avondeten en laatst heeft ze een gebakken aardappelschijfje geproeft die m'n oudste at. Was hier idd van plan van de week ofzo een keer ze zelf te maken en de jongste krijgt ze dan ook gewoon. Vlees voorlopig nog niet. Maar ik vind het hier juist belangrijk dat ze voldoende vetten binnen krijgt en ik geef dan liever olijfolie dan jus. Ze poept ook moeilijk als ze te weinig vet binnen krijgt en zonodig doe ik dan zelfs een scheutje olijfolie door een fles melk s avonds.
Hier eet ze ook al lang gebakken aardappels/krieltjes mee... Denk ook de eerste keer bij 9/10 maanden of zo? Ze vindt het heerlijk... Maar een 'droge' gekookte aardappel vindt ze ook lekker! Zou het gewoon geven inderdaad, maar neem aan dat je dat inmiddels al gedaan hebt! Hier eet ze vanaf diezelfde leeftijd ook af en toe een stukje vlees/vis/kip/ei. Als er alleen kruiden in zitten en geen zout kun je best een klein stukje aan je kindje geven, maar persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een extra schep bonen!
Ik las al eerder dat je het 'zwaar op de maag' vindt, maar weet eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt. Waarom ligt vet zwaar op de maag? Vet is belangrijk voor zowel de groei, als de goede werking van de darmen. Ik gaf op die leeftijd bij gekookt eten een extra scheutje olijfolie in het bordje, juist voor de vetten. En alleen roomboter op brood, ipv margarine/halvarine enz.
Hier eet de kleine alles wat wij ook eten. Als ik al aan kom zetten met iets anders voor hem eet hij het toch niet op. Dan wijst hij naar ons bord... Ja cant blame him Probeer het gewoon uit of het op gaat