Nog een kleertjesvraag....maar dan Hema :)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb gisteren voor mijn dochter een erg leuk hema jurkje gekocht, maar het is nu van de grote maten, de kleinste maat daarvan begint met 86/92. Het is een kleurrijk jurkje met zo'n bolero erop, maar het zit ontiegelijk strak, ze heeft er echt een dikke buik in.

Vallen die kleertjes zo smal?

Of is het raar dat mijn dochter nog zo'n dikke buik heeft?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De kleertjes van de Hema vallen inderdaad klein. Onze meid heeft maat 74 over het algemeen, maar zelfs maat 80 van de Hema zit soms strak of is al aan de korte kant. De rompers vallen juist groot uit, die maten kan ze heel erg lang aan!

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Andes kom in maat 98/104 of zo iets en dat is veel te lang.

Dat ziet ook niet uit.

Misschien moet ik er even flink aan gaan trekken de breedte.... :)

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb bij de hema gewerkt (deels kassa en deels klantenservice)
    Er komen heel veel mensen de eerste paar keren kleertjes terug brengen want de rompertjes vallen idd best groot (wat veel mensen fijn vinden) en de rest van de kleertjes vaakm klein vooral truitjes/bovenkleding.

Ik koop de broekjes van de hema altijd op lengte en niet op breedte,mijn zoontje heeft beentjes die in een maatje 80/86 broekje passen en zijn middle is juist erg small en hij heeft een heel klein kontje :D (dat is zo schattig)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je zit er inderdaad mee dat het lijfje vaak al snel te kort is en de mouwen veel te lang... :(

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hum...ik heb juist een andere ervaring? Ik koop er ook vaak shirtjes voor mijn zoontje en die zijn juist altijd heel ruim!

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze kleine is juist vrij slank, maar de truitjes van de Hema zitten best strak, terwijl de mouwen nog te lang zijn... En de rompertjes vallen idd erg ruim!

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hema heeft altijd zulk leuk spul, en het ergste, je moet altijd eerst langs de kinderkleertjes om de hema zelf in te komen. ja daar hebben ze wel over nagedacht..

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ja dat heb ik nou ook. Mijn zoontje is echt redelijk groot voor zijn leeftijd (alles + 1 op de curve) maar Hema valt naar mijn idee groot

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    de hema valt idd klein uit. ik vind t heerlijk dat de rompers weer groot uitvallen. doe je lekker lang mee. vaak koop ik truitjes bij de zeeman en de broekje bij de hema. nikita is heel tenger en klein en heeft ook niet zon dike bips dus je moet wat en ik ben zelf heel erg van de baggie broekjes en die hebb ik nou al 3 keer gevonden bij de hema en ze doet er een tijdje mee. bij de zeeman zijn de truitjes heel prettig omdat t precies in verhouding is voor nikita. bij de wibra zijn die mouwtjes weer mega in vergelijking met de rest van de kledingstukjes.dus nee t ligt niet aan jou haha

11. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb dat jurkje ook gekocht een tweetal weekjes terug, vondt het ook al klein uitvallen.
    Heb hierin dus ook mt 104 gekocht voor de zomer.

Terwijl ze normaal 86/92 draagt.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn kleine is lang en smal, dus de hema kleertjes zitten haar goed. Wat ik alleen zo irritant vind, is dat van veel shirtjes de knopen op de rug zitten. Lekker stom, want nu ligt ze dus op die knopen...

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb vorige week ook wat truitjes gekocht bij de Hema. Een truitje is maat 86 en die is nog te groot, en eentje is maat 92 en die past ze nu al wel. Ze heeft normaal nu 80/86 van truitjes.

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik heb juist ook de ervaring dat Hema kleren erg groot vallen. Hij past zelfs nog een broek maat 80 terwijl andere merken hij toch echt al naar de 92 gaat.

Dus klein vind ik het niet

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    de broeken valln ook groter uit als de shirtjes of truitjes

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind de hema zeker niet groot vallen, ook de rompers niet, die groeien wel lekker mee, rekken op, heerlijk vind ik dat.

wij hebben tweemaal hollands welvaart in huis en beiden kleden we ze het liefst in hema kleertjes. sven heeft zelfs een heel lang bovenlijf en shirtjes zijn altijd lang genoeg, dus aan de korte kant vind ik ze ook niet.
    dikke buikjes passen er hier mooi in.

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ik vind de hema ook super klein vallen ook idd de broekjes , kleertjes van de hema maat 68 past ze al al moet ik wel de mouwtjes een stukje omslaan.
    De rompertjes vind ik wel super fijn ze blijven echt heel mooi en je ziet echt verschil met bijv de zeeman in kwaliteit

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    helemaal mee eens....

Deel Deze Pagina