Mag een baby nog wel een baby zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 6 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja klopt vroeger was dat ook anders.
    Vind het wel leuk om alles op te schrijven hoe Steven zich ontwikkeld.
    Maar van het cb doe ik niet altijd wat op uit.
    Het gaat al hard genoeg....en dan bedoel ik meer het groeien.

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Het CB heeft mij ook nog nooit adviezen gegeven waar ik wat aan had, dus dat leg ik inderdaad ook naast me neer.

Maar soms denk ik ook wel dat moeders dingen te snel willen, waarom met fruit/groente hapje niet gewoon wachten tot 6 maand als er allergieen voorkomen in de familie? Ik ken dus een moeder die daar dus niet mee kon wachten, het lijkt me zelf ook super om er mee te beginnen maar die anderhalve maandn wachten kan ik ook nog wel opbrengen.
    en zeker als het voor mijn kindje beter is.

Soms lijkt het wel een wedstrijd over wat je kind al kan, en toch vooral moet kunnen, hoeveel flesjes je kind krijgt en hoe veel uur het door slaapt.
    En dat is een beetje jammer vind ik.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij de intake bij het KDV heb ik het expliciet gemeld. Ok, een beetje vroeg voor een baby :oops: maar ik heb aangegeven dat ze zoveel mogelijk naar buiten mag en vooral ook lekker vies mag worden. Naar buiten kan natuurlijk nu al, vies worden van buiten spelen zal nog wel even duren. Voor mij is dat iets vanzelfsprekends maar het KDV was helemaal blij. Ze krijgen vaak commentaar van ouders die hun kind aan het einde van de dag komen ophalen dat hun kind te vies is! Ik snap dat niet. Waar ga je nog naar toe dan met je kind na een dag opvang? Lekker naar huis toch? Laat dat kind dan vies zijn!

En wat Rapley betreft (het eten van stukken fruit en groente), ik snap dat het maar een voorbeeld is van Eve maar het spreekt mij enorm aan. Ik vind het juist natuurlijker als kinderen hun eten zo krijgen aangeboden. Met bestek leren eten (waar je normaal mee begint) kan altijd nog wel. Ik kijk daar dus echt van een andere kant naar: laat je kind eerst maar eens leren eten, dan volgt het netjes eten later.

Ik geniet zelf enorm van de ontwikkeling die Jarissa doormaakt. Dat ze nu niet meer vaag naar haar speelgoed slaat maar het begint vast te pakken. Ik vind dat fascinerend om te zien. Maar wat hier al eerder is gezegd: als je kind zich trager zou ontwikkelen of niet slim blijkt, is het niet gelijk een minder leuk kind!

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    het cb pffft die volgt alleen maar boekjes....
    ik doe alles op mijn eigen manier
    ik geef haar bv fruit en groente wanneer ik dat wil en vind dat ze er aan toe is en niet als het cb zegt"u mag nu wel beginnen met wat fruit"kom nou elk kind is anders hoor en ik vind dat er geen moeder is die niet in de gaten heeft wannee rhaar kindje wel iets kan hebben of niet...
    dus ik zeg moeders volg je gevoel.....

en vraag bv hier raad op het forum ;)
    heb je meer aan dan het cb... (vind ik )

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    nou heel eerlijk gezegd heb ik hier meer geleerd dan bij het CB.

Als ik daar wat vraag gaan ze eerst kijken of het volgens een lijstje of een schema al ´mag´.
    :rolleyes:

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb echt mazzel met mijn CB. Geven goede adviezen en dringen zich absoluut niet op. Als ik zeg dat iets goed gaat, wordt dat verder niet besproken. Ik krijg dus nooit commentaar op hoe ik iets doe. Alleen als ik zelf om advies vraag, geven ze mogelijkheden aan. Heel erg prettig.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

ja, dat begrrijp ik eigenlijk niet zo goed.
    Want een kindje mag wel in de draagdoek liggen. Ligt ie ook met bolle rug net als in een hangmat. En dat word dan aanbevolen want dat is natuurlijk/ een natuurlijke houding.
    Maar in de kinderwagen mag het dan weer niet?
    Hoe zit dat?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Een draagdoek geeft over de hele lengte van het lijfje steun. Een buggy die niet voldoende plat kan, geeft vaak onvoldoende steun in de rug waardoor je baby als het ware meer zit op z'n billen. En daar zijn ze dan eigenlijk nog te jong voor. Dat is het verschil.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow, oke. Dankje voor de uitleg :)

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik geniet er zo van dat die nu nog klein is. ik wil helemaal niet dat die al van alles gaat doen. voor je het weet loopt die al .
    hij krijgt nog gewoon de borst, en zeker tot 6 maanden.. hij krijgt zoveel die wil. en mag lekker baby zijn.

11. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    eve ben het helemaal met je eens, baby's mogen geen baby meer zijn, moeten meteen al doorslapen. Kinderen mogen geen kind meer zijn. Echt te gek voor woorden.
    Mijn kinderen zijn elke dag roet zwart van het buiten spelen. Zefanja mijn jonste slaapt nog steeds niet alle nachten door. Ach als ie in de pubertijd zit zal het wel over wezen, en anders pech.
    Zefanja is 18 mnd en een enorme wijsneus en razend snel met alles, ziet ie van zijn broer en neef. Ik stimuleer hem daarom dus ook niet extra, ik vind dat hij dus ook kind moet kunnen zijn. Gelukkig was het CB het hier helemaal mee eens.

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Het feit dat baby's al zo veel moeten kunnen is 1 van mijn bezwaren tegen 'Oei, ik groei'. En daar staat onder iedere lijst dat baby bij het sprongetje toegang krijgt tot de winkel (en het niet allemaal hoeft te kunnen), maar de minder aandachtige lezer leest daar overheen en vraagt zich misschien serieus af of er wat mis is met haar baby als die zich na 8 weken nog niet op laat trekken tot staan.
    Overigens is die lijst zo opgesteld dat ik bij mezelf denk 'daar is altijd wel iets van waar'.

Staan best een aantal aardige dingen in, maar waarom iedereen zo onder de indruk is van dit boek is mij niet duidelijk... als baby's rond de genoemde tijden een baal-dag hebben is het een sprongetje en anders dan is het gewoon een baaldag?

Heb dat artikel over de zindelijke baby overigens ook gelezen en heb me echt suf gelachen... het zal allemaal best, maar als ik dat zou moeten doen (en idd... op het kdv zien ze me aankomen!) dan zou ik de hele dag niets doen dan Yuri bestuderen en dan als ik zie dat hij moet, als een gek naar het toilet met hem rennen, zijn broekje uit moet doen, rompertje los... nou, tegen die tijd heeft ie zijn plasje of poepje denk ik al wel gedaan :) En dan ook maar hopen dat ie een beetje netjes mikt, want dan hoef ik weliswaar geen luier meer te verschonen, maar ben ik de ganse dag het toilet aan het boenen.

Deel Deze Pagina