Mag een baby van 7 maanden al chili con carne

Discussie in 'Voeding' gestart door Daphne21, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Wij eten vanavond chilli con carne maar nu zei mijn vriend laat de kleine meid ook lekker mee eten maar mag zei dat eigenlijk alwel hebben

groetjes daphne

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Lijkt mij een beetje te gekruid voor de kleine. Maar ik zou het eigenlijk niet weten

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je de saus zeg maar uit zo'n pakje haalt is dat veels te zout voor een baby van 7 maanden. Bovendien kan je nog beter geen bruine bonen geven. In potjes zitten ze wel, maar ik geloof dat bij die bruine bonen de vellen die zorgen voor het gas in de darmen verwijderd zijn.

Dus nee, ik zou haar zeker niet mee laten eten.

4. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    oke dan zal ik het haar maar niet geven

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het echt niet doen. Ik geef het me zoon nog niet eens van 1,5. Hier is het veelste kruidig/pittig en bruine bonen krijgt hij darmkramp van.

6. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Gelderland
    Ik had al inderdaad wel een vermoede dat ze dat nog niet mocht hebben ik geef het er ook niet ze krijgt vanavond gewoon lekker aardappeltjes met kip en brocoli of sperzieboontjes

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je kunt chili con carne toch ook wat minder pittig maken, en kruidig is toch helemaal niet erg.. we eten elke dag kruidig en dochter eet vanaf 1 jaar gewoon lekker mee!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    sowieso raden ze onder het jaar het zout gebruik nog af... En ook rustig aan met de kruiden.

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij maken het wel regelmatig, maar zonder zout dus. Wel flink gekruid verder, maar dat ligt ook een beetje aan je kindje denk ik. Wat Sam betreft kan het niet heet/gekruid genoeg zijn ;).

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Umm & Josien: Jullie kindjes zijn natuurlijk al wel wat ouder. De dochter van TS is 7 maanden.

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Afgezwakte versie heb ik hier met 7 maanden ook gegeven. Nooit ergens last van gehad.
    Mijn afgezwakte versie is zonder de pepers en zout, maar met alle andere kruiden en zelfgemaakte tomatenprut erdoor.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Klopt, maar die van mij is ook 7 maanden geweest gek genoeg :p en vond toen spicy food al the best :D. Gek kind... ;)

Deel Deze Pagina