geen tijd om te eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Yellowsun, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ons zoontje van 2 heeft gewoon geen tijd om te eten.hij wil alleen maar spelen.Als we gaan eten zegt hij :nee spelen en gaat gewoon verder met zijn spel
    Niks helpt,dreigen met straf, gewoon geen eten geven.
    Als hij maar kan spelen.Hij vraagt later als we klaar zijn ook niet om te eten,dus honger zal hij niet echt hebben.Maar ik vind het toch belangrijk dat hij ontbijd en een avond maaltijd eet.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En als je hem gewoon aan tafel bij jullie zet in zijn kinderstoel en dus een moment van samen eten ervan maakt?

Dus niet aan hem overlaten of hij komt, maar gewoon zeggen kijk eens Gijs de tafel is gedekt, nu gaan we lekker eten, kom maar mee (en dan neem je hem aan de hand mee) evt ruim je eerst even alle speelgoed waar hij mee bezig is op dat moment op, zodat hij echt het spelen even afsluit en aan het eten verder gaat.

Of misschien hem laten helpen met de tafel dekken zodat hij dus die overgang van spelen, naar rust en eten beter kan maken? (dit evt zelfs nog als tussenstapje in bovenstaande).

Wellicht helpt het hem om die sturing een beetje te krijgen. Ik krijg een beetje het gevoel dat hij die sturing mist omdat hij zegt nee spelen en dat dus ook gaat doen. Misschien komt het voor hem ineens wel heel plots dat hij moet stoppen met spelen en moet gaan eten.

Liefs, Hanneke.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca wil ook niet aan tafel, maar hij moet gewoon. Dan maar even boos. Wat ik wel doe, is dat ik hem 10-15 min van te voren vertel dat we gaan eten. HIj helpt ook met brood smeren en tafel dekken en zo. Dus hij is heel bewust dat we gaan eten. Maar zodra ik zeg dat we aan tafel gaan roept hij 'nee' en rent onder de tafel. Hij krijgt 2 kansen om zelf aan tafel te gaan en anders wordt hij in zijn stoel getild. Het is ook een kwestie van uitproberen, wat kan hij allemaal doen dmv nee zeggen. Geef hem dus niet zijn zin, want dan leert hij dat hij macht heeft met zijn nee-zeggen. Gewoon aan tafel met eten, na eht eten mag hij weer verder spelen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat lijkt mij ook niet de manier.
    Als hij zo graag speelt, maak je er een spel van en laat hem de tafel meedekken en brood smeren, dat doet mijn zoontje nu al! Als we klaar zijn brengt hij zijn bord en kopje naar de keuken en mag die in een teiltje afwassen, de schillen gaan in de groenbak, etc.

Deel Deze Pagina