dames, ik heb nog een brandende vraag. 15 april gaat mijn verlof officieel in, nu heb ik gister 1 april mijn laatste werkdag gehad. ik lees net dat de wazo berekend word op 4 weken voorafgaand aan die 15de april, dat betekend dus dat ik 2 van de 4 weken niet gewerkt heb. ik heb de komende 2 weken geen verlofdagen omdat ik een 0 urencontracht hebt, maara ik ben gewoon niet meer ingepland in het werkrooster. bereken ze dan toch vanaf 15 april 4 weken terug, of over de laatste volle maand die ik gewerkt heb? het gaat met name om het feit dat ik niet officieel ziek/of verlofdagen heb nu de komende 2 weken.....
Ik vermoed dat je heel erg veel pech gaat hebben. Ze rekenen echt de laatste vier weken voor je verlof. Voor de volledigheid zou je je vraag ook even kunnen stellen bij het UWV-Webteam. Dat zijn mensen die precies weten hoe het zit. Heb je geen verlof dagen meer over? Zodat je die misschien kunt opnemen?
Oh bij mij keken ze naar de laatste maand voor het verlof. Hmm. ik zou even het uwv bellen als ik jou was.
Dat zou wel vervelend zijn als dat zo is zeg! Heb je zoals voorganger al zei geen vakantie dagen? Of anders toch die 2 weken nog even een paar dagen werken om het gemiddelde op te krikken. Inderdaad even vragen bij UWV, en even uitleggen. Zou wel erg balen zijn!
mmm dat zou zeker zeer erg .... zijn. maar een loonperiode waar het uwv over spreekt, is dat niet het laatste salarisperiode van je werk. ik word namelijk altijd de 1ste uitbetaald. ik heb nu 1 april dus loon over 1 maart tot 1 april gehad. is dat dan niet de laatste loonperiode?
Ik zou mijn vraag even stellen in het UWV topic. Want volgens mij kijken ze bij een 0-uren contract altijd naar een gemiddelde van een bepaalde tijd.
Nou dames, ik heb eens naar het uwv gebeld, wat ik allereerst al zo ontzettend raar vind is dat echt iedereen wat anders zegt. nu was het antwoord het gaat niet over de 4 weken terug geteld en ook niet over de voorafgaande hele maand maar over de laatste periode waarover de werkgever loonaangifte heeft gedaan. dat is schijnbaar bij iedere werkgever anders. ik werk in een familiebedrijf dus ik ga dat even aan hem navragen. daarom kan het dus schijnbaar zo zijn dat het bij de ene persoon anders is dan bij de andere.... misschien help ik hier wat mensen mee...
en bij deze nog het antwoord van het uwv webcare team: Beste Cle23, Je wilt graag weten welke periode het UWV gebruikt om de hoogte van je WAZO te berekenen. Het UWV gebruikt het laatste volledige loonaangifte tijdvak voorafgaand aan je verlof. Als je per maand betaald krijgt is dit een maand, krijg je per 4 weken betaald dan is het de laatste volledige 4-weken periode waarover je loon hebt ontvangen. Als je verlof hebt gehad in die periode nemen we de periode daaraan voorafgaand. Dit is ook het geval bij onbetaald verlof zoals in jouw situatie. Actuele informatie over de hoogte van de WAZO vind je hier. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team