Diksap

Discussie in 'Voeding' gestart door Little22Miracle, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Hoi,
    Mijn kleine man is 4 mnd, en vanwege het warme weer geef ik hem wat extra water & diksap,mijn vraag is hoeveel mag hij extra

Eetschema:

06:30: 180*6 + 2 rijstebloem
    09:00: halve fruitpotje
    11:00: 180*6
    15:30: 180*6
    20:00: 180*6

Hoeveel ml water/ diksap mag hij ?

Alvast bedankt

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Helemaal niets!

3. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    En waarom niet ?

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik zou tussendoor alleen water geven en helemaal geen diksap.
    Deze suikers zijn nergens voor nodig en daarbij lest gewoon water nog meer de dorst

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zou gewoon water geven, diksap is nog niet nodig hoor... Laat ze vast maar wennen aan water, is wel zo gemakkelijk!

Maar, op zich hoeft hij geen extra vocht. Hij krijgt voldoende binnen door zijn flesvoeding. Tenzij je echt een reden hebt om extra vocht te geven?!

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik zal even nuanceren; geen diksap! Wil je iets extra's geven, dan gewoon water.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Diksap gaf ik pas na 1 jaar. Ik zou een baby geen gezoet drinken geven, nergens voor nodig. Zonodig een beetje water tussendoor of wat meer water bij de flessen.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Geen diksap joh.. Nergens voor nodig
    Gewoon water volstaat toch ook...

Ik geef hier gewoon af en toe wat slokjes water tussendoor..
    En dan niet meer een half uur/ uur voor de fles
    Anders drinkt ie misschien zn fles niet meer

En geen hele liter ik denk per keer zoon 10/15 cc per keer(gok ik)
    En dat zoon 4x per dg denk ik..
    Alleen met warm weer zoals nu
    En niet omdat ik denk dt ie uitdroogt oid maar gewoon omdt ik t me voor kan stelleb dat ie ff lekker slokje vocht wil met dit watme weer
    Maar in principe is de flesvoeding wel voldoende

9. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Mijn mannie is dan misschien nog wel wat jonger ook.. Maar hier doe ik met deze temperaturen wat extra water bij de flesjes.. Vooral omdat het hier in huis echt veelste warm is en in het niet koeler krijg..

10. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Ik heb biologische diksap zitten alleen van natuure suikers in

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier wel extra drinken want meneer heeft haast geen plasluiers anders. Dus dan komt een kindje toch echt wel tekort! Dus zolang jou kindje nog redelijke plasluiers heeft, zou ik niets ddoen. Anders 10 à 20 cc per fles extra water er bij doen als je kindje dat op kan. Of tussendoor een ker een flesjes maken met 30 cc water en kijken wat het opdrinkt. Lukt water niet kun je een half schepje poeder melk erbij doen.
    OverDiksap, ik zie het probleem niet hoor! Kan ook prima. Als het goed is, is.diksap geen suiker of andere zoetstoffen aan toe gevoegd. Dus ik zie het als even gezond als een appel geven.
    HebJe er ook aangedacht dat in fruit ook al vocht zit?

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Natuurlijke suikers zijn ook suikers en qua drinken niet nodig. straks met tandjes is het net zo slecht als suiker en waarom je kindje niet gewoon eerst water en thee (over een paar maanden) leren drinken. Zoetigheid lust praktisch elk kind wel en vond ik na 1 jaar vroeg genoeg. Ze krijgt hier nu meestal 1-2x per dag wat zoets te drinken (wel aangelengd) maar verder gewoon water.

13. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Je kunt ook de melkflessen iets meer verdunnen. Dus meer flessen maken met minder schepjes... Ik zou met 4 maanden naast melk en water helemaal niets geven, zeker geen (al dan niet natuurlijke) suikers!

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    zou ook geen diksap geven, en ook nog geen fruit.

gewoon extra slokje water en als je zo'n afkeer van water hebt, een slokje afgekoelde rooibosthee.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

4 maanden?
    - melkflessen iets aanlengen (max 10 ml)
    - water of slappe thee

16. Storm

Storm Niet meer actief

Dat zou ik ook doen. BV wordt met warme dagen ook wateriger, waardoor de kleine vaker komt om te drinken om genoeg vocht binnen te krijgen, dus ik zou gewoon iets extra water aan de fles toevoegen.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou ook doen wat de meesten hier zeggen: wat meer water aanbieden (flesjes wat dunner aanmaken dan anders), en evt slappe thee.

Diksap zou ik niet doen, om een heleboel redenen, maar die gelden lang niet allemaal voor TS omdat zij met 4 mnd al bijvoedt en ik dat pas later ging doen (maar vooral niet meerdere keren per dag diksap geven, weet niet of je dat van plan bent, maar iedere keer dat je sap drinkt is het weer een zuuraanval op het gebit, of op het gebit-in-wording. hou het beperkt tot 1 keer per dag, en niet één flesje waar ze de hele dag over mogen doen).

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gewoon extra water geven, diksap heeft gewoon nog geen meerwaarde. een baby vind water net zo lekker en heeft gewoon geen extra suikers/zuuraanvallen nodig.

Ik deed met zulk warm weer ook wel gewoon water bevriezen in een ijslollie vormpje en dan bij jouw op schoot daaraan laten sabbelen..

19. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Zo jong zou ik alleen water geven, of idd bij de flessen wat extra water. Hier krijgt hij pas vanaf 8 mnd af en toe diksap, maar dan meer voor de lekker, bijvoorbeeld ipv een koekje. Als ze water niet drinken hebben ze gewoon geen dorst, aldus het CB.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sluit me aan bij de vorige...

en het is ook gewoon zó handig als ze wennen aan water! M'n jongste drinkt het gewoon níét... Die lust het gewoon niet. Als kleine baby hebben we haar er nooit aan laten wennen eigenlijk (omdat het ook niet hoefde ofzo) , maar nu het prettig zou zijn met dit weer , drinkt ze eerder niets, dan water...

Deel Deze Pagina