Sam lust eigenlijk alles dus in die zin super makkelijk. Hij kan uit een rietjesbeker drinken, uit een tuitbeker, en zelfs uit een gewone beker lukt soms redelijk (we moeten nog wel veel oefenen!). Ik wil hem graag tijdens de lunch melk geven. Alleen meneer trekt een onwijs vies gezicht en spuugt alles weer uit. Ik heb het uit een tuitbeker met antilek en zonder antilek geprobeerd. Uit de rietjesbeker wil hij ook niet. Als ik dezelfde melk over schenk in zijn flesje, wil hij in een keer wel. Nu heb ik zelf wel zoiets; als hij niet wil, jammer dan. Maar ik voel de hete adem van het consultatiebureau al. haha. Is het echt zo erg om dat flesje dan nog maar een tijd te houden? Hij drinkt trouwens ook niet graag water of thee. Liefst diksap. En met dit weer vind ik vocht toch wel even belangrijk.
Wat goed is of niet, geen idee. Bij mijn oudste zijn we pas helemaal gestopt met een flesje toen hij 2 was. Hij dronk al van alles uit bekers en tuitbekers (rietjes snapte hij pas wat later), maar zijn warme melk voor het slapen kreeg hij lekker uit een flesje. Bij jongste ging het wat eerder, maar met 1 jaar kreeg zij rustig nog een flesje melk. Zij dronk toen ook al uit gewone bekers en met rietjes (tuitbekers snapte ze pas wat later), maar melk vond ze lekker uit een flesje. Doe gewoon lekker wat jij goed vindt. Met 10 mnd zijn ze nog een beetje baby, dan mogen ze ook wel uit een flesje drinken, toch?
Onze CB zei 2 weken terug dat het flesje voor het slapen gaan helemaal niet erg was. En onze meid is 20 maanden Veel kindjes drinken geen melk uit iets anders dan de fles. Soms drinkt onze oudste wel uit de beker, maar alleen als de melk warm is.
Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Je kindje is pas 10 maanden dus zo raar is het niet dat ze nog uit een fles drinkt. Mijn zoontje is 17 maanden en krijgt s' avonds ook nog altijd een fles melk voor het slapen gaan en het zal mij ook een zorg zijn wat het CB daar van vind.
Ons zoontje (16mnd) krijgt ze melk ook nog steeds uit een flesje hoor. Nog nooit anders geprobeerd ook. Zie dat hij ervan geniet, en ik ook savonds voor t slapen gaan Andere drinken drinkt hij uit een rietjesbeker of gewone beker (met hulp)
Simone drinkt wel melk uit een bekertje bij haar brood maar ze krijgt voor haar middagslaapje gewoon nog een flesje. Ze wordt zaterdag 2 en ik ben eigenlijk pas van plan hem te laten vallen als ze niet meer slaapt overdag. Is toch een lekker rustmomentje op de dag, ze is er gek op.