Ik drink ook zo heel af en toe een half glaasje wijn hoor..... Van dat halve glaasje kan ik heerlijk genieten zo een keer per twee weken! Op de cursus BV hadden we het er over, en de cursusleidster vertelde over een gyn die onderzoek had gedaan op zijn eigen zwangere vrouw. Bij 1 glas was er niets veranderd aan de beeb (controle via echo), bij het tweede glas kreeg de beeb er last van. Dus 1 glaasje schijnt helemaal niet erg te zijn! Het is alleen wel zo dat ik alleen drink als mijn man en ik alleen thuis zijn, want de meeste mensen kijken er zo raar en afkeurend tegen aan. Marian
Mij is het zo uitgelegd: ze bedoelen daarmee het oefenen voor het ademhalen. Een kindje in de baarmoeder oefent de bewegingen enzo voor het ademhalen (zonder echt adem te halen). En als dat vaak stokt door bijv. alcohol dan kan het na de geboorte problemen met de ademhaling opleveren..... Tis een vrij recent onderzoek geweest.
Is Oud bruin dan ook goed? Ik zou graag met de kerst en bijvoorbeeld met oud en nieuw dan oud bruin willen drinken. Aangezien daar vrij weinig alcohol in zit neem ik aan dat het wel kan, toch? Lief, Duveldraakje
@stranger, je zegt het zelf al in je tekst, als het VAAK gebeurt dus iemand die regelmatig drinkt, dat is ook zeker niet de bedoeling, maar 1! glaasje in je hele zwangerschap... ik ga ervan genieten met de kerstdagen!
Idd met 1 glaasje houdt ie 2 uur op met oefenen... Dus daar zal ie idd wel niet al te veel aan overhouden denk ik... Ik drink niks maar dat heeft er ook mee te maken dat ik het niet zo lekker vind alcohol en er al nooit goed tegen kon dus als ik nu 1 glaasje ga drinken lig ik geheid onder de tafel .
Ik kwam met mijn dochter bij een osteopaat (mijn dochter is te vroeg geboren en was dysmatuur omdat ik een zwangerschapsvergiftiging had. Daardoor waren haar darmen niet helemaal ontwikkeld/ontplooit en had ze veel krampen. Daarvoor heeft hij haar behandelt). Hij vertelde dat roken en alcohol drinken tijdens de zwangerschap zo ontzettend veelschade aanricht en problemen veroorzaakt bij/in de ingewanden van kinderen (zoals de darmen, maar dus ook de lever, maag, nieren). Daarbij ging het niet eens om een verslaving, maar ook om een enkel glaasje, zei hij.
Kheb nog helemaal geen alcohol gedronken tijdens mijn zwangerschap, al snak ik wel naar een glaasje wijn zeker met kerst en nieuwjaar, maar toch probeer ik me in te houden
Ik heb ook nog helemaal niet gedronken tijdens mijn zwangerschap. Dit meer omdat ik het niet mis. Ik heb er wel eens over gedacht om een glaasje te nemen voor de gezelligheid,maar dan denk ik; ach,wat doet dat ene glaasje nou?Wat zijn die negen maanden op mijn leven dat ik geen alcohol nuttig? Ik neem liever het zekere voor het onzekere,zie je: Ik stap 100 keer in de auto mét een gordel om,en al die 100 keren hebben we geen ongeluk gehad.Dat is voor mij geen reden om geen gordel te dragen. Met andere woorden,ik gok het er niet op
en dan bestaat er ook nog Jip en Janneke champagne.... lijkt het net of je mee doet..... Voor mij ook geen druppel alcohol... stel dat er iets niet helemaal goed is en je hebt gewoon af en toe wat gedronken tijdens je zwangerschap, zal je jezelf dan niet gaan verwijten dat......... ach ik weet het ook niet. Vind dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken. Alleen wat ik wel hoogst irritant vind zijn mensen die zich ermee gaan bemoeien en zeggen, ach 1 glaasje maakt toch niet uit..... doe nou gezellig mee.... kennen jullie dat? Ik drink gewoon geen druppel... maar vind dat ook echt niet moeilijk of erg, meestal was ik altijd al de bob, dus ....
Maar wat als niemand het verder weet en je viert oud en nieuw met een groep vrienden waar je tweemaal per jaar mee op wijnweekend gaat....tja, dat gaat pas opvallen, en ik ben een ongelooflijk slechte leugenaar.... Nog tips, want eerst dacht ik wel een glaasje te drinken, maar daar voel ik me gewoon niet goed bij...
Antibiotica dachten wij zelf ook al aan, maar ik en een leugen...dat gaat nooit goed, begin ik altijd heel erg lacherig en rood te worden (heel vervelend!) Maar we doen ons best wel...desnoods laat ik mijn hubbie inspringen en mag die zeggen dat ik een blaasontsteking heb
Ik doet niet 1 glaasje kan wel kwaad, het komt toch bij het kindje, dat is toch nooit goed,kan het kindje niet verwerken
Ik hou heel erg van wijn, maar sinds ik zwanger ben heb ik geen druppel meer gedronken. Mijn vriend helpt me door in mijn bijzijn geen wijn te drinken, maar bier. Daar hou ik toch niet van. Met kerst krijgen we eters en dan kan ik ze natuurlijk niet verbieden om wijn te gaan drinken. Best moeilijk, maar ik weet waarvoor ik het doe. Wat is nou een jaar geen alcohol op een mensenleven? Enne.... met oud en nieuw ga ik aan de Jip en Janneke champie!