Mag een glaasje alcohol nu wel of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flo00, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik vind altijd zo knap dat mensen dat zo goed weten dat 1 glaasje geen kwaad kan voor het kindje er zijn hier wel veel wetenschappers aanwezig geloof ik ;)

Ik drink geen drup tijdens mijn zwangerschap heb ik bij mijn vorige ook niet gedaan want ik ben er van overtuigd dat alcohol echt niet goed is voor je kind, misschien krijgt ie van 1 glaasje niets, maar er zijn toch meer onderzoeken die zeggen dat het wel slecht is dan die zeggen dat het niet slecht is volgens mij..

Maar goed dat is iedereen voor zich vind ik net welke risico's je met je kindje wilt lopen..

2. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    drink normaal zowel bier als wijn (niet dagelijks) en mis het absoluut niet dat ik dat niet mag (van mijzelf). Waarom zou ik het drinken als de kans bestaat dat het slecht is voor het kind. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe absoluut niet heb gemist, ben zelfs een paar in de kroeg geweest en uitgebreid uit eten. Ga dat ook niet met Kerst doen. Straks kan het weer zonder problemen, dus ik laat de alcohol lekker staan. Drink lekker 7 up in plaats van champagne in mijn spoom.

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik drink normaal ook een wijntje of een bacotje maar heb tijdens mijn beide zwangerschappen geen druppel gedronken!En heb het ook niet gemist maar nu dat Vince er is neem ik met oud&nieuw natuurlijk wel een glaasje! :)

Liefs Claudia

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mja, niet om het een of ander iedereen kan zelf heel goed bedenken wat wel of niet goed is voor je kind daarnaast heb je gewoon een eigen verantwoordelijkheid daarin. Ik heb daarentegen hier post gezien overgenomen van i-net waarvan ik denk....neem nou niet klakkeloos iets over van i-net ,denk eerst zelf na. Ff onderwerp gerelateerd, heb zelf van een gynaecoloog gehoord dat hun advies uiteraard is niet roken/drinken... maar als je eens een keer een glaasje drinkt, de wereld niet vergaat. Over roken was hij heel duidelijk: niet doen! Tja, een gynaecoloog heeft er wel verstand van, nietwaar?
    Ik zelf rook en drink uberhaupt niet tijdens mijn zwangerschap. Puur omdat ik het niet wil.

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik ben geen drinker dus voor mij ook niks..en missen doe ik het dus niet...
    Maar ik heb wel de afgelopen tijd 2 stukjes tiramisu op en daar schijnt ook wat alcohol in te zitten....jaja tis wat overal bij nadenken....

6. Ik drink niks tijdens de zwangerschap, wil het risico niet lopen.

7. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag

Helemaal mee eens!

Liefs Najet

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb net een glaasje rode wijn op, het was heerlijk!
    Ik had me er al drie maanden op verheugd en heb er met 'volle teugen' van genoten.
    Groetjes, Anakin.

9. Niet meer actief

Ik weet niet eens zeker of ik wel zwanger ben, maar ik heb de afgelopen twee weken toch geen druppel alcohol aangeraakt en ben ook niet van plan dat te gaan doen tijdens mijn zwangerschap. Iemand nog tips hoe dit te verbloemen tijdens oud-op-nieuw?

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @anakin ik heb gisteravond anderhalf glas witte wijn gehad, heb er ook heel erg van genoten :D

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    haha lekker he ik heb zelfs 2 glaasjes rode wijn over de dag heen verspreid op. Wel met 2 glazen water ernaast steeds maar het was HEERLIJk

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Gnagna wat heerlijk "slecht" he :evil: :)
    Ach, wij zijn er tenminste eerlijk over :)

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ach, slecht...
    Ik gedraag me verder erg braaf hoor, zoals een zwangere behoort te doen, vandaar dat ik dat glas ook zonder schuldgevoel heb opgedronken.
    Ik ben een datum aan het prikken voor mijn volgende glaasje, ik denk met pasen ofzoiets.
    Dan heb ik in totaal twee glazen op gedurende mijn zwangerschap, ik hoop dat de baby daar tegen kan.
    Ik heb wel met mijn ouders afgesproken dat ze mij toastjes met filet americain en rode wijn komen brengen als ik in het kraambed lig :D
    Geniet van de (alcoholvrije) feestdagen allemaal!
    Groetjes, Anakin.

14. Female

Female Niet meer actief

en ik ga er vanavond weer van genieten, een klein glaasje... ! ;)

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Kheb ook weer 1 glaasje op, nogniet eens 1 glaasje, en geen dikke volle wijnglas, gewoon een beschaafd glaasje :) Dat was t dan voor deze zw. schap want met oud en nieuw ben ik alleen met de kids dan drink ik niet, en dan is het al zowat zover :)

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik had me zo voorgenomen een glaasje te drinken, maar nu ik van de gyn 4 gr paracetamol per dag moet slikken durf ik het niet aan dit met alcohol te combineren, dus geen wijn zolang ik nog pcm slik en dat zal wel tot na de bevalling zijn helaas.

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nee das logisch Loeki, lijkt me geen goede combi

18. Niet meer actief

Heeft er dan niemand een tip voor mij wat te doen met oud-op-nieuw? Normaal gesproken wordt er dan standaard champagne gedronken, maar daar bedank ik dit jaar dus voor omdat er een kansje is dat ik nu zwanger ben. Iemand tips hoe ik de drank af kan slaan zonder dat er gelijk allerlei vermoedens geuit worden?

19. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    drink helemaal niets. Gisteren hadden mijn ouders speciaal voor mij alcoholvrije wijn gekocht, het was lekker en inderdaad geen alcohol.
    Het enige waar alcohol inzat was vandaag het toetje, maar de saus had 10 minuten gekookt dus het zal miniem zijn geweest wat er binnen is gekomen.

Met oud en nieuw of gewoon lekker 7-up of gewoon niets. Maakt mij niet uit hoor, gezondheid voorop.

20. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    een paar slokken of 1 glas kan toch helemaal geen kwaad! ik weet dat ik makkelijk praten heb want ik drink nooit, maar als je nog niet eens weet of je zwanger bent of niet zou ik me niet zo druk maken en doorgaan met leven, wie weet hoe lang het nog gaat duren!

Deel Deze Pagina