Mag een groente smoothie van AH?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rose1987, 26 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Ik twijfel, mag je nou van die groenten smoothies van AH? Ze staan in de koeling, zijn ongeveer een week goed, maar ik weet niet of dat betekent dat het (lichte) pasteurisatie heeft ondergaan of niet.

Als het rauw is en niet gepasteuriseerd, is het misschien niet helemaal schoon/veilig. Ik heb er nu bijvoorbeeld 1 met boerenkool, gember enz (bah).

Ik heb ze in de koelkast staan. Leek me wel een goede aanvulling omdat ik niet zo'n beste groente eter ben. Weet iemand hier meer over?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Natuurlijk mag dat.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als het rauw/niet gepasteuriseerd is, dan is het ook niet houdbaar en moet je het dezelfde dag nog nuttigen!

In jouw geval zijn die smoothies een week houdbaar. Dus wel gepasteuriseerd in dat geval.

4. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Fijn om te weten. Dat was de onderbouwing waar ik naar op zoek was, dankjewel!

5. noppi

noppi Actief lid

18 mrt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede uitleg idd. Ik probeer dat soort dingen wel dezelfde dag na openen op te drinken , just in case :)

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Misschien heel dom hoor, maar waarom zou dat een probleem kunnen zijn ?

7. Rose1987

Rose1987 Lid

15 feb 2016
    24
    1
    0
    Misschien vergezocht van mij hoor (maar zie soms door de bomen het bos niet meer), maar rauwe groentes moet je zelf altijd heel goed wassen vanwege Listeria/Toxoplasmose. Als de smoothies gemaakt worden van rauwe groenten, hoe weet je dan of ze goed gewassen zijn. Als ze dan gepasteuriseerd zijn, weet je dat de meeste bacterien wel dood zijn, maar anders kan je dat niet met zekerheid zeggen en is het misschien niet verstandig die kant en klare smoothies met rauwe groenten te drinken.

8. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    Ik maak ze gewoon zelf :)

Deel Deze Pagina