Ik twijfel, mag je nou van die groenten smoothies van AH? Ze staan in de koeling, zijn ongeveer een week goed, maar ik weet niet of dat betekent dat het (lichte) pasteurisatie heeft ondergaan of niet. Als het rauw is en niet gepasteuriseerd, is het misschien niet helemaal schoon/veilig. Ik heb er nu bijvoorbeeld 1 met boerenkool, gember enz (bah). Ik heb ze in de koelkast staan. Leek me wel een goede aanvulling omdat ik niet zo'n beste groente eter ben. Weet iemand hier meer over?
Als het rauw/niet gepasteuriseerd is, dan is het ook niet houdbaar en moet je het dezelfde dag nog nuttigen! In jouw geval zijn die smoothies een week houdbaar. Dus wel gepasteuriseerd in dat geval.
Goede uitleg idd. Ik probeer dat soort dingen wel dezelfde dag na openen op te drinken , just in case
Misschien vergezocht van mij hoor (maar zie soms door de bomen het bos niet meer), maar rauwe groentes moet je zelf altijd heel goed wassen vanwege Listeria/Toxoplasmose. Als de smoothies gemaakt worden van rauwe groenten, hoe weet je dan of ze goed gewassen zijn. Als ze dan gepasteuriseerd zijn, weet je dat de meeste bacterien wel dood zijn, maar anders kan je dat niet met zekerheid zeggen en is het misschien niet verstandig die kant en klare smoothies met rauwe groenten te drinken.