simpele (katoenen) kleding gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bernie, 18 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Na twee zwangerschappen in drie jaar is mijn hele garderobe zo ongeveer aan vervanging toe. Gisteren ging ik shoppen en it was hell. Ik zoek leuke jurkjes die ik ook naar mijn werk aan kan doen en wat rokjes etc. maar het lijkt alsof alles wat in de winkel hangt van die flutstof gemaakt is (i.e. acryl, polyester). Ik zoek juist dingen die iets ´steviger´ zijn en waarvan ik zeker weet dat ze 30 keer in de wasmachine kunnen zonder gezeur.
    Ik ben zo jaloers op m´n man: als man kun je in elke winkel kiezen uit twintig pakken, je hoeft alleen maar te letten op de kleur. Ik ben zeven winkels afgeweest en heb niets gevonden.
    Nu moet ik ook zeggen dat ik zelf een voorkeur heb voor kleding zonder dessin: dus geen ananasjes, bloemetjes, bijtjes en andere onzin op m´n jurk. Ik zag wel wat linnen jurken, maar dan zit er weer geen voering in en dan vind ik het weer niet mooi afkleden (blijft zo aan je lichaam hangen dan).

Duuuussss: hebben jullie suggesties voor goed kwaliteit, simpele damesmerken? Liefst online verkrijgbaar want shoppen zoals dit vind ik een drama.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    O ja ik heb ook zo'n hekel aan die flut stofjes. In principe kun je de goedkopere winkels dan wel vergeten, zoals H en M enzo. Ik weet natuurlijk niet wat jouw smaak is, maar wat nu in mij opkomt zijn Cos en Other Stories zij werken met mooie stoffen. Katoen, wol, linnen enzo

3. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18

Ooh goede tip, ik zit nu bij cos te kijken en op de website ziet het er alvast veelbelovend uit. In ieder geval geen drukke prints enzo. Weet je toevallig hoe het met de maten zit? Bij Esprit heb ik meestal 40-42?

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Oja Vanilia zou je ook nog kunnen proberen.

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik denk dat dat wel gelijk is, misschien valt het bij Cos iets groter uit

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Vanilia, S. Oliver en Esprit.

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Asos

8. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Bij bonprix kun je filteren op 'materiaal' zodat je alleen katoenen kleding bijvoorbeeld in je zoekresultaten krijgt, vind ik zelf altijd erg handig, anders moet je 200 pagina's met kleding doorscrollen Waaronder heel veel van minder fijn materiaal

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ben je ook in de kleinere boetiekjes geweest?
    En ja, die zijn er ook in de betaalbare versie.

Waarschijnlijk heb je niet de juiste linnen model jurkje gepast. Het moet iets ruim vallen. Zodat je slanker lijkt.

Qua stoffen, Viscose en tencel ademen zelfs beter dan katoen. En blijven ook mooi na tig keer wassen.

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Heb hele fijne tops en blouse van miss etam. Nooit verwacht daar wat te vinden maar tussen alle mwah kleding hebben ze hele leuke dingen. Kwaliteit is goed en luchtig materiaal
    (Heb ook een leuke jurk er vandaan maar kan geen plaatje vinden)

Bijgevoegde bestanden:

MissMolly vindt dit leuk.
  11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zit ook altijd met hetzelfde probleem haha. Ik probeer tegenwoordig meer naar merken te kijken of de consciouslijnen van h&m en asos.

Merken die ik leuk vind:

French connection
    Closet London
    Traffic people
    Comptoir des cotonniers (super kwaliteit trouwens, vond vh weekend mijn lievelingstrui terug van toen ik 14 was en zag er nog nieuw uit!)

Vanilia, COS, & other stories staat me helaas niet.
    Esprit vind ik flutkwaliteit. Phase eight vd Bijenkorf valt ook tegen.,Bij Zara of Mango zit soms ook wel wat goeds tussen.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    C&A heeft ook veel katoen/met katoen.

Wel vind ik dat juist iets van 100% katoen snel verwassen is. Ik heb om die reden dus juist liever geen 100% katoen.

Deel Deze Pagina