Mag een huisarts weigeren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mariebel, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Succes meisje, leg alles even op tafel want vind niet dat je hier langer mee hoeft rond te lopen....

2. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Eindelijk ik krijg een verwijskaart... :D :D
    Maar nu bel ik dus net het ziekenhuis op om een afspraak te maken, kreeg ik iets te horen wat ik nog nooit van gehoord heb..

De huisarts moet de kaart faxen en daar beoordelen ze het om "spoed" en dan krijg ik vanzelf ooit een oproep wanneer ik aan de beurt ben.... :( nog nooit van gehoord.... Het was ook iets nieuws.. :(

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dat klopt als een bus!
    Anders gewoon voor een consult naar een andere HA gaan (wel vergoed) en die om een verwijsbrief vragen!

Opes reageerde weer eens te laat (Spuit 11)
    @ Joyce: daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

4. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik krijg gelukkig nu een verwijsbrief van de huisarts....

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Joyce wat een raar verhaal??!! Ik zou meteen naar een ander ziekenhuis gaan!

6. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Jeetje wat een onzin, die ziekenhuizen doen geloof ik ook maar wat.

Ze snappen geloof ik niet dat jij heel erg ongerust en onzeker wordt van deze situatie echt niet te geloven.

Groetjes Beeb

7. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik wacht ook maar tot volgende week en dan hang ik wel weer de irritante patient uit.. Ga ik wel weer wekelijks bellen hoe het er voor staat...

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou er op staan om door gesturd te worden,lijkt mij dat een arts je niet kan weigeren als je er zelf op staat.
    poot stijf houden en niet weggaan zonder verwijsbrief want wie weet hoe lang het duurd voor dat je bij de gyn terecht kan

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Joyce sommige ziekenhuizen werken idd zo (bv UMCG in Groningen) is heel normaal. Je zou ook een ander ziekenhuis kunnen proberen als je dat wilt.
    Het verschilt per ziekenhuis.

10. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :confused: nooit van gehoort ...wat een rare werkwijze ...en ik zou me idd. ook niet aan het lijntje laten houden ...en dagelijks gaan bellen :evil: gnagnagna

11. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Het verschilt inderdaad per ziekenhuis... Je kan ook naar een ander ziekenhuis gaan die ook in de buurt zit. Dat zou ik dat doen eerlijk gezegd ;)

Liefs An ;)

12. maloeke

maloeke Actief lid

2 jun 2006
    291
    0
    0
    hey meid!heb je verhaal een beetje gevolgd en ik zou het niet meer dan normaal vinden dat er dus spoed bij is!!dit is zo voor jou en je man(of vriend)geen doen!altijd die onzekerheid is niet goed en als ze het met zoiets simpels als een hormoonkuurtje weer op gang kunnen brengen dan is het belachelijk als je daar zo lang op zou moeten wachten!!toen je aan de pil ging was het toch ook gelijk mogelijk en kreeg je m mee!!maar ja,hoor de raarste verhalen over ziekenhuizen!!je bent daar gewoon een nummertje en dat zou ik als ik jou was niet pikken!!!maar idd telkens bellen en dan weten ze wie je bent en als ze genoeg van je hebben zetten ze er vanzelf spoed op!!!!:)

succes meis en ik hoop dat je snel terecht kunt!!!ga voor je duimen

liefs maloeke

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

reden waarom ze dit doen: ze kunnen zo de reden van de verwijzing beoordelen. Sommige dingen moeten direct gezien worden en sommige dingen niet.
    Iemand met verdenking op kanker zal eerder gezien moeten worden dan iemand met vaak vaginale schimmel (bijvoorbeeld)
    Als je de brief gefaxt is duurt het meestal tot 10 dagen dat je bericht hebt.

Deel Deze Pagina