Ik lees net ergens een artiekel dan 1 op de 5 vrouwen in Amerika verkracht zijn. Gister hoorde ik op de radio dat een vrouw de gevangennis in moest omdat ze verkracht was en dat viel onder een buienechtelijke relatie. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel mensen hier nare ervaringen hebben op sexueel gebied. Ik zal er een anonieme poll bij doen. Ik hoop dat dat lukt, heb dat nog nooit eerder gedaan.
ik helaas wel, beschadigd voor de rest van mijn leven maar het beheerst mijn leven niet meer gelukkig. 10 jaar therapie gehad voordat ik uberhaubt weer in een lift durfde met iemand alleen.
Ik denk inderdaad dat het vaker voorkomt dan je denkt. Ik ben moeder van 2 dochters maar ben ook als de dood dat het hen overkomt. Het beschadigd je voor de rest van je leven!
ja mijn dochter, ik heb om die reden ook echt veel moeite met kinderopvang, zelfs door familie maar ik doe het wel en hou mijn dochter gewoon goed in de gaten. thnxx Marieken
*Knuffel voor de meiden die dit hebben meegemaakt* Ik kan er gelukkig niet over meepraten.. Ook ik als moeder ben als de dood dat het haar zou kunnen overkomen. Vreselijk..
Helaas wel ervaring mee. Wil er verder niet over praten maar het heeft zeker nog invloed op bepaalde dingen
op mijn 9e met een mes op me keel meegenomen de bossen in, misbruikt en verkracht en daarna ook nog bedreigt. achtervolgt me nu nog en ben er pas mee naar buiten gekomen op mijn 18 nadat ik weken niet had geslapen en in vriendenkring een meisje en nare ervaring had meegemaakt. hierdoor kwam alles omhoog en was zo opgelucht toen ik het verteld had. kon eindelijk verwerken. kan er nu over schijven zonder te huilen maar praten gaat nog erg moelijk hierover. ben er nog lang niet en heeft me gemaakt tot wie ik ben. een stil en verlegen vrouw die bang is voor het onbekende en onverwachte. als iemand onverwachts op bezoek komt raak ik al in paniek en ergens alleen naar toe gaan vind ik dood en dood eng. moet wel zeggen dat het steeds beter gaat. nu is het alleen nog schrik. enkele jaren was het totaal paniek en hyperen als er is onverwachts gebeurde. hand op mijn schouder bijv was al een rede om totaal in paniek te raken. heb een tijdje ptss gehad maar daar ben ik nu overheen, denk ik. ben ook erg voorzichtig met vreemde mensen tegenover mijn kinderen. als ik maar denk dat het niet pluis is dan laat ik ze daar ook niet alleen.
Hier helaas ook ervaring mee. als kind jarenlang seksueel misbruikt en verkracht. Heb hier ook jarenlange therapie gehad en soms nog weleens nodig als het allemaal weer eens boven komt borrelen. Heb PTSS eraan overgehouden. heb me altijd erg geschaamt maar weet nu dat het nooit mijn schuld is geweest en dat ik me er niet voor hoef te schamen dat het me is overkomen. Maarja....schamen doe je toch wel.
Hier gelukkig ook geen nare ervaringen gehad. Maar dat is wel schokkend zeg 1 op de 5. Pffff, mijn hart gaat uit naar al deze vrouwen. Het zal je maar gebeuren....
Hmm gelukkig niet zo erg als andere meiden hier.. Knuffel voor jullie! Maar wel vervelend... Gedwongen dingen te doen bij ooit een ex vriendje... Heb er dan ook niks aan over gehouden verder voor zover ik weet
Ik heb wel iets meegemaakt in het verleden, maar weet niet zo goed wat ik er van moet denken, daarom heb ik maar gekozen voor anders. Ik was een jaar of 6 en een neef (hij was toen 25 ofzo) van mijn moeder praatte op een hele vreemde manier met me. Toen had ik nog niet door dat het vreemd was maar nu als ik eraan terugdenk weet ik eigenlijk wel met wat voor bedoelingen hij me zo aansprak. Hij zei namelijk dat hij me echt een mooie meid vond en dat hij het jammer vond dat ik niet wat ouders was want anders was ik echt zijn vriendin. Gelukkig heeft hij met zijn poten niet aan me gezeten hoor, maar de manier waarop hij praatte en zijn stemgebruik brrr krijg er de rillingen van als ik eraan terugdenk. Wat vinden jullie valt dit ook onder het begrip seksueel misbruik??
Hier helaas ook, toen ik een jaar of 12 was. Een vent van in de 20 heeft toen flink misbruik gemaakt van mijn goedheid en ontschuldigheid. Gelukkig denk ik er haast nooit meer aan, maar door topics als deze komt het weer boven.
Niet echt verkracht of aangerand maar een nare ervaring met een exvriendje.Ik deed het maar heel vaak om hem niet boos te maken,terwijl ik er geen zin in had.Dit heeft nu nog steeds gevolgen voor mijn sexleven. Sterkte voor alle vrouwen die iets naars mee hebben gemaakt.