Alleen en baby in bad doen, help!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Jippo, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    Ben sinds een paar dagen weer alleen thuis met Niels. Nu wil ik 'm straks in bad doen maar dat heb ik alleen nog maar gedaan met hulp...

Hoe doen jullie dat en dan met name het eruit halen en dan snel een badcape om doen i.v.m. de kou. Tot nu toe gaven we hem over aan degene met de badcape en dat vond ik al eng...

TIPS? :rolleyes:

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    Ik had als ik alleen was altijd het aankleedkussen er naast liggen met daarop een hydrofiel luier. Ernaast ook nog een aantal hydrofiele luiers en dan gewoon direct afdrogen. Is dat geen optie?

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij maakten van de wasbak een soort wiegje van handdoeken. zodat ik Jeremy vanuit het badje meteen in de handdoeken kon wikkelen en van daaruit naar het aankleedkussen in zijn slaapkamer kon lopen. werkte super

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik zou ook het aankleedkussen ernaast (op de grond) leggen en dan hup zo je kleintje vanuit het badje op het aankleedkussen leggen. Dan idd eerst op het aankleedkussen een hydrofiel en/of badcape leggen en dan kan je meteen beginnen met afdrogen.

Enne, maak je geen zorgen! In het begin is het spannend maar na een paar keer doe je het als vanzelf! Het komt vast goed!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zetten het badje naast de commode met daarop het aankleedkussen. Dan leg ik een badcape op het aankleedkussen en dan gaat ie vanuit het badje gelijk in z'n badcape. Hydrofieldoeken liggen in de buurt, en als ie dan een beetje aan de temperatuur gewend is droog ik 'm af.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik hang de badcape naast het badje (in de badkamer). Bij het aankleedkussen (op d'r kamer) ligt een hydrofielluier klaar. Tijdens het badderen hou ik haar even met één hand vast en dan hang ik de badcape op m'n schouder. Daar rol ik 'r in, loop dan snel naar d'r kamer en maak daar een 'cadeautje' van 'r, oftewel, ik pak 'r helemaal in. Even lekker warm wrijven en dan afdrogen en aankleden. Gewoon durven, ik moest er ook even aan wennen.

7. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    wij gebruiken ook de was bak wel als we het allen moeten doen.
    gewoon een extra handdoek er ik kraan op zij als dat kan en je badcape op de andere handoek uit gelegt klaar leggen.
    dan zo uit het badje in de wasbak cape om de kleine heen en hup meet naar de aankleed kussen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin hadden we het badje naast de commode staan, dan kon je lekker snel beginnen met afdrogen.
    Daarna legden we een badcape op de vloer. Na het badderen snel in de cape, en naar zijn kamertje lopen om verder te verzorgen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De eerste paar maanden deden wij Eva in bad in haar kamer, naast de commode, moet je natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Daarna deden wij haar in de badkamer in bad. Als ik alleen was, haalde ik haar eruit tegen me aan (wordt je zelf wel een beetje nat ;)), pakte een omslagdoek van de verwarming en deed die over haar heen. Dan naar de warme babykamer en snel afdrogen op het aankleedkussen.

10. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik doe de kleine altijd alleen in bad. eerst deed ik het in zijn slaapkamer , maar het was een gedoe met het badje steeds verplaatsen.

Nu doe ik het in de badkamer. Mijn wasmachine staat ook in de badkamer. dus leg ik de aankleedkussen daarop en kleed hem daar aan. ik laat tijdens het baden de douchekraan open. zo blijft het lekker warm in de badkamer.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik leg het aankleedkussen op de wasmachine met een badcape erop. Toen ze nog klein was legde ik alvast een hydrofielluier klaar om meteen over haar heen te leggen. Als ik klaar ben met het badje hevel ik haar zo over op het aankleedkussen en leg ik haar dus op de badcape. ik wikkel haar er lekker in. En dan kun je de hydrofielluier dus gebruiken om af te drogen. Als het kan zou ik wel even een verwarming aanzetten als dat kan. Dan is het er lekker warm.
    Succes. laat je nog even weten hoe het is gegaan?

12. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Wij hebben bij Ikea een kleine commode gekocht voor op de badkamer. Kost maar 25 euro. (moet je wel plek voor hebben natuurlijk). Het scheelt een hoop sjouwen. Ook bij Ikea: voor 2,95 een opblaasbaar aankleedkussen. Daar een hydrofiele luier op, snel mee afdrogen en dan over in badcape. Gaat echt prima zo.
    En de eerste keer alleen vond ik ook eng hoor!

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb 2 aankleedkussens. 1 op zijn slaapkamer en de ander ligt in de douche, heb een hele grote plank over de wasmachine heen ,dus daar kan hij dan prima liggen.. In de douche is het altijd lekker warm ,vind het dan vervelend heen en weer te moeten lopen. Maar je moet uiteraard wel de ruimte hebben.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik leg de badcape open op de deksel van de wc en na het badderen leg ik Fay hierop, dan wikkel ik haar in en loop naar haar eigen kamertje.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo doe ik het ook, je wordt er heel snel handig in. Je legt de badcape over je schouder en klemt hem tussen je schouder en kin en een punt onder je oksel. Dan heb je je handen weer vrij en kun je je baby pakken tegen je aan. De punten sla je dan om je baby heen en je kunt naar je commode lopen. Het meeste water is dan al opgenomen door de badcape.
    Succes, ben benieuwd hoe je het uiteindelijk gedaan hebt :)

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik hing bij mijn oppaskindjes altijd een badcape'je aan een haakje in de badkamer, deed voordat ik het kindje in bad deed alvast een hydrofielluier over mijn schouder heen... Na het badderen tilde ik het kindje uit het badje en legde het tegen mijn - met de hydrofielluier bedekte - schouder aan. Badcape'je van het haakje, met het 'mutsje' over het hoofdje. Dan even overpakken met je andere arm en de badcape om het lijfje heen slaan, en dan op het aankleedkussen in de babykamer lekker afdrogen.

17. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij doen Aaliyah in bad op haar eigen kamertje. Vlak bij de commode. Dan hup uit bad en zo op het aankleedkussen. Die heb ik wel eerst extra bekleed met hydrofielluiers. Als ik har heb afgedroogd dan trek ik de hydrofielluiers er onder weg om aan te kleden. Maar binnenkort ga ik haar ook badderen in de badkamer want ze spettert nu zo hard dat het water via de muren naar beneden loopt.

Deel Deze Pagina