zonnestraal: Sinds de adviezen van buikslapen en dekbedjes word afgeraden is het aantal kindjes dat aan wiegendood overlijd enorm afgenomen. Ik zou dus absoluut het risico niet nemen. Je kindje te warm toedenken (met heeel veel laagjes) kan ook gevaarlijk zijn. Maar als je kind het te warm heeft kleed je het toch minder warm aan.
Merel slaapt sinds een maand onder een dekbedovertrek met een deken erin. Is dat ook niet goed dan? Het is hetzelfde idee als dekbed, maar dan minder warm : .
Merel, dit staat daarover ook op wiegedood.nl: Dekbedhoes met dekentje: Als een enkele deken in een dekbedhoes wordt gestopt is er altijd sprake van 2 lakens, maar uit metingen blijkt de isolatiewaarde niet noemenswaardig te worden verhoogd. Wanneer een deken wordt dubbelgevouwen om in de hoes te kunnen schuiven, is er wel sprake van een belangrijke toename van isolatie en daardoor van verhoogde kans op warmtestress of oververhitting. Als een hoes met een enkele deken rondom goed kan worden ingestopt en het bedje wordt laag opgemaakt, dan is er weinig verschil met een laken en een dekentje. Als de hoes te klein van afmeting is om te kunnen instoppen, is er sprake van beddengoed dat los in bed ligt. Dat is risicoverhogend, omdat de baby zich eronder kan wurmen. dus als je de deken niet dubbelvouwt en goed rondom instopt lijkt het niet zoveel kwaad te kunnen.
hallo, onze dochter lag ook al rond de eerste verjaardag onder een dekbed, en ik ben ook vaak gaan kijken bij haar boven. waarom wij een dekbed hebben gekozen is omdat ze telkens boven de dekens lag, omdat we de dekens neit goed in konden stoppen, en wij vonden het warmer. tuurlijk heb ik me er mijn twijfels bij gehad, en zal het bij een tweede ook neit weer zo vroeg doen, je emot ook kijken naat wat voor een kind je hebt. onze dochter was ook nog een buikslaper. nu is ze in juni 2 geworden en ze is zich heel erg bewust van haar dekbed, ze gaat ook echt liggen en trekt het over haar heen. ze heeft nu alleen een pyama aan en de dekens over, en het is warm zat. hebben jullie heir iets aan anita
Wij hebben ook een winterslaapzak met lange mouwen en een pyjama eronder. Verder geen dekentjes ofzo. Elena is heel erg draaierig en blijft toch niet onder het deken liggen. Zo ligt ze wel lekker warm en ze slaapt heerlijk!
Wij kiezen om deze reden voor een lekkere warme slaapzak. Vind ik persoonlijk toch een stuk veiliger.
ik heb hem toch onder het dekbedje liggen.wel kort opgemaakt maar het gaat prima,hoor.Hij ligt heerlijk te slapen en heeft het lekker warm. het is ook geen druk kind in zijn slaap,hij ligt lang in de zelfde houding met groeten ikke
mijn zoontje ligt vanaf dat hij 10 maanden is onder zijn dekbed.maar alleen omdat hij altijd met zijn handjes op het dekbed ligt. het liefst slaapt hij op zijn voeteneind,daar haal ik hem elke avond vandaan.
mijn zoontje slaapt al vanaf zijn 1 ste verjaardag onder een dekbedje, hij slaapt nog in zijn ledikant en heeft een dekbedje van diezelfde afmeting, sinds een maand heeft hij er ook een kussentj bij maar soms slaapt hij ook nog in een slaapzak hij is nu bijna 2 jaar
Ik heb gister op de beurs een dekbedje gekocht... Ze zeiden dat het pas vanaf 2de jaar gebruikt mag worden. Maar wij zelf liggen toch ook onder een dekbedje. Vind een dekentje best wel koud, lijkt mij hoor. Maar als ik hier zo lees dan ga ik hem ook maar gebruiken deze winter.
Niet als je hem/haar in een slaapzakje legt en een pyama, en dan een dekentje. Of zelfs nog een lakentje eronder. Maar volgens mij moet het dan wel -50 zijn ofzo hoor..
mijn zoontje ligt meestal in een slaapzak en ook nog onder dekbedje, dekbed is dan ook niet heel erg dik of zo, maar ik zie het pobleem niet hij trap het meestal toch van zich af, of gooit het uit zijn ledikant zogauw hij sterk genoeg is om dat te doen, kan hij ook wel onder een dekbedje slapen als zijn slaapzakken in de was liggen dan krijgt hij alleen een dekbedje en word hij vaak snachts wakker en gaat huilen, dan moet ik m even instoppen omdat hij dus niet onder de dekens ligt en het koud heeft en dan slaapt hij weer verder Ik leg het dekbedje wel los over hem heen, ik stop het niet in of zo dan kan ie er ook niet strak onder komen te liggen
Mijn zoontje slaapt al bijna een half jaar onder een dekbedje... Hij is nu anderhalf! Het gaat prima, hij slaapt in een slaapzakje en heb het bedje gewoon kort opgemaakt van onder... Meestal in zijn slaap kruipt hij naar boven...
Mieni, meestal gaat het ook gewoon goed, maar het gaat om het feit dat het risico op wiegendood groter is als ze onder een dekbed slapen en dus de keren dat het wel fout gaat! Waarom zijn mensen er zo vaak van overtuigd dat als het risico bvb 2 op 100 is dat zij niet bij die twee gaan horen... Ik wil het risico hier zo klein mogelijk houden dus geen dekbed hier!