Beste allemaal, In juli gaan wij 1,5 week naar Schotland met onze kleine (dan 6 maanden) en we willen daar gaan wandelen. Schotland staat natuurlijk bekend om de regen. Als het staat te hozen, blijven we uiteraard binnen. Maar als het iets miezert, wil ik wel graag kunnen wandelen/ naar buiten kunnen. Ik heb een Tula standaard, maar de armpjes en beentjes kunnen nat worden als het zou regenen. Hebben jullie hier ervaring mee en hoe doen jullie dit? Regenpakje? Kindje onder je eigen jas? Regenpakje is natuurlijk wel zweterig materiaal en niet zo handig als het weer uit moet. Ben benieuwd naar jullie tips!
Ik heb er zelf absoluut geen ervaring mee. Maar zo een regenponcho misschien een idee? Kan je heel makkelijk weer af doen!
Ik zou kijken voor een regenjas in een paar maten groter dan je eigen maat, dat je deze dan aan kan trekken over jezelf en je zoontje heen, dan de rits zeg maar sluiten tot net onder zijn nekje.
Er bestaan ook waterdichte covers voor over draagzak/doek. Zelf heb ik altijd een stel van die nood-regenponcho`s bij me en die gaan makkelijk over de draagzak. Als het kind in kwestie op de rug zit scheur ik er een extra gat in voor het hoofdje. Petje op en klaar! En ze smelten niet van regen, gelukkig
Een draagjas. Ik heb er 1, ideaal. Een mom two way deluxe. Kan de mouwen ook er af halen, dan is t een bodywarmer. Kan zowel op de buik als de rug. Maar ook zonder baby te dragen.
In Zwitserland deed ik bij dochter hetzelfde als wat al werd genoemd: action-poncho, extra gat erin gemaakt voor dr hoofd en dan evt nog iets op dr hoofd.
Heb ook wel eens naar zoiets gekeken. Is de houding van je kindje dan wel goed? Omdat ik altijd heb gelezen dat die M-houding zo belangrijk is?