Mag een leidinggevende dit zomaar zeggen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Vuurtorentje84, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Hoi meiden,

Ik wil heel graag jullie mening hierover. Mijn man heeft vorige week en vandaag een rot gesprek gehad met zijn teamleider. Hij werkt op detachering basis en heeft nu meer dan een jaar een opdracht bij een bank.

Mijn man werkt met verschillende collega's en zit onder de hoede van zijn verschrikkelijke teamleider!

Vorige week had ik een uitwendige draaipoging, omdat ons kindje in een stuit ligt. De draaiversie is niet gelukt en ik moest deze week kiezen voor een stuitbevalling of een geplande keizersnede. Ik zat er vorige week doorheen dus doorheen, met vragen en twijfels en mijn man natuurlijk ook. Hij wilde de dag na de draaipoging met mij thuis zijn om te gaan beslissen van wat we zouden doen, want zijn hoofd zat er namelijk niet aan om te gaan werken.

Hij heeft diezelfde avond gebeld naar zijn coördinator van zijn afdeling om te vragen of hij vrij kon krijgen. De coördinator heeft het toen weer overlegd met zijn teamleider en de reactie van zijn teamleider was: Dan meld hij zich maar ziek en zo niet dan moet hij gewoon komen naar het werk!

Mijn man heeft toen besloten om zijn teamleider zelf te bellen en uitleg te geven waarom hij vrij wilde hebben. Maar zijn teamleider vond dat hij beter niet kon bellen, omdat hij hem stoorde.

Vandaag had mijn man een tussentijdse gesprek met zijn teamleider en hij gaf aan dat mijn man een psychisch probleem heeft en het vaderschap niet aankan en dat hij hulp moet gaan zoeken!!
    Ook had hij aangegeven dat mijn man niet in het teamverband past, volgens zijn collega's is dat helemaal niet waar.

Toen hij het vertelde aan mij, was ik best in shock, wie zegt dat nou!!?? Hij gaat aanstaande maandag een 1 op 1 gesprek aan en aangeven dat hij hiervan niet gediend is. Deze teamleider is pas een half jaar in dienst en heeft met iedereen een probleem en geen blad voor zijn mond.

Wat is jullie mening en hoe zouden jullie dit aanpakken??

Liefs Vuurtorentje

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou vragen of er iemand van hogerhand bij kan komen. En als eerdere mensen klachten over hem hebben dit allemaal aangeven aan die persoon.

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Lastig. Je bent als personeelslid altijd kwetsbaarder dan een leidinggevende. Je kunt het ergens niet mee eens zijn maar als puntje bij paaltje komt, wint een leidinggevende van een personeelslid.
    Je man moet inderdaad aangeven dat hij zich niet prettig voelt bij wat er tegen hem gezegd is. Maar de manier waarop hij het zegt is ontzettend belangrijk. Feedback geven is zo moeilijk en kan zo verkeerd gaan. Laat hem van tevoren goed oefenen wat hij wil zeggen en zorg dat hij praat vanuit zichzelf (ik vind het vervelend dat....). Geen confrontatie / conflict uitlokken. En een derde persoon erbij is een goed idee.

Oh ja, laat een verslag maken van de besproken punten. Handtekeningen eronder is heel belangrijk.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Euh... Hoe komt die kerel er bij dat je man een psychisch probleem zou hebben en het vaderschap niet aan zou kunnen, alleen omdat je man vraagt of ie een dag vrij kan krijgen, zodat jullie samen kunnen beslissen hoe of wat betreffende de geboorte van jullie zoontje?!

Vind 't wel heel vreemd hoor! Kan je man 't niet hogerop spelen? Zou anders ook niet zo goed weten wat ie hier mee moet..

Wil je iig wel even veel succes wensen met de bevalling/ks! En natuurlijk met deze weirde situatie..

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd hogerop spelen! dit is zo'n teamleider die zich bewijzen wil... en dat zijn de meest irritante teamleiders die er zijn. zijn er meer klachten over deze man? dan zou ik het gezamelijk gaan aanpakken. de prestaties die jou man en zijn collega's moeten geven worden beter met een goede teamleider hoor... dat ziet denk ik elk bedrijf wel in en dit wordt ze ook echt wel verteld van hogerop. maar iemand die zich bewijzen moet over de rug van degene die "onder" hem staat zijn altijd de meest slechte teamleiders die er zijn en dat ziet een bedrijf ook altijd heel snel als er geklaagd wordt is mijn ervaring. en ja dit is echt een reden om vrij te kunnen krijgen! als ik de teamleider was van jou man zou ik zeggen "tuurlijk krijg je vrij! en vertel me hoe het is gegaan als je weer aan het werk bent" en zo hoordt het ook in de pratijk. de meeste bedrijven willen niet dit soort teamleiders in dienst hebben, omdat de prestaties oo achteruit gaan nl van de werknemers en ze hebben het liever dat je dit dan ook hogerop meldt. succes!

6. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Ik heb echt geen idee hoe hij daarbij komt, ik denk dat zijn teamleider zelf een groot probleem heeft.
    Hij had namelijk aan mijn man verteld een tijdje terug dat zijn vrouw kanker heeft, maar dit tegen niemand moet zeggen (met alle respect hoor). Ik moet zeggen vind dit het heel tegenstrijdig. Hij loopt op de afdeling rond te bazuinen dat mij man niet in orde is. Kan mij er zo kwaad over maken :x

Dank je wel trouwens voor het succes wensen, ik ga trouwens een stuitbevalling.

liefs,

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg wat een uitspraken.
    Ik zou het ook hoger op zoeken, dus een derde partij er bij laten zitten of nog beter, alleen een gesprek met diegene aan gaan en alles om de teamleider heen doen.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vraagje, die teamleider is die van hetzelfde bedrijf als je man? En heeft je man het afgelopen najaar/winter een goede beoordeling gehad?

Die teamleider is echt zijn boekje te buiten gegaan, door te suggereren dat je man psychische hulp moet gaan zoeken, dat kan echt niet. En als hij je man niet wil spreken, dan moet hij de telefoon niet opnemen, niet mekkeren dat hij gestoord wordt.

Ik werk ook in de detachering en dit is toch iets wat ik zou terug koppelen aan mijn manager, gewoon zonder vinger wijzen vertellen wat er gebeurt is.

Veel sterkte met de bevalling, ik denk dat het verstandig is dat je man nu al vrij gaat vragen, zodat je er na de bevalling geen moment alleen voor staat.

9. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Zo hoort het inderdaad te gaan, zo normaal als wat! Wat dat betreft heb ik het wel getroffen bij mij huidige baan, we waren afgelopen maandag getrouwd en die dag heb ik van al mijn collega's een aparte kaart gekregen, met een persoonlijke tekst en een mooie bos bloemen thuisgestuurd gekregen en het was allemaal een leuke idee geweest van mijn teamleidster. Mijn man heeft helemaal geen felicitaties gehad of gekregen van zijn teamleider alleen van zijn collega's. Hij liep hem namelijk heel snel voorbij, toen hij weer op het werk zat...

10. Vuurtorentje84

16 mei 2010
    767
    0
    0

Hoi Berte,

Hij werkt inderdaad bij hetzelfde bedrijf als mijn man en hij heeft van zijn vorige teamleider een hele goede beoordelingsgesprek gehad en die teamleider van nu heeft hem een slechte beoordeling gegeven.

Dat over de telefoon had ik ook tegen hem gezegd, dan had hij de telefoon niet moeten opnemen als hij zonodig niet gestoord wil worden.

Er zijn meer mensen die over heel veel over hem geklaagd hebben en aangegeven dat hij een slechte teamleider is, maar de vraag of zij dit hogerop hebben gespeeld is de vraag, maar daar gaat mijn man over navragen.

Dank je wel!:) Hij had 3 maanden geleden aangegeven dat hij vrij wilden hebben na mijn bevalling en dat mag hij gelukkig ook voor 2 weken.

11. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe dan ook geen 1 op 1 gesprek...

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Fijn om te horen dat je man 2 weken vrij heeft.

Ik zou gaan praten over die teamleider met mijn manager, die goede beoordeling is nu heel veel waard. Ik hoop dat meer mensen hem zullen steunen in zijn verhaal.

Volgens mij heeft die teamleider zelf begeleiding nodig, als je vrouw zo ernstig ziek is. Zou het kunnen zijn dat die teamleider van zichzelf vindt dat hij ondanks deze situatie nog goed functioneert. Misschien, omdat hij zo hard voor zichzelf is, dat hij zo cynisch naar je man reageert.

Vanwege de ziekte van zijn vrouw, denk ik niet dat hard klagen van je man of zijn collega's helpt. Wel een objectieve beschrijving van de situatie, waarbij hij zijn zorgen uitspreekt over hoe hij dit verder moet aanpakken.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier sluit ik me 100% bij aan!!!! geen 1 op 1 gesprek zorg dat je man iemand erbij heeft. dit zijn types die alles gaan verdraaien en dan heb je steun nodig. Ze zijn gehaait en zullen je tot uitspraken verlokken waar je jezelf mee klem zet.
    wees netjes en rustig bereid je voor en zorg voor het liefst! 2 personen erbij.

sommige mensen.. werkelijk.. ongeloofelijk.

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    heb niet alles gelezen maar wil je even heel veel succes wensen met je bevalling.

bij mij is het helaas niet gelukt door meerder factoren, baby 1270 gram zwaarder!!!! dan geschat, weeën opwekkers waardoor ik geen goede persweeën had en een ziekte waardoor bij mij alles een stuk krapper is.

ik ben zo jaloers op vrouwen die wel gewoon zijn bevallen! maar ik heb het geprobeerd en helaas is het niet gelukt!

ow ze vertelde me in het ziekenhuis dat vrouwen met een stuit veel sneller en vaker een ruggenprik krijgen, was nog aan het twijfelen maar toen niet meer.
    en wat een verademing was het!

15. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    hoi hoi

ik heb niet alles gelezen nog, maar jij zit dan in een andere situatie als ik, maar ik had het enorm in me rug dus mijn vriend wou 1 dag vrij nemen, maar hij kreeg zorgverlof, dus ik weet niet of jou man dat ook kan krijgen? want het is wel heel gemeen hoe die teamleider te werk gaat!

heel veel succes met alles

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook via een treetje hoger bespreken. Een 1-op-1 gesprek in zo'n situatie lijkt me eerlijk gezegd link. Als het nog hoger oploopt kan zo'n teamleider het hem flink lastig maken.
    Evt kan hij het hogerop melden, dat hij een gesprek aangaat en de situatie alvast uitleggen. Als de teamleider dan daarna komt klagen ligt er al iets vast..

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zoo die durft! ik zou het hogerop zoeken en er een beklacht over doen... dan word diegene vanzelf wel op het matje geroepen.... verder laten blijken dat je daar absoluut niet van gediend bent natuurlijk!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Nou, ik lees dat je man er gedetacheerd is, en dus niet in dienst is. Ik ben ook interimmer, en ik zou dit eerst met mijn echte baas bij het detacheringsbureau bespreken. Want je kunt wel van alles zeggen en vinden over of die teamleider met iedereen problemen heeft, maar als hij de baas van je man/vriend opbelt en zegt dat hij per direct niet terug hoeft te komen heeft je man/vriend ee probleem als hij niet eerst zijn direct leidiggevende heeft verteld dat er iets aan de hand is! Als interimmer/adviseur hoor je ook voor een groot deel met moeilijke mensen om te kunnen gaan, dat is vaak deel van je werk. Ondanks dat het belachelijk is wat de teamleider gezegd heeft, zou ik het niet aanpakken alsof ik dienst was bij het bedrijf, dan word je dezelfde dag nog op straat geknikkerd door dat soort types.

19. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ook ik sluit me hier bij aan. Altijd een onafhankelijk persoon erbij. En zwart op wit op schrijven wat er is gezegd.

Ik denk trouwens dat die chef een psychisch probleem heeft.

Deel Deze Pagina