spoed vraagje : uitzendkracht ook recht op ziektegeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn man doet zwaar werk en heeft al een poosje rugpijn de laatste week heeft hij veel pijn maar toch gaat hij werken omdat hij bang is dat hij zijn loon niet krijgt. Maar heeft hij wel recht op ziektegeld?

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ja hoor je hebt recht op het gemiddelde van delaatste 13weken,
    je krijgt dan 70 procent.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja echt ? super is dat dan , maar zijn er ook wachtdagen ? want hij had keertje de griep en was 2 dagen thuis maar toen heeft ie geen geld gekregen

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

bij mijn vriend was het zo dat de 1e 2 dagen onbetaald waren

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ow oke denk bij hem ook zo.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    klopt 2 wacht dagen

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    vraag evenb na bij uitzendbureau.... vaak ligt het aan welke contractfase je hebt en of je bv bij een payroll zit.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ehm de vorige keer toen die de griep had , belden ze van uwv/ of cwi weetnie precies of die nog ziek was enzo maar toen was die al beter. Dan zal ie vast wel recht op hebben anders dan zouden ze niet bellen toch?? Ik heb nooit als uitzendkracht gewerkt dus weet het niet precies allemaal

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Het UWV belt sowieso altijd redelijk snel, als je ziek wordt gemeld door het uitzendbureau.

Er zijn inderdaad 2 wacht dagen per 4 weken!
    Bijv:
    Hij wordt morgen ziek 11 april en gaat 13 april weer aan het werk, dan heeft hij zijn eerste 2 wacht dagen al gehad.

Wordt hij nou eind april weer 1 of 2 dagen ziek, dan krijgt hij die wel betaald, omdat hij de eerste 2 wacht dagen al gehad heeft voor 4 weken.

Hou er wel rekening mee, dat het UWV niet per week betaald, dat duurt gemiddeld 4 tot 6 weken.

Deel Deze Pagina