Mag een man terugslaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Misa Misa, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

tja wat zou jij als vrouw doen dan ook niet terugslaan?

Allebei hoor je niet te slaan.....

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat mag je vinden maar goed jij bent ook een type wat terugslaan "okay" vind dus duidelijk hecht ik daar dan geen waarde aan (andere normen en waarden hebben wij duidelijk)

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mijn vriend heeft mij nog nooit geslagen en andersom ook niet...
    En ik vind het ook niet kunnen!

Maar als een vrouw een man slaat dan kan ze wel hetzelfde terug verwachten als een reactie van die man!

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

:d:d:d:d:d

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    :D:D

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik denk dat als ik mijn vriend sla, hij gewoon terug zou slaan. En dan geef ik hem geen ongelijk ook. Je hoort elkaar geen pijn te doen, das respect naar elkaar toe.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou ga ik hier iets zeggen dat volledig off topic is, maar "de wijste zijn" is (en dat is mijn mening) en de grootste bullshit die er bestaat.

Waarom? Omdat ik de oudste ben van 3 zussen, en mijn vader mij bij ruzies met zijn zussen altijd meende te mededelen dat "ik de oudste was, en dus wijzer moest zijn". Zelfs als ik gelijk had, mocht ik dus niets doen, want ik was de wijste.

Wat ik daar aan over heb gehouden is dat ik lange tijd niet voor mezelf durfde op te komen, ik liep voor alles weg, ging de confrontatie niet aan en was "fair game" op het schoolplein.

Ik heb het mijn vader later ontzettend kwalijk genomen, heb het hem ook verteld, dat hij met die zin echt een groot deel van mijn identiteit heeft weggenomen. Het probleem is nu grotendeels verholpen door assertiviteitstrainingen vroeger en mijn huidige man, maar nog altijd heb ik moeite om voornamelijk bij mijn zussen te vertellen wat ik van iets vind als zij in mijn ogen ongelijk hebben.

Ik heb mij dan ook voor de volle 100% voorgenomen dat ik dat echt niet mijn kinderen ga bijbrengen. Je komt voor jezelf op, klaar. Dat is niet door middel van slaan of geweld, maar ik zal ze zeker bijbrengen dat wanneer iemand je slaat, je dus NIET je andere wang zal toekeren, maar voor jezelf opkomt!

Nogmaals, slaan is geen middel en ik zal mijn kinderen zeker opvoeden met de wetenschap dat dat echt heeel fout is.

8. Alita

Alita Niet meer actief

@Suzq....ben het wel met je eens meid....

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik vind dat zij niet had moeten slaan en dat hij dan hetzelfde terug doet, tja kan je dan verwachten had wel anders gevonden als zij hem sloeg en hij gelijk met zn vuist kwam bijvoorbeeld. Maar dit, ik geef hem zeker geen ongelijk en zij zat zeker fout!

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    AMEN!

mijn broer had van mijn vader altijd geleerd dat hij niet mocht slaan en al helemaal geen kleinere kinderen.
    totdat hij dus iedere x helemaal blauw van het schoolplein af kwam,toen mijn vader vroeg hoe dat was gekomen,hadden kleinere kinderen hem geslagen..
    mijn vader heeft gezegd dat hij wel goed duidelijk moest maken dat ze dat niet meer moesten doen..
    mijn broer heeft dus 1x terug geslagen en het was gelijk over!!

nu zeg ik niet dat slaan goed is hoor! maar je moet toch zeker voorjezelf opkomen, en wil dat niet goed schiks dan maar kwaad schiks ( en nee niet voor ieder pietleuterig dingetje)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ten eerste kids zijn kids die zullen dat anders oplossen dan volwassenen (daar zijn het ook kids voor) daarnaast een "gevecht" tussen (redelijk) gelijke vind ik al heel anders (al vind ik dat meer voor kids, ik heb vroeger veel gevochten dat dat betreft) en ook weer niet voor volwassene, maar de meeste mannen zijn sterker en je kan ook op een andere manier voor jezelf opkomen dan alleen terugslaan natuurlijk, een man zou dan bv best deze vrouw even stevig kunnen vastpakken en zeggen dat dat echt niet okay is.

Onze Dean is heel sterk (gemiddeld sterker dan meeste kids, dat zie je terug met spelen, dingen tillen e.d.) hij mag van mij geen meisjes of kleinere kindjes slaan. Want dan is dat geen eerlijke strijd en daarnaast vrouwen sla je niet (of ze nu 2 zijn of 25)

Mijn man komt uit een gezin waar de vrouw (en hij ook) wekelijks in elkaar werd geramd dus hij is daar fel op tegen, hij is wel meer van als Dean geslagen zou worden dat ie terug moet slaan, terwijl ik dat niet altijd okay vind, als ie even sterk is kan het soms effectief werken maar je leert er niets van natuurlijk.

Ik moest ook altijd de wijste zijn thuis (de oudste) en vind dat normaal , niet altijd eerlijk maar wel zo netjes qua opvoeding.
    en heb er niets aan overgehouden ofzo...

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daarin verschillen wij dan dus enorm van mening. Ik ben namenlijk van mening dat je niet werkelijk alles hoeft te pikken om de lieve vrede te bewaren. Ik vind het namelijk niet normaal dat je je in moet houden om het simpele feit dat je de wijste moet zijn. Opvoeding in mijn ogen gaat primair over wat is eerlijk en dan pas wat is netjes. Ik heb er dus wel wat aan over gehouden.

Kinderen moeten het gevoel hebben te weten dat hun stem wel degelijk gehoord is en er toe doet.

Ik denk dat je je kan vergissen in hoe sterk vrouwen kunnen zijn hoor ... Daarbij, vrouwen zijn uitgekookter en kunnen genieperiger zijn.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    overigens vind ik het een groot verschil van regelmatig in elkaar geramd te worden, en voor jezelf op te komen.

...

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet eerlijk bekennen dat ik dit ook eens aan de hand hebt gehad.

Ik liep voor bij en was pies link en verkocht me man toen, Nu lat hihi. Een schop en kon je wel vertellen dat ik even moest vluchten. En terecht. Ik mag niet slaan en hij mag niet slaan. Maar heb idd dus mooi een pets terug gekregen. En ben gewoon eerlijk hij stond gewoon in zijn recht. Ik laat me niet slaan en hij ook niet en zo hoord het te zijn.

En we kunnen er verder over praten. Maar elk stel heeft wel eens wat. Kan me niet voorstellen dat je als stel nooit ruzie hebt, Lijkt me niet eens gezond soms moet je wel eens dingen uitvechten met elkaar natuurlijk niet letterlijk maar wel dat je je mening geeft en dat je daar voor op komt.

Het is wel een ander verhaal als een man de vrouw altijd slaat en andere dingen doet. Dan is het niet meer op gelijk waardige hoogte. En idd mannen zijn sterker. Maar denk dat wij vrouwen woordelijk vaak veel sterker zijn. Al moet ik ook bekennen. Die van is nonverbaal heel sterk, Die kan me soms dood zwijgen als ik fout zit en kan ik slijmen tot ik een ons weeg kan die lang wachten ben dik over de 100 kilo haha.

Maar over T.s denk dat je vriendin ook gewoon fout zat wat ik dus boven ook schreef heb het zelfde aan de hand gehad. En waar twee kijven hebben er ook twee schult.

15. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    Vind eigenlijk dat ze beide niet moeten slaan maar kan ook wel begrijpen dat hij terug sloeg hij sloeg met platte hand terug en niet met zijn vuist dat is ook al weer wat anders.
    Als een man echt zijn vuisten zou gebruiken keur ik niet goed.
    Maar hij heeft eigenlijk het zelfde terug gedaan als zij heeft gedaan.

16. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Nou, veel plezier in die onvolwassen relaties dan! Toen ik erachter kwam dat mijn ex vreemd ging, heb ik 'm wel geslagen. En ja, toen sloeg hij terug, daarna kon ik mooi wel naar het ziekenhuis. Dus houd alsjeblieft je smoel dicht. Als je vriend/man je terug slaat, is het gewoon een teringlijer. En inderdaad, wat Isademi zegt, lekkere wereld wordt het dan als je altijd iets terug moet doen wat de ander bij je deed. Erg volwassen ook..

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook al is je vriend vreemd gegaan toch had ook jij niet het recht om te slaan. En ja dat hij je in het ziekenhuis geslagen heeft dat is ook niet goed te praten. Hij had je wel een pets mogen verkopen maar niet meer dan dat. Want ook al zat hij fout. Je hebt zelfs niet het recht om te slaan omdat meneer vreemd gegaan is al kan ik de reactie wel begrijpen.

Over volwassen zijn. Je bent het eigenlijk zelf ook niet. Je sloeg eerst zelf, Ook al was je kwaad.En het word teringlijer komt nou ook niet volwassen over op mij.

Ik weet je zult wel kwaad reageren op mij nu zal mij een worst wezen.;)

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Meis, dit is echt heel erg voor je. Maar wel wat anders dan een pets met de platte hand. Het ziekenhuis in slaan is NO WAY acceptabel (met de platte hand ook niet, maar als ik het zou doen, krijg ik er wel een terug, met minder kracht dan hij heeft anders lig ik ook plat..)
    En vreemdgaan is sowieso al een klap in het gezicht dus hij had met zijn poten van je moeten afblijven!

19. s1986

s1986 Niet meer actief

@pnirmal Ik dacht maar jij reageerde eerder ahahaha;)

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

En dat jij je ex sloeg is dan wel volwassen? Dat is het dan net zo min natuurlijk. Overigens praat ik het niet goed dat hij je het ziekenhuis heeft ingeslagen, vind ik heel erg voor je.

Deel Deze Pagina