Verborgen reflux, behandeling??

Discussie in 'Voeding' gestart door Imoan, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hallo meiden,

Onze dochter van zeven weken heeft een verborgen reflux. Sinds anderhalve week dikken we de voeding in met nutriton en heeft ze maagzuurremmers (nexium). We houden haar na de voeding minstens een half uur overeind, maar tot nu toe lijkt dit alles nog niet echt te helpen. Gister zijn we weer naar de huisarts geweest en heeft ze ipv nexium, zantac gekregen. Het gekke is dat ze met vlagen echt last lijkt te hebben, soms schreeuwt ze het uit van de pijn en soms slikt ze het weg en reageert ze nauwelijks.

Mijn vraag aan jullie is, wat was de behandelijk bij jullie kindjes en heeft het geholpen?

Ik ben ondertussen een beetje wanhopig want we hebben nu al anderhalve maar 3 uur geslapen per nacht en soms helemaal niet. Overdag slapen lukt ook niet omdat ze bijna niet meer wil slapen in haar eigen bed.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes Imoan

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoontje is inmiddels 15 maanden. Voordat wij erachter kwamen dat hij verborgen reflux had, was hij bijna 3 maanden oud en daar is heel wat huilen aan vooraf gegaan. Wat is het toch vreselijk! Ik weet hoe je je voelt.
    Wij zijn begonnen met Losec (maagzuurremmers), de dosis is al snel verdubbeld omdat het voor ons niet het gewenste resultaat had. Van Nutriton kreeg Lenn weer buikpijn, omdat het zwaar op zijn maag viel. De Losec hielp wel, maar pas na een paar weken. En ik moet zeggen dat het nooit helemaal over was. De ene voeding ging beter dan de andere.
    Verder deden we natuurlijk alle standaard dingen tegen reflux, zoals het bedje omhoog, na de voeding omhoog houden etc. En toch had hij soms nog last.
    Dit ging beter na een paar maanden. Lenn kreeg meer vaste voeding en zat vaker rechtop. Op een gegeven moment hebben we de medicijnen gehalveerd en vanaf zijn eerste verjaardag is hij er helemaal vanaf.

Heel veel sterkte ermee! Ik weet hoe erg het is om te zien dat je kindje zo'n pijn heeft en niks als huilt. Ik hoop voor je dat het snel beter zal gaan.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier kwamen we er pas met 8 maanden achter omdat het ziekenhuis niet wilde erkennen dat er iets was, maar omdat ik bleef vol houden en naar een ander ziekenhuis zijn. Kwamen we er snel achter.
    Jordy is nu 15 maanden en krijgt motilium en nexium.
    Het heeft wel een paar weken geduurd voor het echt werkte, maar nu geniet hij echt weer van het eten. Gaat nog niet altijd even makkelijk. Zantac hielp hier niet en losec ook niet genoeg.

4. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, voor zo'n antwoord was ik al bang. We hebben nu al anderhalve week bijna niet geslapen. En ik zie het horrorscenario al voor me dat dat nog wel een tijdje gaat duren. En wat wij hebben is dat je haar ook niet snel bij opa en oma brengt voor een nacht, omdat ze zich niet lekker voelt. Het liefste hou je haar lekker tegen je aan om te troosten en bent blij als ze dan eindelijk in slaap valt, maar het trekt echt alle energie uit je lijf.

Werd het wel minder pijnlijk voor Lenn nadat de Losec begon te werken? Of ging dat ook op en af? En het slapen, ging dat beter? Pien slaapt de ene keer drie uur achter elkaar, en dan weer helemaal niet tussen de voedingen door. En als ze bij ons op de arm in slaap valt en je legt haar in bed dan wordt ze weer wakker en begint dan weer te huilen. Het schuin zetten van het bedje werkt dus ook niet echt! Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is vaker kleinere voedingen geven, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.
    Ze is nu gewend 120+4 ineens te krijgen. Ze zal niet tevreden zijn met bijvoorbeeld maar 60+2. Iemand tips?

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Heb je ook al comfort voeding geprobeerd? Daar zit ook verdikkingsmiddel in, maar wordt pas dikker in de maag. Hier schijnen kinderen minder last van te hebben.
    Je hoef dus zelf niet te gaan zitten uitproberen hoeveel nutriton er in moet zodat ze er minder last van heeft

6. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Nee, ze krijgt nu gewoon friso standaard. Maar ze gaven me het advies om (nog) niet van voeding te veranderen omdat je anders teveel veranderingen tegelijk invoerd.
    We zijn met haar bij een osteopaat geweest en die adviseerde om te stoppen met nutriton, omdat ze er juist verstopping van kreeg. Maar heb het twee voedingen weggelaten en juist toen zette ze het op een krijsen. Dus maar weer begonnen.

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Ik ken ook een kindje en die kon ook de medicijnen niet goed verdragen en die is overgestapt op comfort en het is nu een vrolijk mannetje. Huilt weinig en is bijna altijd vrolijk.
    Maar je moet doen wat jij denkt dat goed is voor je kleine wonder

8. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Lenn kreeg ook Friso Comfort, dat scheelde al wel wat. Hij kreeg die in eerste instantie, omdat we dachten dat hij darmkrampjes had...

Ja, toen de Losec begon te werken, ging het beter en werd het minder pijnlijk. Het vreemde is wel, dat hij het soms ineens weer kreeg. Maar alleen bij de fles en niet bij vaste voeding.
    Mij werd ook geadviseerd om vaker kleine hoeveelheden flesvoeding te geven, maar dat heb ik niet gedaan. Lenn moest echt rustig drinken, anders ging het ook fout.
    En wij kwamen ook bijna nergens... Het liefste gaven we het flesje thuis, want het zou weer eens misgaan... En slapen ook in zijn eigen bedje. In de winkel was ik bang dat hij zou gaan huilen...
    Lenn krijgt nu nog een pyjamapapje om 19.15 uur voor het slapen gaan en die drinkt hij nu heerlijk ontspannen. Zo had het altijd moeten zijn...
    Hou vol! Het komt allemaal goed!

Deel Deze Pagina