Vaccineren ja of nee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of niet vaccineren?

1. wel

2. niet

3. weet ik (nog) niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn zoontje zou over een week of iets langer gevaccineerd kunnen/moeten worden. Mijn vriend en ik zijn alletwee niet zo happig op vaccinaties (hij heeft ondanks (of dankzij) de vaccins nog mazelen en bof gehad) dus we twijfelen heel erg om het wel of niet te doen. Ik vind twee maanden, met een nog niet uitontwikkeld immuunsysteem en zeker bij een kwetsbare prematuur, in ieder geval veel te vroeg.

Het is zo'n keuze waarin de voors en tegens lastig af te wegen zijn.

Wat hebben jullie gedaan/ hoe denken jullie erover?

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

Mijn zus heeft het een paar jaar geleden later gedaan, ze schoof het hele programma 3 maanden op en het kindje is verder gezond en heeft geen ziekten gehad.

Persoonlijk vind ik het vrij link en laat ik mijn kinderen volgens het rijksvaccinatieprogramma vaccineren.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

je moet je topic even bij andere forum neer zetten... staat hier verkeerd in de lounge :)

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben wel van het vaccineren maar voorjou kleintje zou ik het echt ietsiepietsie uitstellen

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mee eens!

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

ook mee eens!!!!

Kijk, als je laat vaccineren en je kindje krijgt toch iets.. dan heb je in ieder geval je best gedaan.... als je kindje een ernstige ziekte krijgt omdat JIJ niet wou laten vaccineren, denk niet dat je jezelf dat vergeeft..... we mogen blij zijn in NL dat we de mogelijkheid hebben om te vaccineren, en ik grijp die persoonlijk met beide handen aan...........:)

7. Seth

Seth Niet meer actief

ik ben VOOR....

heb een hele tijd geleden eens een programma gezien over iemand die dus kinderpolio gehad had, omdat haar ouders tegen vaccinaties waren....:(... en nu dus verlamd was...

iig... DAAR zou ik als ouder weer niet mee kunnen leven.....

ik dacht trouwens dat vaccinatie niet zo zeer betekent dat je het helemaal niet kan krijgen, maar dat het dan een mildere vorm betreft en minder kans op complicaties omdat je al antistoffen hebt aangemaakt.... (toch?)
    zoals onvruchtbaarheid bij mannen met de bof...

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben wel voor vaccineren, maar jouw mannetje is natuurlijk veels te vroeg geboren, dus ik zou het denk ik even uitstellen. Voor sommige kindjes is het toch best een aanslag op het gestel (mijn dochter heeft er gelukkig nog nooit last van gehad) en die van jouw heeft natuurlijk al een moeilijke start gehad, dus kan me voorstellen dat dit voor hem ook net wat zwaarder is allemaal.

9. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik zat nog even na te denken; als alle kinderen gevaccineerd zijn, dan kun je spreken van een (tijdelijk) uitgeroeid virus. Doorbreek je dat standpunt niet door je kind op een ander vaccinatieprogramma te zetten? Is het niet zo dat een kind van 1 maand een andere dosis krijgt dan een kind van 4 maanden? En alsje die dosis van 1 maandje geeft aan een kind van 4 maanden, het kind te sterk is, de kiemen te snel afbreekt en niet voldoende resitstent is, met alle mutatiegevolgen van dien?

Is er een bioloog/laborant in ons midden?

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38

ehm... waar moet ie heen? en hoe moet dat? :(:D

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoort eigenlijk bij Baby & Dreumes. Kan je melden met de meldknop (het gevarendriehoekje rechtsbovenin bij een bericht).

12. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik denk dat ik zou wachten tot hij de gecorrigeerde leeftijd heeft bereikt. Ik heb nu gestemd voor 'weet ik nu nog niet', terwijl ik wel een voorstander ben van vaccinaties. Voor een kindje die op tijd is geboren is voor mijzelf de keuze makkelijk (doen, de nadelen zijn veel kleiner dan de voordelen), maar als het om een kindje die veel te vroeg geboren is gaat, dan is het allemaal moeilijker. Maar als het goed is kan je het zonder problemen uitstellen hoor.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

dit lijkt mij niet, ik weet het niet zeker, maar ik weet dat vaccinatie een sterkt verzwakt variant van het virus bevat.... dus net niet dood zeg maar, dit veroorzaakt wel een immuunreactie, maar maakt je niet ziek.. op deze manier produceert je immuun systeem de zogenoemde ''geheugen cellen'' die bij een volgende besmetting van het virus meteen in actie kunnen komen, en je dus inderdaad een milder verloop hebt van de ziekte......

Maar ik denk dus dat de immuun reactie bij 1 maand en 3 maand niet zo heel veel verschilt en dus de dosis gelijk is, in hoeverre je het een '' dosis'' kunt noemen aangezien het gaat om hoeveel het virus is verzwakt..

heb een hele tijd geleden biomedische wetenschappen gestudeerd maar man wat vervaagd dat weer snel zeg :D ben wel benieuwd of er een echte medicus hier zit die het juiste antwoord weet.. ben wel benieuwd!
    :)

14. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb mijn kinderen volgens 'de regels' laten vaccineren.
    Ze zijn 5 weken te vroeg geboren ..

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel behoorlijk vroeg vond maar ik mij op de een of andere manier heb laten overhalen...het zou me volgens het CB allemaal geld gaan kosten als ik het op zou schuiven .. en ik kreeg te horen dat ik me maar beter aan de regels moest houden van het RIVM. Ik heb mij dus eigenlijk bang laten maken.. Ik had ze liever een maandje later willen laten vaccineren.

David is natuurlijk behoorlijk te vroeg geboren (Ik lees in jullie topic mee! Wat fijn dat hij het zo goed doet! Helemaal TOP!). Als ik in jou schoenen had gestaan had ik het denk ik nog niet laten doen ..
    Of in ieder geval nog een maandje opgeschoven.
    Hij is nog zo klein en teer ..

Ik zou zeggen.. luister naar je gevoel , ik denk dat dat je beste raadgever is!

15. vive2

vive2 Fanatiek lid

We maken d'r een wedje van.. Hier inzetten!! :p:p:D

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Verplaatst naar baby en dreumes.

Lotte

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

hahahahaha ik heb nog een lekkere twix in de aanbieding!! heb me misselijk gegeten aan de kitkat..... :p

18. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben voor inenten, maar in jouw geval zou ik het nog niet doen. Ik zou mn kindje eerst maar eens aan laten sterken en dan gaan enten.

19. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk uitstellen. David is dan -1 maand oud gecorrigeerd, en nog niet eens thuis.

Mijn kindjes zijn 2 maanden te vroeg geboren, en zij waren toen 1 maand thuis toen ze werden opgeroepen voor de eerste vaccinatie. Wij hebben die voor mijn zoontje uitgesteld, want hij had het best moeilijk, was een klein kindje, had flinke reflux, een liesbreuk in die periode enz. In overleg met CB was het prima om hem even te laten bijkomen en dan te beginnen met vaccinatie.
    De meisjes hebben wel meteen hun vaccin gekregen, maar ze waren toen rond 3,5kilo.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het ook uitstellen.

Deel Deze Pagina