mag een verzekering dit doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

wij hebben nu sinds 2 jaar een autoverzekering van all secur en we betaalde altijd 72 euro per maand.

nu kregen we van de week een nieuw verlengingsvoorstel waarin de prijs 73 euro werd. alleen stond er nog ons oude adres. we hebben gemaild dat ons adres is gewijzigd.

nu kregen we net een mail met een nieuw verlengingsvoorstel omdat we verhuisd zijn. volgend de brief kan het bedrag hoger of lager zijn vanwege de plaats waar je woont. en nu zouden we ineens 93 euro per maand moeten gaan betalen! (we zijn 4 kilometer verder gaan wonen)

mogen ze dit doen?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou volgends mij niet maarre de assurantie belasting is omhoog gegeaan van 9 % naar 21 % dus weet denk ik wel waar dat verschil vandaan komt;)

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja. Heeft te maken met het risico in een bepaald gebied.
    Zo betaal je in de stad ook meer dan op het platteland.

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja dat denk ik wel.
    Want per omgeving is het risico verschillend om schade te rijden.
    Wij betalen hier in de provincie minder dan in de randstad.
    Bij bijv independer vergelijkingen moet je ook altijd je postcode invoeren.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Jazeker. Het risico verschilt per regio/postcodegebied.
    Het had ook lager kunnen zijn, in dit geval heb je pech..

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Idd hierom.
    Heel normaal.

Bij het afsluiten van een autoverzekering wordt dit toch ook altijd benoemd dacht ik zo. Of althans, het zal in de algemene voorwaarden staan dat het afhankelijk kan zijn van postcode.

7. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde gehad. Ik ging samenwonen en betaalde opeens zo'n €15,- meer aan verzekering omdat we in de stad gingen wonen.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zal je nog sterker vertellen, ze hebben onze postcode en woonplaats gewijzigd en we zijn niet verhuist.
    We kwamen hierdoor onder de stad te vallen, voorheen waren we een dorp.
    Dus helemaal niks gewijzigd, maar wel meer betalen!

9. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben werkzaam bij Allsecur en inderdaad wordt je premie gebaseerd op postcode gebied. Dit staat zo ook in onze polisvoorwaarden.
    De berekening wordt gemaakt op de schsdehistorie van jou postcode.
    Helaas geld dit voor bijna alle verzekeringsmaatschappijen.

10. emje

emje Niet meer actief

we hebben ze gebeld en het komt inderdaad omdat we volgens hun in een risico gebied wonen. niet vanwege de belasting want die zat er bij de 73 al bij. we zouden dus 20 euro per maand meer gaan betalen omdat we 4 kilometer verder zijn gaan wonen.

we zijn nu op independer aan het kijken en we gaan van verzekering veranderen omdat we bij een andere verzekering veel lager uitkomen.

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

helaas wel. ik ben ook van 25 euro naar 45 gegaan;)

12. DV828

DV828 Actief lid

15 nov 2012
    231
    0
    0
    Ja dat mag wel! Ik ben zelf ook werkzaam in de verzekeringsbranche en zoals ook al eerder genoemd werd is de assurantiebelasting ook gestegen.

Let bij het afsluiten van een nieuwe verzekering wel goed op de dekking. Goedkoop is echt niet altijd beter!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Niet altijd, maar soms is goedkoper wel net zo goed.

Ik heb goede ervaring met Inshared. Lage premie, prima dekking, en die ene keer dat ik een schadegevalletje had hebben ze het prima afgehandeld.

14. DV828

DV828 Actief lid

15 nov 2012
    231
    0
    0
    Wat wij hier regelmatig hebben is dat mensen overstappen naar "kruidvat" of "hema" en vervolgens schade krijgen en weer terugkomen. Dekking is belangrijker dan prijs!

Succes!

Deel Deze Pagina