Hoi, Wij hebben de stokke xplory kinderwagen. Nu vroeg ik me af vanaf wanneer je het buggygedeelte gaat gebruiken? Mijn dochter wil graag rechtop zitten maar is pas 4 maanden. Ze past ook bijna niet meer in de reiswieg.
Ik zou haar gewoon in de buggyinzet doen. Maar dan wel plat maar dan kan ze wel al wat meer kijken. Of in de maxicosi op de wagen
Maxicosi kan bij ons er niet op...heb ik niet voor gekozen toen. Maar is 4 maanden nog niet erg jong? Ze vindt de reiswieg ook echt niet meer leuk.....
Oke.. misschien kan je proberen om een kussen onder haar hoofdje te leggen in de reiswieg? Zodat ze wel wat kan zien Of ligt ze dan echt klem? Heb even gekeken en heb mijn zoontje met 5 maanden in de Stokke buggyinzet gedaan.
De buggy inzet kan heel plat, dus je mag het nu al doen. In andere landen (bv VS) wordt de bak helemaal niet gebruikt en leggen ze de baby meteen in de buggy, juist omdat deze zo plat is. Ik ben denk rond de 5 maanden over gegaan.
Onze zoon zat vanaf 10 weken ( ik weet het, erg vroeg) in de wandelwagen met baby-inzet. Ging eigenlijk prima! Hij was wel groot voor zijn leeftijd, dus dat scheelt. Wel de ligstand uiteraard. Hij vond het geweldig. Het niets kunnen zien in de bak was een drama. Nu is hij ruim 4 maanden en zit een standje rechterop. Ook dit is geen probleem. Gewoon even proberen!
Oudste dochter was 6 maanden en was toen de bak ook echt wel beu. Liever had ik iets langer gewacht nog omdat ze in de bak geen gedwongen houding hebben. Maar, heel slecht zal het niet zijn aangezien ze in de VS de bak niets eens gebruiken. Persoonlijk vind ik een maand of 4/5 toch wel echt het minimum. Jongste dochter (bijna 4 maanden) vind het nog prima dusver, dus die blijft voorlopig nog lekker in de bak. Vind het straks in de winter wel ideaal, lekker warm in die dikke voetenzak! Mijn oudste dochter vond het altijd zo heerlijk, dat weet ik nog wel!