Mag een zorgverzeraar dit doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sparky, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat gezeur met die verzekeringen ook altijd. Je betaald je blauw aan premie maar vergoeden ho maar. zou het een optie kunnen zijn om van verzekeraar te veranderen? Of wordt je nergens geaccepteerd als je zwanger bent?

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat is toch niet meer mogelijk in maart?

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, volgens mij veranderen er in januari de meeste mensen ivm veranderende premies.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Vergoeden gaat prima. Of dacht je dat een zwangerschap, controles, eventueel een ziekenhuisbevalling en het grootste gedeelte van kraamzorg niets kost? Als je 2 kinderen krijgt kost dat zoveel dat het nooit gedekt gaat worden, hoeveel premie je ooit ook betaalt. Dus niet klagen over de vergoedingen. Laten we alle mannen maar bedanken die nooit zwanger worden en daarmee onze zwangerschappen bekostigen :D

En je mag maar 1x per jaar overstappen. In januari.

Snapt niemand hier wat een verzekering betekent? Dat je een bedrag betaalt om het risico af te dekken dat je met kosten komt te zitten als er wat gebeurt. Of vind je ook dat je elke 3 jaar je auto total loss moet rijden 'omdat je toch premie betaalt en ze nooit vergoeden'?

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ts,

Wat ik me even afvraag en niet terug kan lezen, heb je evengoed een aangepast voedingspatroon? (Zal haast wel, maar toch haha).

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad en moest vanaf 3 maanden zwangerschap (iets langer) spuiten. Een dieet hielp bij mij ook niet. Maar met behulp van de insuline en een speciaal voedingspatroon was het vrij snel onder controle.

Erg vervelend dat je aan je max zit.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Overstappen kan niet (alleen va 1 januari) en heeft geen zin. De vergoeding is vanuit de basis verzekering en die is gelijk voor elke verzekering.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ook aangepast voedingspatroon. Maar nog steeds niet onder controle. Komt ook omdat het heel erg schommelt, ik ga niet alleen snel de lucht in maar heb ook snel hypo's.

8. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    He!

Ik heb geen idee of ze dit mogen maar ik heb 2 tips als dit zo blijkt te zijn.

1)Er is een coulance regeling. Ik neem aan dat je een kans maakt om die aan te spreken. Dus even een brief schrijven en daar aanspraak op kan geen kwaad. Nee heb je immers. (het verhaal is dan zwanger, ernstige overziene situatie en geen extra fondsen, daarom heb je een extra polis natuurlijk)

2) Mocht je zelf je spullen moeten betalen, goed kijken welk type en soort etc en online bestllen. Niet bestellen bij je eigen apotheek misschien is UK of belgie zelfs wel goedkoper.

Succes en laat het je laatste weken zwangerschap niet helemaal bederven.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Vijf jaar geleden geen last van gehad. Kon borstelen via... naam kwijt.

Je vpl moet hier achter aan je hebt het nodig. Hier toen ook 7 keer pd prikken en vier keer spuiten. Volgde ook dieet ik ben er zelfs mee afgevallen. 10 kilo lichter dan voor mijn zws.

Het zou gewoon moeten een slechte suiker idd grote risco voor moeder en kind.

Die spullen zijn zo niet te betalen een doosje vinger prikkers is al 50 euro. Je naalden ect heb het met je te doen.

Ik was toen wel volledig aanvullend verzekerd.

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Wat een onzin is dat zeg, van die verzekeraar. Belachelijk!
    Hoe werkt dat dan met de "normale" diabetespatienten. Eigenlijk ben jij dat nu toch ook?

Dus ook je huisarts en gynaecoloog kunnen niks voor je betekenen?

En heb je er al naar gekeken of je via bijzondere zorgkosten ofzo van de belastingdienst volgend jaar nog iets terug kan krijgen daarvan?

Ik wou dat ik je kon helpen, maar helaas...

11. penseel

penseel Niet meer actief

Bestellen. Niet borstellen. Via mediq...

12. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Als je er met de verzekering niet uitkomt,stuur dan een pb...misschien kan ik je helpen

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Er is een hele kleine kans dat mediq de kosten op zich gaat nemen. Dit doen ze soms in uitzonderlijke gevallen. Daar hoop ik maandag meer over te weten. Diabeteaverpleegkundige gaat ook kijken wat ze kan doen maar gaf al wel aan dat ze eigenlijk niks kunnen als de machtiging geweigerd gaat worden. Hier staat al letterlijk in dat het een uitzonderlijke situatie is en de extra spullen echt medisch noodzakelijk zijn.

De gyn is momenteel in overleg, wat ze met de situatie aan moeten. Daar word ik nog over gebeld.

Verder ga ik maandag wel weer verder met rondbellen. Heb er inmiddels al krampen van :(

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou ook die coulance aanvragen...ik denk dat jij best kans maakt aangezien je zelf al zegt dat een gemiddelde zwangere ermee doorkomt omdat die het de eerste tijd met een dieet redden...jij dus niet en je kunt dat bewijzen.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Als je het zelf meot betalen bestel ze dan via internet. Scheelt echt enorm ivm apotheek.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Nog goedkoper als online bestellen is een apotheek in Duitsland opzoeken. Zie dat je in Overijssel woont. Scheelt je de helft. Vraag me af of ze niet een machtiging kunnen maken met dm type 2. Zo moeilijk is dat niet. Volgens mij (ben dm verpleegk) moeten ze machtigingen altijd accepteren.

17. Onje

Onje Niet meer actief

Qua verzekering kan ik je niet helpen, maar heb je al eens op mp gekeken?
    Klinkt gek maar er zijn veel vrouwen met zwangerschapsdiabetes die spullen over hebben!
    Welke soort insuline spuit je?

18. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere verzekeraar mag, naast de standaard vergoedingen, zelf bepalen welke aanvullende zaken ze wel of niet vergoeden. Dus ja, ze mogen dit inderdaad zelf bepalen, helaas...

19. Moli

Moli Niet meer actief

Je mag me wel een pb sturen, ik heb nog heeeel veeel prik naaldjes "over" nou ja ik hoef maar 1 dag per week te prikken en heb van de vorige zwangerschap ook nog liggen.

Deel Deze Pagina