mag ei al 10 mnd?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ennas86, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mag mijn zoontje van bijna 10 mnd al een beetje van een gekookt eitje hebben?

Groetjes!

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb zelf de richtlijnen van Stefan Kleintjes gevolgd. Dit is een kinder dieetist die vrij strikt is. Hij geeft aan dat kinderen van 9-10 maanden kunnen beginnen met ei. Dus ja hoor, geen probleem.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

(Voordat er reacties komen, dit is maar één van de richtlijnen die voor andere moeders niet hoeft te gelden. Maar juist omdat hij vrij strikt is kan ik me niet voorstellen dat er richtlijnen zouden zijn (behalve bij allergie) die vinden dat ei niet kan.)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd ei mag volgens mij gezien ik ook meestal gewoon naar dat schema kijk ;)!

Maar wanneer je kindje gevoelig is voor allergieen zou ik het persoonlijk nog niet geven en nog wachten.

4. adi

adi Niet meer actief

Volgens CB mag ei vanaf 9 maanden, en volgens striktere schema's inderdaad vanaf 10 maanden. Ik heb het nog niet gegeven, heb er zelf nog geen goed gevoel bij, dus wacht nog even mee.

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik zou wel een lekker hardgekookt eitje doen (hoe zachter, hoe rauwer, hoe bacteriegevoeliger!).
    Thije at ook al een eitje mee (gekookt en roerei) en genoot ervan!!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze zoon heeft ook al een paar keer een eitje gehad :), wist niet dat het cb dat pas vanaf 9 maanden aanbeveelt! Heb de vraag hier op het forum aan de voedingskundige gesteld en die vond het geen probleem, dus met 10 mnd zou het zeker moeten kunnen!

@adi: mag ik vragen waarom jij er nog geen goed gevoel bij hebt? I.v.m. allergieën? Of andere redenen?

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf het toen ook al, een half eitje bij de spinazie of het recept uit opperdepop met roerei en tomaat.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.025
    3.801
    113
    Oh, dat wist ik ook niet eens, geloof hier met ruim 7 maanden voor het eerst een eitje gegeven (met asperges en aardappel, was een groot succes).

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zoontje snoept wel is met mijn eitje mee :) vind hij heerlijk

als er geen alergieen in de familie zitten zou ik het gewoon proberen. klein stukje en kijken wat hij er van vind

10. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hier op cb zeiden ze dat ik al gekookt eitje mag geven

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Okee meiden!
    Dan krijgt Finn morgen met het moederdagontbijt ook een lekker eitje!:D

Deel Deze Pagina