Mag ei als je het rauw in een gerecht doet en daarna nog 30 tot 45 in de oven doet? Misschien een stomme vraag, maar twijfel er toch over. Mijn schoonmoeder maakt ook gehaktballen met rauw ei, maar dat gaat daarna ook nog in de oven of ze worden gebraden in de pan. Kan dat inderdaad zoals ze zelf zegt? En hoe zit dat met rauw gehakt dat daarna nog in de oven gaat? Heb een lekker recept gevonden, maar daar moet voordat het in de oven gaat rauw gehakt en rauwe ei in... Verder de vraag of jullie nog tips hebben voor koolhydraat-arme recepten. Ben nu op zoek naar lekkere recepten, maar bijna overal zitten (veel) koolhydraten in...
Na 30-45 minuten in een hete oven is een ei niet rauw meer. Ook in gehaktballen etc. is ei niet meer rauw. Waarom geen koolhydraten?
En hetzelfde verhaal met gehakt? Dat kan dan zeker ook? Wel wat koolhydraten, maar wel beperkt vanwege de insulineresistentie.
Je hebt lowcarb forums met heel veel recepten. Daarin kun je zelf filteren recepten net weinig tot geen en recepten die goed zijn tijdens zwangerschap maar toch weinig koolhydraten bevatten. Alles wat je daarna verhit kun je rustig eten. Anders kun je niks maken want alles is eerst rauw natuurlijk
Zal eens kijken op Google, hopelijk vind ik wat! Heb inmiddels wel een paar lekkere recepten gevonden, bedankt voor de tip! Maar meer tips en echt specifieke sites blijven welkom! Haha, dat is waar, alle vlees is natuurlijk rauw voordat je het bakt of in de oven doet. Heb alleen nog nooit rauw gehakt in de oven gedaan (gaat in laagjes als een soort lasagne, maar dan met gehakt, paprika, tomaat en kaas), maar dat zal dan toch wel echt gaar worden.
Gehakt wordt toch altijd wel gegaard in recepten? Dus je kan er wel van uit gaan dat als het rauw in de oven moet, het er gaar weer uit komt.
Wat ik altijd een erg lekker gerecht vond was lasagne. Gehakt, tomatenpuree, slagroom, courgette. Het gehakt bakken met tomatenpuree. Van de courgette repen of plakjes maken (dat worden je bladen ) Dan in ovenschaal en laagjes maken, gehakt courgette om en om. Dan de slagroom eroverheen doen. Dan als je dat lekker vind een laag kaas. Of aubergine gevuld met gehakt. De aubergine uithollen en dat vruchtvlees bakken met t gehakt. Daar evt nog wat tomatenpuree door. Dat mengsels in de aubergine scheppen en de oven in. Alleen dit zijn 2 gerechten met weinig koolhydraten dus ik zou er nog een andere groente doordoen.
Alles wat gaar wordt (verhit) mag hoor. Ei is dan niet rauw meer. Het gaat meer om hele zachte eieren of bijvoorbeeld rauw ei in zelfgemaakte mayonaise. Maar ei geeft alleen een salmonella bacterie voor jezelf en is niet ernstig voor je kind verder. En hoe vaak heb je nou in het verleden een salmonella infectie gehad? Nee hoor, als je alles verhit is het prima!