Auw! Auw! mijn buik! 24,5 weken zwanger!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MI87, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Daar lig ik, midden in de nacht met een kruik op mijn buik in bed. Pfff het is weer hetzelfde als gisternacht. Ik heb verschrikkelijke buikpijn.
    Overdag heb ik het ook maar staan geeft mij het minste pijn en tja staand kun je niet slapen.

Ik word elk uur wakker van buikpijn, mijn darmen/organen voelen in de knel en me bewegen resulteert in nog meer pijn. Alles onderin de buik. De baby zit voor mijn gevoel heel laag en is heel druk. Trapt me voortdurend tegen de blaas/darmen. Nu lijkt het ook wel alsof er een menstruatiepijn is bijgekomen.

Ik heb maandag mijn urine laten checken en die is schoon. Had wel wat klachtjes van een schimmelinfectie en heb daar nu een kuurtje voor. Ik slik ijzer voor mijn hb die niet echt laag is maar ze willen bij mijn ziekenhuis het hb rond de 8,5 houden en aangezien ik laatst 7,9 had moest ik aan het ijzer. Maar naar de wc kan ik elke dag.

Ben nu weer opgestaan trouwens. Ik word gek!!! Het zeurtmaar en zeurt maar. Straalt uit naar mijn stuitje...en ondertussen timmert de baby er tegenaan. Voel hem ook altijd echt laag en kan daardoor slecht zitten/voorover leunen.

Kan iemand mij helpen? Hoort dit er nu gewoon bij? Is het een fase in de zwangerschap? Want eerlijk had ik het idee dit pas te ervaren in de laatste weken met alle ongemakken en niet nu al. Heb het idee dat ik toch niet de vk kan bellen dat ze daar ook weinig voor me kunnen...

Ik word hopeloos en de pijn en slapeloze nachten maken me gek!

Kan iemand me gerust stellen?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met zo'n pijn: echt de VK bellen! Als het een onschuldige kramp is kan ik er mij nog in vinden, maar hier zou ik hulp mee zoeken. Wacht dit niet af!

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mee eens. Dit moeten ze even goed bekijken in het ziekenhuis. Voor hetzelfde geld zijn het weeën. Sterkte.

Enneh, hebben ze urine gekweekt? Want dipsticks zijn niet betrouwbaar als je zwanger bent.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee, niet op kweek gezet.

In ieder geval, ik hield het niet meer. Was ook bezorgd en heb de gyn./naar verloskamers gebeld. Omdat het telkens 2 minuten afzakte en weer opkwam wilde ze me toch zien. Dus man uit bed gehaald, omgekleed en richting het ziekenhuis. Onderweg bleven de krampen komen.

Eerste gevoeld en vooral mijn linkerkant is erg pijnlijk.
    Ze heeft me toen aan de ctg gelegd en ze bleef erbij. Ik moest zeggen wanneer ik pijn voelde. Zo heb ik een half uur gelegen maar het apparaat mat geen harde buiken of weeën activiteit.
    Ze zei wel dat het nog steeds om een apparaat ging dus wilde ze verder kijken.

Ze heeft de echo erbij gepakt en werkelijk bijna half uur naar onze ukkie zitten kijken. Die was druk, druk, druk. Alles was goed met hem/haar maar ze heeft een leuke foto willen maken maar ons eigenwijsje hiekd de armen en voeten!!! Voor het hoofdje. Alles opgemeten en kwam op 28,2 weken uit. Wel groot dus maar gewoon lang ook. Hij/zij was niet perse dik dus gewoon goed.

Daarna naar mijn blaas gekeken en organen eromheen. Ze zag wel de plekken die pijn deden dat mijn darmen daar heel erg aan het samenknijpen waren.
    Toen moest ik een potje urine vullen en nog even inwendig gekeken met de echo. De baarmoedermond zat goed dicht en was ook niet verkort. Moest nog op mijn hand blazen maar alles was goed.

Ondertussen kwam de zon op. Ze kon dus niks vinden en waarschijnlijk zijn het mijn darmen in combi met snelle groei, te druk geweest en extreem drukke baby.
    Ik moest even heel rustig doen en als ik het weer niet vertrouw meteen weer bellen.

Onderweg naar huis van de vermoeidheid en spanning overgegeven. 7 uur waren we thuis. Pffff. Kom net uit bed. Man is gelijk doorgegaan naar het werk.

Heb nog steeds pijn links onderin en ze bellen als ze iets in urine vinden. Ik ga dus niks doen. Hopelijk zakt het dan af. Wat een gedoe! We grapten al dat het even goed was om te oefenen voor de bevalling straks. Ik ben gerustgesteld en gooi het op mijn darmen.

Bedankt dames voor de bezorgdheid! Ik dacht dat ik me aan stelde maar ben blij dat we toch gegaan zijn. Liever teveel als te weinig.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Heel goed dat je gegaan bent. Je hoort vaak genoeg dat dit soort klachten achteraf toch weeën waren, en dat moet je niet hebben met dit termijn. Hoop dat de klachten afnemen en dat de komende 15 weken alles lekker rustig blijft.

6. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Klinkt wel wat als nierstuwing hebben ze ook een echo gemaakt van je nieren? Mocht je weer last krijgen kan je dat ook eens opperen dat kan al vroeg in de zw gebeuren heb dit zelf gehad voelt als weeen maar heeft niet extremen pieken en dalen.

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Okeej ja ga ik onthouden!

Ga zo douchen, even warme straal erop. De kleine trapt weer lustig op los ( tegen mijn darmen dus!) had al veel kracht ook. Duwde voortdurend de echokop omhoog van mijn buik.

Hopelijk hoef ik niet nogmaals te komen. Vond dit al wel weer genoeg ; )

Deel Deze Pagina