mag gewone melk bij boterham onder 1 jaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Natasja2, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ons zoontje krijgt sinds een paar weken nog twee flesjes van 210+7, verder een boterham, fruit en eet hij met de pot mee 's avonds. Bij de boterham gaf ik hem eerst een kopje thee, maar sinds een week of twee geef ik hem gewone melk. Vindt hij heerlijk! Maar nu begin ik te twijfelen. Ik las in het groeiboekje vanmiddag dat kinderen onder een jaar nog geen gewone melk zouden mogen, omdat daar teveel eiwit en te weinig voedingsstoffen in zitten? Maar de melk vervangt niet een voeding en ik dacht dat melk gezonder zou zijn dan thee (zonder suiker, maar toch). Maar doe ik hier wel goed aan? ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Hoef pas in september weer naar cb en ik kom nooit dat callcenter voorbij als ik eigenlijk cb wil spreken...

groetjes, Natasja2

2. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    nee hoor, maak je niet druk, normaliter ga je met 1 jaar over op gewone melk, en bij nutrilon kun je vanaf 10 mnd over gaan op opvolgmelk nr 3 (wat alleen maar geld kost, en niet nodig is)

gewoon blijven geven, je niet druk maken, de kleine krijgt door de voedingen die hij nu krijgt de meeste voedingstoffen binnen die hij nodig heeft, en (opvolg)melk is nu in tegenstelling tot de 1e 6 mdn bijzaak geworden.

kortom gewoon melk geven meid.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Onder de 1 jaar heb je volgens mij meer kans dat je kindje koemelkallergie krijgt. Maar dat merk je snel genoeg. Dan moet je met de gewone melk stoppen. Verder als het 1 glaasje is per dag en hij krijgt gewoon genoeg voeding binnen, zou ik me er echt niet druk om maken hoor.

X

4. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    als een kindje al kma heeft is dat al veel langer bekend, of terwijl de moeder bv geeft, of wanneer met fv geeft. In beide gevallen is speciale voeding nodig geweest, bij de bv moeder in de zin van bepaalde dingen laten staan, en bij het geven van fv over te gaan op speciale zuigelingenvoeding.

is daar tegen die leeftijd geen sprake van geweest, is het ook niet nodig om dure zuigelingenvoeding te blijven kopen, en kun je gewoon over gaan op gewone koemelk.

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    De oudste kreeg met 6 maand al gewone volle melk. Gewoon geven dus!

6. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt, mama's! Ben weer gerustgesteld. Ik had eerder inderdaad gehoord dat opvolgmelk 3 onzin is, dat je de kids net zo goed gewone melk kunt geven. Was even bang dat ik te vroeg zou zijn begonnen met de gewone melk, maar dat hebben jullie weggenomen.

groetjes, Natasja2

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Wendy was elf maanden toen ik overging op gewone melk.
    Wel afgebouwd en opgebouwd.
    Dus eerst (ik gaf toen nog drie flessen nu twee) een flesje gewone melk en toen twee en toen alles.
    Ze vind gewone melk veel lekkerder dan die poeder vorm.
    En het is een stuk goedkoper ook dan die bussen poeder.

Maak je geen zorgen dus het kan wel.
    Lekker zo door gaan zou ik zeggen

8. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Jens krijgt sinds een week of 2 elke dag een fles volle melk (met bambix) en bij het brood een bekertje karnemelk...gaat prima! Zeker als je zoontje zoveel andere dingen eet komt hij niks tekort!

9. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Maar ehm. Gewone melk vult toch helemaal niet? En geven jullie je kindjes dan 's ochtends en voor de nacht een fles halfvolle melk? Komen ze daar de nacht wel mee door dan?

10. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    In ons geval vervangt de halfvolle melk niet een voeding, maar is het drinken bij de boterham. Maar ben ook wel benieuwd hoe de anderen dit doen of de halfvolle melk wel een (poeder-)melkvoeding vervangt en of dit goed gaat.

11. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Wendy krijgt sochtends een stuk brood met een flesje melk(dit is dus voor erbij zeg maar)
    De laatste fles is wel haar laatste voeding voor de nacht.

Ik zal even een schema maken voor je.

7.30 sneetje brood met 150 cc halfvolle melk.
    9.30 stukje ontbijtkoek met een beetje boter en een flesje thee van 180 cc
    12.00 2 sneetjes brood met flesje thee 180cc ( thee is 120 water en 60 melk)
    14.30 a 15.00 lange vinger of fruit hap en 180 cc roosvice,
    17.00 warm eten en toetje.
    19.30 laatste fles halvolle melk 240 cc en dan gaat ze op bed en komt ze de volgende ochtend tussen 6.30 a 7.00
    Soms ook wel 8.00

Wendy krijgt dus best wel veel maar doet het er goed op en is heel erg bewegelijk waardoor ze niet veel aankomt.
    Ze was met elf maanden nog geen 7.5 kilo maar eet genoeg.
    (moet wel zeggen dat wij allemaal licht waren op die leeftijd dus het kan ook erfelijk zijn)
    Ze is voor e rest supergezond en ook niet echt klein.
    Ze zit nu in maatje 80 86 en is ong 74 a 75 cm

Ze is nu dan wel bijna 13,5 maand

Deel Deze Pagina